Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان نیوزیلندی از یک ضربان ساز قلبی جدید سخن می‌گویند که می‌تواند انقلابی در زمینه نارسایی قلبی محسوب شود. محققان نیوزیلندی قرار است یک ضربان ساز قلبی جدید را برای بیماران نیوزیلندی استفاده کنند که می‌تواند نارسایی قلبی را معکوس کند.

ضربان ساز قلب، دستگاه کوچکی است که در داخل قفسه سینه بیماران جایگذاری می‌شود تا به کنترل ضربان قلب کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا از این دستگاه برای جلوگیری از کُندی ضربان قلب استفاده می‌شد؛ اما حال یک پژوهشی که به تازگی به انجام رسیده است، در خصوص یک ضربان ساز جدید توضیح می‌دهد که می‌تواند ضربان نامنظم قلب را به شکل طبیعی بازگرداند.

مرکز «مناکی ماناوا» (Manaaki Manawa) که مرکز پژوهش‌های قلب «دانشگاه اوکلند» در نیوزیلند است، سرپرستی این تحقیقات را بر عهده دارد و نتایج این تحقیقات در مجله «Basic Research in Cardiology» (مجله تحقیقات پایه در قلب شناسی) منتشر شده است.

بر پایه این گزارش، این ضربان ساز جدید قلب پس از آزمایش‌های موفق بر روی حیوانات، قرار است بر روی بیماران نیوزیلندی آزمایش شود.

پروفسور جولیان پاتون، محقق ارشد و مدیر مرکز «مناکی مناوا» در نیوزیلند گفت: در حال حاضر، تمامی ضربان ساز‌های قلب، ضربان قلب (بیمار) را به صورت مترونومیک برقرار می‌کنند که به معنای سرعت ثابتی و یکنواخت است. این در حالی است که وقتی شما ضربان قلب یک فرد سالم را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید (ضربان قلب فرد سالم) پیوسته در حال تغییر است.

در صورتی که فرکانس ضربان قلب خود را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این ضربان، وابسته به تنفس شما است؛ یعنی که ضربان قلب شما با استنشاق و یا دم بالا می‌رود و با بازدم پایین می‌آید. این، مسئله‌ای طبیعی در تمامی حیوانات و انسان‌ها است.

دکتر جولیا شنکس (Julia Shanks) و دکتر «روهیت راماچاندرا» (Rohit Ramchandra) در همین راستا تحقیقاتی را در مدل حیوانی با نارسایی قلبی به انجام رساندند که با دستاورد‌های مثبتی همراه بود. دکتر راماچاندرا گفت: خبر بسیار خوب این است که ما راهی را برای معکوس کردن نارسایی قلبی پیدا کردیم.

دکتر جولیا شنکس نیز در این باره گفت: به واقع چیزی در بازار وجود ندارد که نارسایی قلبی را درمان کند. تمامی دارو‌های موجود، کاری که انجام می‌دهند، آن است که شما احساس بهتری داشته باشید؛ اما آن‌ها به درمان مشکلی که شما دارید، نمی‌پردازند. ضربان ساز ما این تغییر پذیری را به وجود می‌آورد که البته طبیعی است؛ به صورتی که می‌توان آن را ضربان ساز طبیعی قلب نامید.

دکتر مارتین استایلز (Martin Stiles) متخصص قلب از «بیمارستان وایکاتو» در شهر هامیلتون در نیوزیلند نیز در این باره گفت: ما معمولا شاهد بهبود عملکرد قلب با ضربان ساز‌های فعلی هستیم؛ اما این ضربان ساز بیونیک بسیار فراتر از انتظارات ما بوده است. این کشف ممکن است انقلابی در چگونگی ضربان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در آینده ایجاد کند.

منبع: scitechdaily

انتهای پیام/

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری اطلاعات فناوری نانو فناوری نارسایی قلبی ضربان ساز ضربان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا