Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@19:30:18 GMT

توقف خرید نفت دریابرد روسیه از سوی چین

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۳۲۹۸

واردکنندگان نفت در چین که بزرگترین خریدار نفت روسیه در جهان است، موقتا خرید جدید نفت دریابرد روسیه را متوقف کردند تا به ارزیابی پیامد‌های احتمالی خرید نفت این کشور پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین بپردازند.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های چینی و معامله گرانی که به این منطقه نفت می‌فروشند به بلومبرگ اعلام کردند خریداران همیشگی نفت روسیه که از بنادر خاور دور بارگیری می‌شوند، اعلام کردند تا زمان شفافیت بیشتر درباره فاینانس و پرداخت پول محموله، در حاشیه بازار می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر هزینه‌های حمل محموله‌هایی که از دریای سیاه بارگیری می‌شوند، سه برابر شده است، زیرا صاحبان نفتکش‌ها به دلیل ریسک‌های امنیتی از این منطقه دوری می‌کنند.

اگرچه صادرات انرژی روسیه از تحریم‌های آمریکا در امان مانده است، اما بعضی از بانک‌های اروپایی مانند ING Groep NV و رابوبانک، محدودیت‌هایی برای فاینانس تجارت کالای مربوط به دو کشور را آغاز کرده اند. سایرین هم با محدود کردن صدور اعتبارنامه برای محموله‌هایی که مبدا آن‌ها از روسیه است، آسیب پذیری ناشی از این فعالیت‌ها را کاهش داده اند.

آمریکا و متحدان غربی این کشور هنوز دسترسی روسیه به سیستم بانکی جهانی سوئیفت را محدود نکرده اند که به معنای امکان ادامه معاملات به دلار و یورو است.

به گفته پالایشگاه‌ها و معامله گران، خریداران چینی وقفه کوتاهی را در پیش گرفته اند و منتظر شفافیت بیشتر در روز‌های آینده هستند. شرکت‌ها نمی‌خواهند در وضعیتی گرفتار شوند که هیچ انتخابی ندارند و باید پول بیشتری برای حمل یک محموله دهند یا گرفتار مسائل پرداخت شوند.

به گفته معامله گران آسیایی، خریداران چینی اوایل ماه میلادی جاری فعالانه گرید‌های نفتی روسیه مانند اسپو و سوکول را از بنادر خاوردور روسیه خریداری می‌کردند. همچنین محموله‌های نفت اورال را خریداری می‌کردند که در دریای سیاه بارگیری می‌شوند، زیرا اختلاف قیمت آن پس از فاصله گرفتن خریداران غربی از نفت روسیه، کاهش پیدا کرده بود.

سیکل تجارت بعدی گرید‌های نفتی اسپو و سوکول از اواسط مارس آغاز می‌شود در حالی که گرید نفتی اورال با تخفیف بی سابقه‌ای عرضه می‌شود. گروه ویتول ۱۰۰ هزار تن نفت اورال روسیه برای تحویل به روتردام را هفت دلار و ۲۵ سنت کمتر از قیمت نفت برنت که قیمت پایه معاملات فیزیکی در اروپاست، عرضه کرد. نفت اورال روز سه شنبه در مزایده‌ای شش دلار پایینتر از قیمت نفت برنت فروخته شده بود و شش دلار و ۳۰ سنت تخفیف داشت که طبق اطلاعات گردآوری شده توسط بلومبرگ، بزرگترین تخفیف در ۱۱ سال گذشته محسوب می‌شود.

معامله گران اظهار کردند که پیش از تشدید تنش‌ها در هفته جاری، این تخفیف ربطی به تنش‌ها بر سر اوکراین نداشت. قیمت‌های نفت در وضعیت بکواردیشن قرار گرفته اند که تحت آن قیمت روز از قیمت آتی بالاتر است و این وضعیت برای خرید نفت روسیه مطلوب نیست. همچنین نفت روسیه سولفور بیشتری در مقایسه با گرید‌های نفتی دیگری دارد که در اروپا محبوب هستند و پالایش آن گرانتر است، زیرا قیمت بالای گاز طبیعی، هزینه هیدروژنی که پالایشگاه‌ها استفاده می‌کنند را بالا برده است. روسیه همچنین برنامه‌هایی طراحی کرده تا نفت اورال بیشتری را از بنادر غربی خود صادر کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واردات گرید نفتی اسپو به چین در ژانویه به رکورد ۸۱۸ هزار بشکه افزایش یافت، اما طبق آمار شرکت کپلر، پیش بینی می‌شود ماه جاری به ۵۲۹ هزار بشکه کاهش پیدا کند. چین همچنین از طریق خط لوله زمینی متصل به میادین نفتی در داکینگ، نفت اسپوی روسیه را خریداری می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفت روسیه نفت اورال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۵ متری در شهرک استقلال، حداقل باید ۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • قیمت قالب فلزی لبه ۵ با قیمت دلار بالا رفت؟!
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • (ویدئو) طرح آتش‌بس مصر؛ توقف جنگ یا خرید زمان برای اسرائیل؟