Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، آزاده رجبی امروز در نشست فرماندار شهرستان گنبدکاووس و مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری اظهار کرد: تعریف و قرائت‌های متفاوتی از زنان و نقش آنها در جامعه و خانواده انجام شده است و باید این جایگاه و تعاریف براساس ظرفیت، توانمندی و شایستگی زنان بررسی شود.
وی تصریح کرد: در انتصابات نباید به فکر سهم‌خواهی و صرفا مسئولیت دادن به بانوان باشیم بلکه باید به شایستگی و توانمندی فرد توجه داشته و از شایستگی شخص چه بانو و چه آقا در سپردن مسئولیت ها دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: تلاش داریم در این نشست ها مشکلات و راهکارهای موجود را در هر شهرستان احصا کرده و هدف مشخص شود و به عنوان مصوبه صورتجلسه و سپس پیگیر این مصوبات و موضوعات تا رفع مشکل خواهیم بود.

وی ادامه داد: در تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه بانوان آنها را بدون خانواده در نظر نخواهیم گرفت و حضور مسوولانه آنها به همراه خانواده‌گرایی خواهد بود.

رجبی گفت: شاید پارک مختص بانوان بدون حضور خانواده وی در پارک مناسب نباشد اما باید فضای ویژه‌ی در پارک‌ها برای بانوان در نظر گرفته شود تا در کوتاه‌ترین زمان یک بانو بتواند از فضا و امکانات پارک برای ورزش کردن استفاده کند که در یک پروسه پنج ساله انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: همه جانبه‌گرایی و هوشمندانه بودن بانوان باید به عنوان دو اصل مورد توجه قرار گرفته و در بین بانوان و جامعه ترویج شود.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان ابراز کرد: شغل بدون زیست عفیفانه و نشاط و نشاط و زیست عفیفانه بدون شغل مناسب برای بانوان پایدار نبوده و باید این موضوعات در کنار هم تجلی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها به دو نکته عدم مطرح کردن و بیان فعالیت‌های انجام نشده توسط مدیران گذشته  و ارائه راهکارها با قابلیت اجرا مدنظر بانوان باشد.

* بانوان با تشکیل سمن‌ها مسائل خود را مطرح و مطالبه کنند
سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در این نشست گفت: بانوان توانمندی بیشتری در فعالیت و تشکیل سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد دارند و می‌توانند از این طریق مسائل خود را مطالبه کنند.

مهدی دهرویه اظهار کرد: با توجه به اینکه تقریبا نصف جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، نقش آنها در جامعه بی‌بدیل بوده و باید به این موضوع ریشه‌ای توجه کنیم.

وی تصریح کرد: برای نقش بانوان می‌بایست الگویی داشته و تصویر واقعی از این الگو ارائه شود که تدبر در قران و احادیث می‌تواند بهترین الگو را‌ برای ما ارائه دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بهترین الگو ما به ویژه برای بانوان ایرانی حضرت زهرا (س) بوده  که در مرحله نخست باید شناخت بانوان نسبت به این بانوی عمیق و ریشه‌ای بوده و سپس این الگو بروزرسانی شده و  به صورت برش منطقه‌ای و یا شهرستانی ارائه شود.

وی ادامه داد: همسرداری، ولایت‌مداری، تربیت فرزندان و بسیاری از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) می‌تواند به عنوان الگوی فاطمی در اختیار بانوان و دختران ما قرار گیرد.

دهرویه گفت: بانوان توانمندی و ظرفیت خوبی برای تشکیل و فعالیت در سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد داشته و می‌توانند از این طریق مسائل خود را مطالبه کنند.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان به خانواده و زنان ابراز کرد: متاسفانه دشمن خانواده و به ویژه زنان ما را مورد هدف خود قرار داده و برای این منظور مراکزی را در راستای تولید محتوا تشکیل داده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: قبل از هر حرکتی ابتدا بانوان ما باید آسیب‌ها و هجمه‌ها و جایگاه‌های کاذب که دشمن ایجاد کرده را بشناسند و سپس نقش بانوان در خانواده را آموزش دیده و آن را تبیین و تثبیت کنند.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی اخلاق و روان‌شناسی در کنار موضوعات دیگر برای بانوان در شهرستان برگزار شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: همه جانبه گرایی هوشمندانه بودن بین بانوان ترویج یابد در انتصابات به شایستگی بیشتر از سهم خواهی بها می دهیم مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان شهرستان گنبدکاووس برای بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره خدماتی که از سوی این سازمان به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو ارائه می‌شود، توضیحاتی داد.

به گزارش ایلنا، نرجس‌خاتون اسعدی خلیلی، مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور، در پاسخ به این سؤال که چه تعداد خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی است، گفت: «دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی، چون ارتقاء سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.»

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد: این خانوار‌ها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند. همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود