Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@05:33:28 GMT

کمربند سبز در توسعه گردشگری محور اصلی است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۳۷۵۲

کمربند سبز در توسعه گردشگری محور اصلی است

ایسنا/اردبیل سرپرست فرمانداری سرعین گفت: احداث کمربند سبز در تقویت زنجیره گردشگری استان اردبیل از اهم کارها و فعالیت‌هاست.

باقر باقرزاده در جلسه کارگروه‌ توسعه گردشگری در سرعین اظهار کرد: ما در کنار احداث کمربند سبز در اتصال سردابه و قوتورسویی به زنجیره گردشگری سرعین سعی می‌کنیم تا مدت ماندگاری مسافران افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیست اوجور تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم پیست آلوارس مسافران در فصل زمستان نیز می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری در شهر سرعین استفاده کنند.


سرپرست فرمانداری سرعین گفت: در آستانه عید نوروز تمامی صاحبان تأسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، آبدرمانی‌ها و جاذبه‌های گردشگری با تزریق هر 3 دز واکسن آمادگی دارند تا بعد از 2 سال توقف حوزه گردشگری میزبان مسافران و گردشگران از مناطق مختلف باشند.


باقرزاده افزود: بیشترین ضربه کرونا به فعالان صنعت گردشگری به ویژه در سرعین وارد شد که صد درصد ساکنان این شهرستان در بخش گردشگری فعالیت می‌کنند.


وی رویکرد دولت سیزدهم را حمایت از صنعت گردشگری و تقویت زنجیره‌های مرتبط با آن اعلام کرد و ادامه داد: به عنوان زیرساخت اساسی در ایام دهه فجر پست 63 کیلوولت به بهره‌برداری رسید و در کنار آن به ارزش 72 میلیارد تومان طرح‌های زیرساختی افتتاح شده است.


باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این شهرستان عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گردشگری است که در رایزنی با 8 سرمایه‌گذار بومی و غیربومی سعی داریم تا طرح‌های مهمی را در این بخش در سرعین راه‌اندازی کنیم.


وی احداث مجتمع عظیم ورزشی،‌ خدماتی و آموزشی، راه‌اندازی کارخانه آب معدنی حیران و همچنین احداث پل صخره‌ای را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: تلاش بر این است تا با احداث کمربند سبز به تقویت زنجیره گردشگری در استان کمک کنیم تا تقویت این بخش به تولید ثروت در استان کمک کند.


باقرزاده از ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق نمونه گردشگری به ویژه کنزق و بیله‌دره سرعین خبر داد و اضافه کرد: طرح‌های هادی و عملیات آسفالت‌ریزی در این روستاها انجام می‌شود تا حضور مسافران و گردشگران را شاهد باشیم.


سرپرست فرمانداری سرعین به اختصاص 11 میلیارد تومان اعتبار به سرعین از محل مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: 3 میلیارد تومان برای احداث ساختمان آتش‌نشانی اردی‌موسی و 8 میلیارد تومان نیز برای هدایت آب‌های سطحی سرعین اختصاص یافته است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توسعه گردشگري عملیات اجرایی کمربند سبز سرعین در اردبیل زیرساخت های گردشگری سلامت مرکز آب درمانی استانی شهرستانها میلیارد تومان کمربند سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث پل جدید بند قیر در محدوده ملاثانی به شوشتر در مرحله طراحی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به وضعیت محور اهواز ملاثانی شوشتر دزفول، اظهار کرد: این محور یکی از پرترافیک ترین و حادثه سازترین محورهای ارتباطی استان بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهرامی افزود: در این محور یک دستگاه پل ۱۰۰ متری در محدوده بندقیر در حال احداث است که در حال حاضر در مرحله طراحی است و به زودی در فرایند مناقصه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: محور ملاثانی تا شوشتر به صورت چهارخطه بوده که یک قطعه به طول ۴ کیلومتر از پلیس راه ملاثانی تا پل بندقیر که در حال حاضر پیشرفت حدود ۸۵ درصدی دارد، طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه محور شوشتر به دزفول یکی از محورهای پر تردد استان است، گفت: باند دوم این محور در سال گذشته عملیات آن انجام شده که ۳ و نیم کیلومتر آن آماده آسفالت است و در صورت تزریق آسفالت دولتی به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی از احداث زیرگذر شرافت در این محور خبر داد و عنوان کرد: این زیرگذر به صورت ۲ دستگاه پل رفت و برگشت به طول ۱۵ کیلومتر احداث شده است که یک دستگاه از این زیرگذر طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد و زیرگذر دوم نیز به زودی در مرحله خاک برداری قرار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه