Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:52:29 GMT

هدف‌گذاری برای تولید برق هسته‌ای و پرتودهی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۳۸۳۳

هدف‌گذاری برای تولید برق هسته‌ای و پرتودهی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بنی‌فاطمه اصفهان با اشاره به لزوم آگاهی جوانان از عظمت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: گاهی اوقات، وقتی فردی درون سیستم حضور دارد و تخریب‌های ذهنی‌ای را برای مردم و به‌ویژه جوانان ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود متوجه عظمت جمهوری اسلامی و انقلاب نشوند، با این حال، اما هنگامی که از بیرون به کشور نگاه و آن را مقایسه کنیم، متوجه نشانه‌های بزرگی می‌شویم که با پرداخت دقیق به آن عظمت جمهوری اسلامی هویدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از پیش از پیروزی انقلاب مورد تهاجم دیگر کشورها بوده‌ایم زیرا هدف جنگ تحمیلی و نقشی که صدام به‌عنوان دست‌نشانده استکبار انجام داد، ساقط کردن انقلاب و جمهوری اسلامی بود که در این راستا انواع توطئه‌ها و برنامه‌ها را انجام دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: در سال ۸۱ برای نخستین بار آمریکایی‌ها به‌عنوان راه‌حل صلح خاورمیانه، موضوع خاورمیانه بزرگ را مطرح کردند، تا آن روز کسی این عبارت را نشنیده بود و حتی برای اهل مطالعه واژه تقسیم‌بندی خاورمیانه کوچک و بزرگ ناآشنا بود.

وی ادامه داد: یکی از وزرای خارجه کشورهای خلیج فارس در ماه‌های اخیر مصاحبه‌ای انجام داد و گفت که "ما نمی‌توانیم کشور بزرگی همچون ایران را در همسایگی خودمان به‌ویژه با این قانون اساسی تحمل کنیم.

اهمیت خاورمیانه برای جهان

اسلامی معتقد است که طرح خاورمیانه بزرگ را اینها به‌این‌گونه طراحی کردند که از مدیترانه میان کشورهای کوچک درگیری ایجاد کنند و اشخاص خود را در این کشورها حاکم کنند تا بتوانند از مدیترانه تا اقیانوس هند را که ایران هم شامل آنها می‌شد به‌عنوان ناحیه امن خود بدانند. دشمنان به‌دنبال آن بودند که به اهداف خود برای حاکمیت در این منطقه که استراتژیک‌ترین و سوق‌الجیشی‌ترین جایگاه جهان با بیش از ۶۰ درصد ذخایر انرژی است، برسند.

وی خاطر نشان کرد: طرح خاورمیانه بزرگ که گروه‌های تروریستی برای آن برنامه‌ریزی شده بود، با ژرف‌نگری مقام معظم رهبری و تلاش‌های شهید سلیمانی با شکست مواجه شد، آنها گروه‌های به‌اصطلاح اسلامی را تربیت کردند، همچنین منابع متعددی نیز در اختیارشان قرار دادند و با استقرار آنها در عراق و شام اجرای طرح خاورمیانه بزرگ را شروع کردند که با تدبیر و جانفشانی جبهه مقاومت و سردار سلیمانی، ایران تنها توانست این جریان مخوف سنگین رعب‌انگیز را متوقف کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آنها با وقاحت تمام در کنگره آمریکا کشور عراق را به ۳ کشور تقسیم کردند، گفت: این جریان دشمنان درباره خاورمیانه بزرگ با مدد الهی و رهبری مقام معظم رهبری و کفایت تمام این سرزمین یعنی شهید سلیمانی با شکست مواجه شد.

قدرت دیپلماسی با دو بال قدرت دفاعی و اقتصادی

وی کشور جمهوری اسلامی را سلطه ناپذیر عنوان کرد و گفت: ایران همیشه سلطه‌ستیزی را در دستور کار خود قرار داده و به همین دلیل در تحریم واقع شده است. ما تحت فشارهای تحریم و مکتب فکری و عملکردی مناسب توانستیم به قدرت دفاعی باکفایت برسیم که در سایه آن توانستیم به پیشبرد منافع ملی و امنیت ملی حریم امنی را برای خود ایجاد کنیم.

اسلامی افزود: هنگامی که کشور می‌خواهد اهدافش را در محیط بین‌المللی پیش ببرد به قدرت دیپلماسی نیاز دارد که این موضوع به ۲ بال قدرت دفاعی و قدرت اقتصادی احتیاج دارد.

وی با اشاره به اینکه باید توجه کرد که آنها در سال‌های اخیر دیگر از گزینه نظامی به‌عنوان گزینه روی میز یاد نمی‌کنند چرا که شرایط همچون گذشته نیست، گفت: سیاست تحریم برای اضمحلال و تسلیم و برای بستن مسیرهای رسمی فعالیت و هدایت آن به کانال‌های غیررسمی است چرا که باعث ایجاد فساد می‌شود و آنها سال‌ها برای اهدافشان تبلیغ کردند که هر بار مردم با حضور پرشور خودشان آن‌ها را ناامید کردند.

هوشیاری امروز در جنگ اقتصادی

رئیس سازمان انرژی اتمی هوشیاری امروز را در جنگ اقتصادی دانست و افزود: هنگامی که وزیر بودم وزیر خارجه هند که با من گفت‌وگو کرد گفت «ما را همچون خودتان ببینید چرا که تحت فشار واشنگتن هستیم و هر چند روز به ما فشار برای پیشگیری از ارتباط با ایران می‌آورند و اعتراض می‌کنند که چرا حقوق کارکنان هند را به‌دلار پرداخت می‌کنند"، چرا که نمی‌خواستند حتی یک دلار به ایران وارد شود و با فشار اقتصادی و مقبولیت‌زدایی برای فاسد نشان دادن مسئولان، قصد تخریب ذهنیت مردم را دارند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ بیانیه جنگ اقتصادی را منتشر کردند و به‌صراحت گفتند که ما با ایران به‌لحاظ نظامی اگرچه برتری داریم اما دلیل پیروزی‌مان نمی‌شود، بنابراین برای پیروزی جنگ اقتصادی را انتخاب کردند. در اقتصاد، حفاظت از پول ملی همچون حفاظت از سرزمین و جان مردم است و بایستی سیاستی را تدبیر می‌کردند که پول مردم و مردم آسیب نبیند.

اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: مگر می‌شود کشوری با این حجم از اکتشاف، سرمایه‌گذاری و پیشرفت را شامل باشد و جریان پول ملی‌اش معکوس باشد؟ بدون شک مشخص است که این اتفاق نشان از غیرعادی بودن دارد و بیانگر جریان مخربی برای طاق کردن طاقت مردم است.

تابع قوانین آژانس اتمی هستیم

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: در خصوص موضوع هسته‌ای باید گفت که دستیابی به فناوری هسته‌ای برای کشور ما که امسال سال چهل و هفتم است که عضو آژانس انرژی اتمی هستیم؛ به ما اتهام می‌زنند که می‌خواهید بمب اتم بسازید، در حالی که ۴۷ سال است که عضویت داریم سند آژانس و سند منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کرده‌ایم و همچنین تابع قوانین هستیم و تحت سخت‌ترین نظارت‌های آژانس بوده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: مطابق با اساسنامه آژانس ماده ۲ و ۳ آنها وظیفه دارند که تشویق، حمایت و پشتیبانی و وساطت کنند که فناوری هسته‌ای در اختیار همه ملت‌ها قرار گیرد و تنها چیزی است که از ما دریغ کردند نه تنها کمک نکردند بلکه مانع نیز شدند اما به لطف الهی با حمایت‌های مقام معظم رهبری امروز دارای سند فاخر هستیم اما باید در همه ابعاد آن را گسترش دهیم و هدف‌گذاری ما در زمینه برق هسته‌ای صورت گرفته که باکیفیت‌ترین نوع برقی است که در دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه برق هسته‌ای هیچ گونه آلایندگی ندارد و پایان‌پذیر نیست، تصریح کرد: یکی از مسیرهای درست ما که رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی خود اشاره فرمودند به برق هسته‌ای بود که در این زمینه هدف‌گذاری کمّی کردیم و باید آن را محقق کرد.

اسلامی خاطر نشان کرد: پرتودهی از دیگران نکات هسته‌ای است که برای آفت زدایی محصولات کشاورزی و محصولات غذایی ضروری است که در اقتصاد مردم و بخش کشاورزی مؤثر است که آن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 5433040

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری پول ملی خاورمیانه مذاکرات هسته ای انرژی هسته ای تسلیحات هسته ای محمد اسلامی آژانس اتمی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز واکسن کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران ایلام اردبیل عکس استانها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان انرژی اتمی خاورمیانه بزرگ جمهوری اسلامی خاطر نشان جنگ اقتصادی برق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در پیامی، فرارسیدن یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را به تمامی کارگران زحمتکش و سختکوش شهرستان اصفهان تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بی تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور و یک تمدن در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، قوت و قدرت جسم، شور و نشاط و امید، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه ای در این عرصه دارد. در حالی که ایران عزیز به سرعت به سوی قله های شکوه، عزت و عظمت گام بر می دارد، کارگران در سنگر کار و تولید، با صبر، ایثار و استقامت و اعتقادی راسخ، سرشار از عشق به ولایت در این توفیق و شکوه تاریخی نقشی ارزنده ایفا می نمایند.

لذا، یازدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی کار و کارگر، فرصتی مغتنم و بی نظیر است تا به تأسی از پیامبر اعظم (ص)، زحمات صادقانه و بی بدیل کارگران شریف، مؤمن و متدین ایران اسلامی را ارج نهیم.
بدینوسیله فرارسیدن این روز خجسته را به جامعه کارگران زحمتکش و سختکوش شهرستان اصفهان تبریک عرض نموده، امید است با عنایت معبود بی همتا، در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در راستای آبادانی، سربلندی و اعتلای پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و مؤید باشید.

محمدعلی احمدی
فرماندار اصفهان

کد خبر 6092880

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟