Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@19:10:28 GMT

سهمیه های کنکور ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۳۹۲۷

سهمیه های کنکور ساماندهی می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرسول پورعباس امروز در در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۶ سهمیه در کنکور وجود دارد که شرایط برخی از آنها منقضی شده است، بطور مثال برای سهمیه رزمندگان دیگر داوطلبی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین سهمیه‌های جدیدی ایجاد شده که برخی داوطلب کم و برخی داوطلب بسیاری دارند، با توجه به این شرایط گزارش اعلام شده اما تصمیم‌گیری‌های جدید صورت نگرفته است که احتمالا این تصمیم گیری چند ماهی زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: برخی از سهمیه‌ها ظرفیتی برای آنها در نظر گرفته شده که یک چهارم تعداد افراد هم نیست، بنابراین باید سهمیه‌ها ساماندهی شوند و یا تجمیع کلی صورت گیرد، فعلا پیشنهاد خاصی در این خصوص وجود ندارد، بنده هر پیشنهادی را بررسی و در مرحله آزمایش قرار می دهم تا نتایج بدست آمده را بتوان به این صورت مشاهده کرد.

 پورعباس با بیان اینکه ساماندهی سهمیه‌های کنکور به آزمون ۱۴۰۱ نمی رسد، عنوان کرد: برای آزمون سراسری ۱۴۰۱ تا کنون همه موارد اعلام شده و اتفاق جدیدی قرار نیست صورت گیرد.

سالانه ۱۰ هزار جابه جایی دانشجویان صورت می گیرد

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور همچنین درباره لغو مصوبه جابجایی فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری توضیح داد: ۴ نوع  نقل و انتقال دانشجویان در دانشگاه‌ها وجود دارد که دانشجویان در قالب نقل و انتقال ایثارگر، نقل و انتقال دانشجویان موافق مبدا و مقصد توسط سازمان امور دانشجویان و کمیسیون موارد خاص و نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها صورت می گیرد.

پورعباس ادامه داد:  سالیانه بیش از ۱۰ هزار نقل و انتقال در دانشگاه های سراسر کشور انجام می شود که میانگین انتقال یا جابجایی فرزندان اعضای هیات علمی حدود هزار یا کمتر از هزار نفر است.

وی یادآورشد: سال گذشته  در حوزه ایثارگران جابه جایی صد نفری صورت گرفت ، جا به جایی در سایر حوزه‌ها نیز صورت می‌گیرد.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور تاریخچه اجرای مصوبه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی را به اوایل انقلاب دانست و عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه را به طور مجدد بازنگری کرده بود و اصل مصوبه جابجایی، مصوب شورا است ولی آیین نامه اجرایی آن توسط ۲ وزیر علوم و  بهداشت امضا شد.

پورعباس افزود:  دیوان عدالت اداری به بخش دوم این مصوبه یعنی به آیین نامه ایراد وارد کرده است و اعلام کرده در آیین نامه موارد قانونی گنجانده شده  در حالی که نباید این موارد گنجانده می شد به همین جهت مصوبه را برای چندمین بار ابطال کرد.

وی یادآورشد:  مذاکره ای را با شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آیین نامه انجام شد تا مصوبه به صحن شورا برسد  و مشکل حل شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به انتقادی مبنی بر عادلانه نبودن جابه جایی فرزندان اعضای هیات علمی اظهارداشت: سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر از  امکان جابجایی در دانشگاه‌ها بهره مند می شوند. اگر بخواهیم بی عدالتی صورت نگیرد باید تمامی این جابجایی ها لغو شود.

پورعباس ادامه داد: جابجایی فرزندان هیات علمی برای کمتر از هزار نفر است ضمن این که در هر دستگاهی برای اعضای آن شرایط و امتیازاتی قائل می شود و در وزارت علوم نیز این امکان  برای اعضای هیات علمی درنظر گرفته شده است .

وی خاطر نشان کرد: هر ساله دانشگاه‌ها  بر اساس کارنامه ای که برای داوطلب صادر می شود اقدام به جابجایی دانشجویان می کنند. حتی اسامی این جابجایی ها به وزارت علوم اعلام نمی شود و آمار این جابجایی ها به اندازه ای زیاد است که ما نیز آمار دقیقی از آن در دست نداریم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: جابجایی فرزندان اعضای هیات علمی حداقل امتیازی است که به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها داده شده به همین جهت نباید نگران بخش عدالت در این بخش بود.

برگزاری آزمون متمرکز در تیرماه

پورعباس همچنین اعلام کرد: آزمون متمرکز دانشگاه پیام نور و آزاد احتمالا در تیرماه برگزار می شود، هنوز زمان ثبت نام اعلام نشده است اما این آزمون باید پس از آزمون سراسری در تقویم برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان در موسسات درس میخوانند پس از کسب آمادگی و دانش پذیری، دانشجو می شوند.

منبع: ایرنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور آزمون سراسری سهمیه کنکور عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش جابجایی فرزندان دانشگاه ها نقل و انتقال آموزش کشور آیین نامه سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین اکنون به جنبشی بزرگ تبدیل شده که سراسر آمریکا را دربر گرفته و حتی به اروپا نیز سرایت کرده است. نخست این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد اما به دلیل اقدامات رییس این دانشگاه در مقابل دانشجویان معترض، اعتراضات به سرعت گسترده شد. این اعتراضات از چهارشنبه دو هفته قبل آغاز شد و هر روز از روز قبل گسترده تر شد.

پس از گذشت چند روز از اعتراضات، رییس دانشگاه کلمبیا دیروز با توبیخ قابل توجهی از سوی اساتید دانشگاه مواجه شد.

طبق گزارش کمیته اجرایی دانشگاه که نماینده هیات علمی است، «مینوش شفیق» اقدامات و تصمیمات زیادی گرفته که به دانشگاه آسیب می زند. از جمله این اقدامات فراخواندن پلیس به دانشگاه و دستگیری دانشجویان بدون مشاوره با هیات علمی، ناتوانی در دفاع از دانشگاه در رویارویی با فشار خارجی، تعلیق گروه های دانشجویی معرض و استخدام کارآگاهان خصوصی است. یکی از سخنرانان رشته فلسفه دانشگاه که عضو هیات علمی دانشگاه کلمبیا است در این باره می گوید: هیات علمی اعتماد خود را به توانایی شفیق برای رهبری این سازمان از دست داده است.

به نوشته نشریه گاردین در هفته گذشته استادان دانشگاه های کلمبیا و بارنارد که عضو انجمن اساتید دانشگاه آمریکا هستند در بیانیه مشترک سرکوب تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین توسط مینوش شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا را محکوم کردند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما از شکست شفیق در دفاع از تحقیقات آزاد که در راستای مأموریت آموزشی یک دانشگاه در یک جامعه دموکراتیک است و همچنین از تمایل او برای راضی کردن قانون‌گذارانی که به دنبال مداخله در دانشگاه هستند، شوکه شده‌ایم. او در پذیرش اتهامات حزبی مبنی بر خشونت و یهودی ستیزی تظاهرکنندگان ضد جنگ و در تعیین مجازات یکجانبه و نامتناسب برای دانشجویانی که به طور صلح آمیز اعتراض کرده بودند، به طور آشکار به نظارت مشترک بی توجه بوده است.

بیانیه اساتید پس از شهادت شفیق در کنگره در اوایل هفته منتشر شد.رییس دانشگاه کلمبیا درکنگره به دلیل افزایش رفتارهای یهودستیزانه در دانشگاه پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه مواخذه شده بود.

اساتید پس از شهادت شفیق نوشتند: شهادت وی به شدت ما را نگران کرده است. رییس دانشگاه کلمبیا در مواجهه با حملات افترا آمیز به اساتید و دانشجویان کلمبیا و دخالت‌های فاحش در فعالیت‌های دانشگاهی توسط بازرسان کنگره، نه تنها مخالفتی نکرد، بلکه تسلیم خواسته های آنها شد. شفیق، روسای مشترک هیئت امنا و رییس سابق دانشکده حقوق فرصتی فراهم کرده اند تا دانشگاه به طور عمومی تحت فشار قرار گیرد. آنها در اسناد کنگره به طور موثر خواستار پایان آزادی آکادمیک در دانشگاه کلمبیا شده اند.

طبق شهادت شفیق روز چهارشنبه 2 هفته قبل دانشجویان حدود 60 چادر در جنوب پردیس دانشگاه برپا کردند. این رویداد توسط سازمان های Columbia University Apartheid Divest، دانشجویان خواهان عدالت در فلسطین و صدای یهود برای صلح سازماندهی شد. 2سازمان آخر در نوامبر گذشته توسط دانشگاه تعلیق شدند و به نوبه خود گروه های حقوق مدنی را تشویق کردند تا از دانشگاه به دلیل اقدامات تقابلی و هدفمند شکایت کنند.

شفیق در مواجهه با اعتراضات به پلیس نیویورک اجازه داد چادرها را متلاشی کند و ادعا کرد که چادر زنی دانشجویان خطر آشکار و فعلی برای عملکرد اساسی دانشگاه است.

کد خبر 6089510

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد