Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ابراهیمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: مردم و شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز شهر کوشا باشند و شهرداری را در این امر یاری کنند.

شهردار بندر دیر با اشاره به هزینه ۵۰ میلیون تومان در این طرح بیان کرد: نشاءهای استفاده شده از نوع اطلسی، گازانیا و بنفشه است که تنوع آنها جلوه های زیبای دیدنی در بلوار ها و فضای سبز شهر ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مجموع فضای  سبز شهرداری دیر بیش از ۵۰ هکتار است که از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار بوته توسط واحد فضای سبز شهرداری این شهر گل کاری شده است.

ابراهیمی ادامه داد: ۳۰ کارگر شهرداری دیر وظیفه کاشت، آبیاری، گل کاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند.

وی گفت: همچنین نهال های برهان گلی، گل کاغذی، فنیکس، لگنام و درختچه نخل و نارنج در سطح معابر و بلوارها کاشته شده است.

شهر دیّر مرکز شهرستان دیّر (dayyer) بزرگترین بندر صیادی کشور با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس واقع است.

برچسب‌ها بوشهر نوروز مدیریت شهری بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نوروز مدیریت شهری بوشهر نوروز مدیریت شهری بندردیر فضای سبز سبز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران