Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه محیط زیست باید عصاره تحقیق و آسیب شناسی جامعه محیط زیستی کشور باشد.

به گزارش برنا، سید سلمان ذاکر، در گفت و گو با خبرنگار ...، در خصوص برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه ها باید عصاره تحقیق، پژوهش و آسیب شناسی جامعه محیط زیستی کشور باشد که در صورت عرضه توسط نمایشگاه ها مشکلات این حوزه به گوش مسولین برسد و یا اگر زمینه الگو سازی وجود داشته باشد توسعه الگو و گسترش آن به کل کشور اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در ابعاد مختلف در حال از دست دادن محیط زیست هستیم و مردم خسارت جبران ناپذیری به جان و زندگی شان وارد می کنند. در حال حاضر سایت های زباله کشوری در مراکز استان ها در عمق بی نظمی اداره می شوند؛ بعضا در طول روز هزار تن زباله در یک مرکز استان جمع آوری  می شود و به جای بازیافت کردن و تولید انرژی و برق، آن ها را رها می کنیم و شیرآبه آن ها در نهایت همه را درگیر می کنند. آلودگی رودخانه، سفره های زیر زمینی دریاچه ها و دریاها از دیگر تاثیرات این رها سازی ها است که خسارات جبران ناپذیری وارد می کنند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید نهضت بازیافت سازی را در کشور جا بیاندازیم، قدم های کوچکی برداشته شده اما قابل توجه نیست و نمایشگاهی هایی از این دست می تواند اثرگذار باشد؛ در این خصوص کوتاهی های زیادی شده است از مردم گرفته تا مسئولین و حتی وزارت کشور که باید به آن توجه بیشتری شود. 

وی ادامه داد: در خصوص حمل و نقل عمومی و آلودگی ناشی از آن این سوال که چرا ناوگان عمومی نو نمی شود نشان دهنده این است که محیط زیست می تواند در این عرصه وارد شود و تصمیم هایی را اتخاذ کند که به 10 سال آینده ما کمک کند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با حضور برخی شرکت‌های خارجی و داخلی از تاریخ 7 تا 10 اسفندماه از ساعت 8 تا 15 برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه بین‌ محصولات متفاوت این صنعت قرار است عرضه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه مشکلات محیط زیست زباله انرژی مجلس شورای اسلامی وزارت کشور حمل و نقل عمومی صنعت انرژی جامعه زیست محیطی مجلس شورای اسلامی محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست