Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هزینه ها در قیمت درب کارخانه و ضرایب سود پخش و عمده فروشی لحاظ گردیده و دریافت هرگونه مبلغ دیگری تخلف می باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس اطلاعیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ قیمتهای مندرج در فاکتور صادره توسط کارخانجات می بایست حداکثر برابر اعداد درج شده بر روی کالا باشد و این موضوع ، اطلاعات شفافی از هزینه های تولید کالا به مصرف کنندگان خواهد داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه شرکتهای پخش، عمده فروشان و فروشگاههای زنجیره ای، کالاها را از کارخانجات حداکثر براساس قیمت های درج شده بر روی کالا خریداری می نمایند لذا صرف نظر از نوع فروش(در قالب صدور فاکتور ، قرارداد و... ) این واحدها مکلفند صرفاً درصدها و ضرایب سود قانونی خود را نسبت به قیمت درج شده روی کالا اعمال کنند.

بدیهی است کلیه هزینه ها در قیمت درب کارخانه و ضرایب سود پخش و عمده فروشی لحاظ گردیده و دریافت هرگونه مبلغ دیگری تحت هر عنوان تخلف می باشد.

کلیه اصناف و خرده فروشان نیز می بایست کالاها را  از شبکه های رسمی صرفا با احتساب،درصد های قانونی ابلاغی نسبت به قیمت تولید کننده درج شده بر روی کالا خریداری نموده و از خرید در قالب فاکتور و قراردادها و یا هرگونه هزینه ای که موجب افزایش قیمت می گردد خودداری نمایند و قیمتهای مندرج در فاکتورهای صادره  که مغایر با درصدهای قانونی مربوطه باشد مورد قبول نخواهد بود.

مطابق ماده 15 قانون نظام صنفی«کلیه افراد صنفی عرضه کننده کالا و خدمات مکلفند، با الصاق برچسب روی کالاها، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را‌به‌طور روشن و مکتوب و به‌گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند» که قیمتهای اعلامی در سطح عرضه نیز می بایست براساس درصدهای سود قانونی نسبت به قیمت تولیدکننده مندرج بر روی کالاها باشد

ضرایب مذکور که مالیات بر ارزش افزوده هم در ان دیده شده است به عنوان حداکثر ضرایب سود زنجیره توزیع تلقی شده و دریافت هرگونه هزینه ای مازاد بر آن به هر بهانه ای مصداق تخلف محسوب می شود.

بدیهی است فروش کالا به مصرف کنندگان، براساس قیمت تولید کننده و حداکثر سود مجاز شبکه توزیع قابل پذیرش است و فروش مازاد بر آن گرانفروشی و از مصادیق ماده 5 قانون تعزیرات حکومتی تلقی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصرف کنندگان بر روی کالا درج شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعات هواشناسی، دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

همچنین سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

توصیه می‌شود فردا؛ اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت‌تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090435 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا