Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: شرطی کردن اقتصاد کشور و ربط دادن همه چیز به نتیجه مذاکرات کار اشتباهی است و دور از شأن کشور و نظام است.

وی افزود: اینکه با یک نه یا آره گفتن مقامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها قیمت دلار در ایران بالا و پایین رود زیبنده اقتصاد ما نیست و ما باید اقتصاد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تقویت کنیم و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این حوزه به پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اینکه ما بخواهیم اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ به نتیجه مذاکرات گره بزنیم، به فرض اگر توافقی هم صورت گیرد، آمریکا و غرب به آن پایبند نخواهند بود و در نتیجه توافق برای ما ثمری نخواهد داشت.

ارکانی خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات و توافق مشکل ما نیستیم، بلکه مشکل طرف مقابل است که به توافقات و امضاهایش پایبند نیست و همان طور که گفتم اگر توافقی هم صورت پذیرد آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

وی افزود: همان طور که گفتم باید مسئولین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه داخلی، زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین نیازهای کشور فراهم سازند و این پتانسیل‌ها زمینه‌ساز رشد کشور در حوزه‌های مختلف باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ارز ترجیحی که امروز به یکی از بحث‌های مهم روز کشور تبدیل شده، برای واردات تکنولوژی و قطعات و ماشین‌آلات هزینه نمی‌شود، ما با این ارز 4200 تومانی ذرت و سویا و دانه‌های خوراکی وارد می‌کنیم، آیا زمینه و امکان تولید چنین محصولاتی در داخل کشور ما وجود ندارد؟ آیا ما نمی‌توانیم حداقل برای تامین نیاز خودمان در داخل جو و ذرت تولید کنیم؟

ارکانی خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است تا وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین نیاز کشور از مسیر استفاده ظرفیت‌های داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم آورند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به دنبال آغاز مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره و آرام شدن ترس از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است. اما نگرانی در مورد دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.08 درصد کاهش به 88 دلار و 33 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 11 سنت معادل 0.13 درصد کاهش، 82 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهمذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

مذاکره کنندگان حماس در روز دوشنبه قاهره را ترک کردند تا پس از گفتگو با میانجیگران قطری و مصری برای پاسخ به پیشنهاد صلح چند مرحله‌ای رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کنند.
انتظار می‌رود حماس طی دو روز آینده پاسخ خود به این پیشنهاد را اعلام کند.
در این بین حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح علیرغم هشدار سران کشورهای خارجی ادامه دارد.
ادامه حمله یمنی‌ها به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و کانال سوئز مانع کاهش قیمت نفت می‌شود و اگر ترس از مختل شدن عرضه وجود داشته باشد قیمت آن را بالا خواهد برد.
از طرف دیگر سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اول ماه مه هستند. تورم بالا در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است. کاهش نرخ بهره اقتصاد را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.
انتهای پیام/55

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد