Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی بزرگ‌ترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی EAF با توان ۵۵MVA که به سفارش مجتمع صنعتی اسفراین و برای اولین بار توسط گروه صنعتی ایران ترانسفو طراحی و ساخت شده است با موفقیت وارد مجتمع صنعتی اسفراین شد.

مدیر پروژه‌های تولید مجتمع صنعتی اسفراین در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بدلیل نگرانی از ضعف عملکردی، اطمینان از میزان قابلیت آمادگی و در دسترس بودن ترانسفرمر موجود در مجتمع و همچنین جلوگیری از توقفات در خط تولید ذوب (بدلیل اینکه ترانس جایگزین هم وجود ندارد)، لذا طراحی و ساخت یکدستگاه ترانسفورمر ۵۵ مگاولت آمپر با هدف جلوگیری از توقفات احتمالی و همچنین افزایش ظرفیت تولید بیش از ۱۰ درصدی، به شرکت ایران ترانسفو واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس اخوان افزود: در فرآیند تولید ذوب در شرکت مجتمع صنعتی اسفراین با استفاده از کوره ۵۰ تنی از نوع قوس الکتریکی، نقش ترانسفورمر کوره EAF بدلیل تنش‌های مداوم جریان، بسیار حائز اهمیت است که در حال حاضر یکدستگاه ترانسفورمر ۴۰ مگاولت آمپر اروپایی با عمر بیش از ۲۱ سال این وظیفه را بر عهده دارد و متاسفانه تاکنون چندین بار دچار حادثه شده است.

وی اظهار داشت: جریان خروجی این ترانسفورمر در بخش LV و در سطح ۴۰۰ تا ۸۰۰ ولت به حدود ۴۷ هزار آمپر می‌رسد. این ترانس از نظر ابعادی، حدود ۷ متر طول، ۵ متر ارتفاع و دارای عرض ۴ متری بوده که وزن کل این ترانسفورمر حدود ۱۰۶ تن بوده و مقرر است با توجه به محدودیت‌های موجود، جایگزین ترانس ۴۰ مگا ولت آمپر موجود در سالن ذوب و ریخته گری مجتمع صنعتی اسفراین شود.

مدیر پروژه‌های تولید مجتمع صنعتی اسفراین تصریح کرد: تولید این ترانسفورمر با همکاری شرکت ایران ترانسفور انجام و به حول و قوه الهی تست‌های نهایی در تاریخ ۲۶ دی ماه امسال با موفقیت انجام شد و این ترانس روز گذشته به محل مجتمع صنعتی اسفراین وارد شد.

وی گفت: شرکت مجتمع صنعتی اسفراین با توجه به وجود زیرساخت‌های های مهندسی و بازرگانی، تاسیسات، امکانات و تجهیزات تولید ذوب‌های آلیاژی به عنوان شرکتی استراتژیک و پشتیبان بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، نظامی، صنایع معدنی و فولادی در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی شهرستانها فولاد اسفراین ترانسفورماتور مجتمع صنعتی اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟

پاوربانک 20000 میلی‌آمپر ساعتی شیائومی با کابل داخلی و فناوری شارژ سریع 33 واتی با قیمت 22 دلار عرضه می‏شود.

‌به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت شیائومی یک پاوربانک جدید ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در بازار چین معرفی کرده است که به کابل داخلی مجهز شده است و از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند، قیمت این محصول ۲۲ دلار است و در رنگ‌های خاکی روشن و آبی در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

از آنجایی که ظرفیت پاوربانک جدید شرکت شیائومی ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است، به همراهی مطمئن برای مسافران تبدیل خواهد شد، زیرا می‌توانند به راحتی وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنند؛ این پاوربانک دارای باتری دو سلولی لیتیوم یونی ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از یک تراشه هوشمند بهره می‌برد، این تراشه جریان خروجی را به طور خودکار متناسب با نیازهای شارژ دستگاه‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، هدفون‌های بلوتوثی و ساعت‌های هوشمند تنظیم می‌کند.

پاوربانک جدید شیائومی برای گوشی‌های هوشمند شیائومی که از شارژ سریع هوشمند پشتیبانی می‌کنند، تا ۳۳ وات انرژی را ارائه می‌کند و امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند، این محصول دارای چندین پورت مختلف از جمله پورت داخلی USB-C به همراه دیگر پورت‌های USB-C و USB-A است و به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر سه دستگاه را به طور همزمان شارژ کنند.

پاوربانک شیائومی از محصولات الکترونیکی در برابر شارژ بیش از حد، دمای بالا و دیگر شرایط غیرعادی محافظت می‌کند و استفاده ایمن و قابل اطمینان را تضمین می‌کند؛ بدنه این پاور بانک بسیار بادوام است، لبه‌های آن نیز به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را به راحتی در دست گرفت و جابه‌جا کرد.

کد خبر 748605

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟