Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف گذاری بودجه ۱۴۰۱ بسیار عالی بوده به طوری که رشد اقتصادی ۸ درصد و همچنین ۳.۵ درصد ارتقای بهره وری در نظر گرفته شده است که در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های زیادی داشته باشیم تا به این اهداف تعیین شده دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای دستیابی به سرمایه‌گذاری در حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید همت کنیم که در این زمینه یک چهارم منابع از بانک ها و ۱.۵ میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که البته این عدد قابل افزایش است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که صندوق توسعه صندوقی برای حمایت از تولید است، گفت: این صندوق برای رشد و توسعه بخش خصوصی است که خوشبختانه امسال برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ سهم صندوق به صورت کامل تصویب شد.

میرتاج الدینی اظهار کرد: برای جذب سرمایه خارجی در بودجه سال آینده ۳۰ میلیارد یورو تصویب شده تا دولت در این زمینه برنامه ریزی کند و به دنبال آن به رشد و تولید دست یابیم.

وی افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شد ولی نمی‌توان گفت کارنامه قابل قبولی داشتیم چرا که نه تنها مشکلات برطرف نشد بلکه گاهی اوقات نیز موانعی ایجاد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که هم در تولید و هم برای صادرکنندگان موانع ایجاد شده است، تاکید کرد: باید راه صادرات هموار شود. اگر برخی از بخشنامه ها برداشته و یا تصحیح شده و از صادرات حمایت شود، به دنبال آن شاهد حمایت از تولید خواهیم بود و حمایت از تولید نیز یعنی اشتغالزایی که در نهایت رشد اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

میرتاج الدینی همچنین افزود: در کشورهای همسایه بازاری در حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت وجود دارد که تمام نیازهای این جمعیت در استان و کشور اعم از صنایع مختلف کشاورزی، صنایع لوازم خانگی و مواد غذایی در کشور وجود دارد که امیدواریم زمینه صادرات در این زمینه فراهم شود.

انتهای پیام/ ق

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی رشد اقتصادی بهره وری مقام معظم رهبری رشد اقتصادی 8 درصد مانع زدایی اشتغال زایی صادرات سیدمحمدرضا میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود