Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر صدیقی می گوید او هیچ نسبتی با مهدی علی نژاد ندارد

امیر صدیقی در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون ووشو صحبت کرده است.

به گزارش طرفداری، امیر صدیقی در خصوص حضور تیم ملی ووشو در مسابقات آسیایی به برنامه ورزش و مردم گفت:

ا‌ن‌شاالله کاروان ووشو بتواند در بازی‌های آسیایی دل مردم را شاد کند. علیرغم شرایط سختی که کرونا ایجاد کرده بود توانستیم مسابقات قهرمانی کشور را در دو بخش مردان و بانوان، در ماه آذر در قشم برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به هزار ورزشکار و بیش از 34 تیم حاضر شدند. به خاطر بازی های آسیایی، این مسابقات را زودتر برگزار کردیم. در بخش ووشو نیاز بود که اردوهای تیم ملی را 9 ماه زودتر از بازی های آسیایی برگزار کنیم. در بخش کوراش هم مسابقات قهرمانی کشور را زودتر برگزار کردیم. چون مسابقات قهرمانی آسیا، در فروردین در تاجیسکستان ار داریم، 7مرحله اردوی تیم ملی را تا الان پشت سر گذاشتیم.

صدیقی در خصوص اینکه آیا تعداد اوزان در هانژو کمتر است، گفت:

بله، در بخش ساندای آقایان 5 ورزن رقابت می‌کنند اما هر کشور 4 سهمیه دارد. ما سهمیه کامل داریم. در بخش بانوان هم فقط دو وزن و سهمیه وجود دارد. درکوراش 4ورزن آقایان و 3 ورزن بانوان را خواهیم داشت. در تالو هم مجموعا  ورزشکار می توانیم داشته باشیم. مجموعا در کوراش و تالو، در 18 ورزشکار خواهیم داشت. امیدواریم  بتوانیم اتفاق خوبیرا رقم بزنیم. در جاکارتا، فدراسیون ووشو در کوراش و ووشو توانست، 3 طلا، 5نقره و 2 برنز به دست بیاورد. قصد بهبود این رکورد را داریم. صادقانه، قول دادیم همان مدال‌ها را تکرار کنیم اما تلاش می‌کنیم تعداد مدال ها را مخصوصا در بخش طلا به 4-5 عدد برسانیم.

وی در خصوص اینکه در بخش تالو به جز یک برنز احسان پیغمبری و نقره زهرا کیانی، چیزی نداریم عنوان کرد:

ما بسیار به این موضوع اهمیت دادیم. سعی کردیم زدتر تمرینات را شروع کنیم. به تیم تالو امیدواریم که در بازی های آسیایی بدرخشد. امیدواریم اتفاق خوبی را در این بخش شاهد باشیم. کشورهایی مانند ژاپن، چین، ماکائو و کشورهای شرق آسیا با توجه به قدمتی که دارند سرمایه گذاری کردند و خواهان مدال‌های بیشتر هستند. رقابت سخت است. ما پوست اندازی کوچکی هم در تالو داشتیم. بچه‌هایی اضافه شدند که خیلی انرژی دارند و خوشبین هستیم.

رییس فدراسیون ووشو در مورد بودجه اظهار داشت:

بازی های آسیایی برای کشور ما همیشه یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی است. نزدیک به شش ماه باقی مانده نیاز است که هرچه سریع تر و با برنامه تر همه چیز هماهنگ شود. کشورهای دیگر سرمایه گذاری خوبی کرده اند.  زودتر و با برنامه تر هماهنگ شود. مجلس و سازمان برنامه بودجه نیاز هم بودجه ورزش درسال آینده و همینطور تخصیص‌های باقی مانده امسال را زودتر انجام بدهند. امیدواریم در اسفند و فروردین بتوانیم کمک‌های بهتری جذب کنیم و برنامه‌ها را با اتکای بالاتری جلو ببریم.

وی در مورد اینکه کوراش از چه زمانی زیر مجموعه ووشو شد، گفت:

از تابستان 98 کوراش به ما اضافه شد. این رشته در خیلی از بازی های مهم حضور دارد و به همین خاطر رقابت زیاد است. این مساله کار را برای انتخاب بهترین ها سخت کرده است. چون مسابقات قهرمانی آسیا در آذر به تعویق افتاد بچه ها بیشتر در اردو بودند. در این میان مسابقات لیگ برتر را بعد از سه سال در بجنورد برگزار کردیم. قطب این رشته خراسان شمالی است و بچه ها بعد از این رقابت‌ها اردوهایشان را در آنجا و در کمپ بین المللی تا زمان اعزام ادامه می‌دهند. فکر می کنم شرایط این زمان تیم بهتر باشد.

صدیقی تصریح کرد:

تلاش می کنیم یک مربی خوب و خوشنام در بخش بانوان از ازبکستان بیاوریم. بانوان انگیزه بسیار  بالایی دارند و امیدواریم در این بخش در بازی های آسیایی تاریخسازی کنیم. همین الان اردوهای تیم ملی برگزار می شود. مسابقات درون اردویی 14 اسفند برگزار می شود و نفرات مشخص می شوند. بهترین نفرات برای قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند. مسابقات درشهر دوشنبه و در ایام نوروزو است. خیلی خوشبین هستیم. تیم را کامل می بریم. 8 ورزن آقایان و 7 وزن بانوان داریم.

وی افزود:

این مسابقات برای ما مهم است. بیشتر کشورهای آسیایی میانه این ورزش را دوست دارند. همه پرقدرت می آیند چون رنکینگ جهانی هم دارد. می توانیم درقرعه کشی بازی های آسیایی جایگاه بهتری پیدا کنیم که شانس کسب مدال بیشتر می‌شود.

صدیقی در خصوص اینکه چین میزبان و مدعی است و آیا مشکلی در لابی گری محافل بین المللی نداریم، عنوان کرد:

خداراشکر با حضور نفرات شاخصی مانند علی‌نژاد، نگاه ویژه‌ای وجود دارد. یکی از کشورهای مدعی ایران است. امیدواریم شاهد این مسائل نباشیم و بچه ها پرقدرت عمل کنند. همیشه از چین در بخش ووشو خاطرات خوبی داشتیم.

وی در مورد اینکه آیا با علی‌نژاد نبتی دارد، گفت:  

برخی افراد این را مطرح کردند که برای او بد شود و بگویند من به خاطر فامیل بودن اینجا آمده‌ام اما هیچ نسبتی نداریم گرچه مانند برادر بزرگ تر من است. یادم است یکبار هم این سوال را از علی نژاد پرسیدید.

رییس فدراسیون ووشو در مورد برگزاری مسابقات گفت:

مسابقات لیگ را چه سال گذشته و چه امسال در شرایط خاص کرونایی به صورت منسجم برگزار کردیم. سعی کردیم بچه ها انگیزه بیشتری داشته باشند. هردوسال لیگ به خوبی برگزار شد و رقابت ها هم نزدیک بود. لیگ به آماده سازی بچه ها کمک می کنند. مسابقاتی را تعریف کردیم که شرایط آزادتری داشت. رقابت‌های خوبی پشت سر گذاشته شد و بچه ها آماده شدند. امیدواریم این روند با دعای خیر مردم. ادامه داشته باشد.

وی افزود:

همیشه علیرغم بحث قهرمانی، در بحث همگانی مانند توسعه در روستاها هم سعی کردیم حضور جدی داشته باشیم.. ووشو به خاطر هزینه کم، در بخش های کم برخوردار مورد استقبال قرار می گیرد. در بشاگرد سعی می کنیم خانه ووشو تاسیس کنیم. برخی از قهرمان های ما که در جهان هم درخشیدند، از روستا هستند. یکی از نقاط قوت ووشو در ایران این مساله است. تلاش می کنیم خیلی جدی در این حوزه جلو برویم.

اخبار داغ 

توافق پرسپولیس با یک مهاجم ازبکستانی گل طارمی به لاتزیو از روی نقطه پنالتی (لاتزیو 1-1 پورتو) واکنش کیه‌لینی به جنگ روسیه و اوکراین: امیدوار بودم که دیپلماسی این مشکل را حل کند نه جنگ گل زیبای اوبامیانگ به ناپولی (ناپولی 1-4 بارسلونا) 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی بازی های آسیایی فدراسیون ووشو صدیقی در خصوص برگزار کردیم علی نژاد تیم ملی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران که با ۹ نماینده در این رویداد آسیایی حاضر بود در نهایت با کسب دو مدال طلا و نقره به کار خود پایان داد.

در جریان این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین باری بود که در رده سنی جوانان آنهم در بخش زنان ایران صاحب مدال طلا می‌شد.

مهدی هفت‌چشمه دیگر دونده ایران نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر نشان نقره این مسابقات را به دست آورد تا دومین مدال آور تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

علی سروری در پرتاب چکش، ملیکا نوروزی در پرتاب چکش، مانا حسینی پرتاب نیزه، سجاد آقایی در ماده ۴۰۰متر، الناز موسایی در هفتگانه، محمد حسام مظفری در ماده ۸۰۰متر و ارشیا مصدقی در ماده پرش دیگر نماینده های ایران در رقابت های آسیایی امارات بودند که از رسیدن به مدال باز ماندند.

کد خبر 6090611

دیگر خبرها

  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟