Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه همچنان ویروس منحوس کرونا در کشورمان می‌چرخد و کمابیش حدود ۲۰۰ فوتی در روز داریم، تاکید کرد: باید مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم و مصداق معروف و دعوت به تقوا در این روز‌ها رعایت مسائل بهداشتی است. خبرگزاری میزان- آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در مصابره و صابروا، مفسرین دو معنا کردند، اظهار کرد: نخست به این معنا که در برابر دشمن مقاومت کنید و خسته نشوید و استمرار به صراط حق داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تفسیری دیگر می‌گوید که یکدیگر را به صبر دعوت کنید و این میزان بی‌تابی نکنید، زیرا ممکن است یک نفر سست شود که در این زمان باید او را به صبر دعوت کرد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: صبر با ایمان گره خورده است. درباره صبر روایت‌های زیادی وجود دارد، از جمله در اصول کافی صبر به قوای کل بدن تشبیه شده که همه بدن و مغز را در دست دارد و اگر صبر از دست برود، کالبد بدن بی روح خواهد شد؛ چرا که اگر استقامت در مسیر حق از دست برود، ایمان هم می‌رود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران بیان کرد: آیات زیادی درباره صبر در قرآن وجود دارد، گروه نخست آیاتی هستند که مستقیماً درباره صبر نازل شده‌اند. جالب اینکه ۲۰ آیه خطاب به پیغمبر اکرم (ص) است که می‌فرماید‌ای پیامبر ما، برای خداوند صبوری پیشه کن و این به معنای آن است که مسئولان جامعه هم باید چند برابر مردم صبر و استقامت داشته باشند.   وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری جنگ ۸ ساله بر ما تحمیل شد و عده‌ای به دنبال بحران در جمهوری اسلامی بودند، اما امام راحل از این بحران استفاده کرده و آن را به فرصت تبدیل کردند و این بحران وسیله‌ای برای اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی  ایران شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در موضوع کرونا هم خارجی‌ها به ما واکسن ندادند اما دانشمندان ایرانی واکسن ساختند که این کار آن‌ها بسیار بزرگ است، گفت: حضور در میادین موثر انقلاب تاثیرگذار است و هر جایی که نیازمند حضور مردم هستیم آن‌ها خودجوش در همه میادین هستند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به سقوط یک هواپیمای جنگنده در تبریز اظهار کرد: فداکاری دو خلبان ارزشمند و ایثارگر کشورمان را در تبریز می‌ستایم، زیرا آن‌ها می‌توانستند جان خود را نجات دهند اما برای اینکه این هواپیما در منطقه مسکونی سقوط نکند و تعداد بالایی جانباخته نداشته باشیم به استقبال مرگ رفتند؛ این شهادت را به خانواده آن‌ها و خانواده نیرو‌های مسلح و به ویژه نیروی هوایی ارتش تبریک و تهنیت و تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه همچنان ویروس منحوس کرونا در کشورمان می‌چرخد و کمابیش حدود ۲۰۰ فوتی در روز داریم، تاکید کرد: باید مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم و مصداق معروف و دعوت به تقوا در این روز‌ها رعایت مسائل بهداشتی است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب همگان را به تزریق واکسن دعوت می‌کنند تکلیف مشخص است، عنوان کرد: مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند تا در تریبون نماز جمعه از رخت بربستن این ویروس سخن بگوییم، ولی تا آن موقع باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم. 

آیت الله خاتمی به وقایع اخیر در اوکراین اشاره کرد و گفت: موضع نظام را مسئولان و رئیس جمهور بیان کردند. سیاست کلان ما در مسائل مشابه آن است که همه کشور‌های درگیر را به گفتگو و خویشتنداری دعوت می‌کنیم اما آنچه رنج آور است نگرانی از کشته شدن بی گناهان فارغ از دین و مذهب آنهاست و از کشته شدن بی گناهان رنج می‌بریم؛ در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه فضولی‌های آمریکا در کل دنیا ادامه دارد و خود را به ناحق ابرقدرت می‌داند در صورتی که اینگونه نیست، گفت: در این حادثه مداخلات و اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در منطقه پیچیده کرده و شاید وضعیت پیچیده‌تر شود.    آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه  در این قصه کشورهایی اروپایی مدام بر طبل جنگ می‌کوبند، افزود: مثل اینکه نان شان را در این عرصه در جنگ می‌دانند و پیوسته مواد آتش زا در این آتش می‌ریزند که آتش را برافروخته‌تر کنند. اما موضع معقول نظام جمهوری اسلامی همان است که گفته شد.    بیشتر بخوانید:  آیت‌الله خاتمی: آمریکا خواب و خیال غارتگری قبل از ۴۳ سالگی انقلاب را دارد/ تعلیق تحریم‌ها را قبول نداریم   تکمیل می شود/  برچسب ها: آیت الله خاتمی نماز جمعه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله خاتمی نماز جمعه خطیب موقت نمازجمعه تهران آیت الله خاتمی خطیب موقت نماز مسائل بهداشتی جمعه تهران نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین با تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: شغل معلمی افتخاری است که باید قدر آن را دانست و در مسیر تربیت صحیح دانش آموزان کشور اسلامی قدم برداشت. 

وی از شهید مطهری به عنوان یک معلم الگو یاد کرد و افزود: شهید مطهری (ره) در زمره بزرگترین علما و فیلسوفان بود و باید مقام شامخ این شهید والامقام را در برنامه‌های هفته معلم گرامی داشت. 

آیت‌الله ناصری ادامه داد: شهید مطهری (ره) در فضایی وارد دانشگاه شد که بسیار دشوار بود، اما ایستاد و مقاومت کرد و با حفظ حالت طلبگی خود به درس و تدریس مشغول شد و توانست روی عده زیادی اثر بگذارد و یکی از ویژگی‌های شهید مطهری این بود که همواره به دنبال شناسایی مسائل و نیاز‌های جامعه بود تا با شناسایی این نیازها، روی آن کار کند و نیاز‌ها را تامین کند. 

امام جمعه یزد با بیان مصداق‌هایی بیان کرد: زمانی که مجله زن روز به فساد و فحشا می‌پرداخت، شهید مطهری خواست که مقاله‌ای نیز از او در این مجله در مورد زن چاپ کند که بعد‌ها این مقالات پیش زمینه‌ای برای چاپ کتاب حجاب شد. 

آیت‌الله ناصری با اشاره به سیره شهید مطهری، بر لزوم معرفی سیره این شهید والامقام در برنامه‌های هفته معلم تاکید کرد و گفت: این مهم نباید تحت تاثیر برنامه‌های تجلیل از معلمان قرار گیرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معلمان باید از شهید مطهری الگو بگیرند، افزود: یکی از اقداماتی که لازم است آموزش و پرورش انجام دهد، برگزاری کلاس‌های نماز است و در آن سوره حمد و ارکان نماز تفسیر شود تا دانش آموزان به خوبی فلسفه نماز را فرا بگیرند. 

آیت‌الله ناصری همچنین بر لزوم تلاش جدی معلمان برای تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: این مهم باید در صدر مسئولیت‌ها و رسالت‌های معلمان تعریف شود. 
برنامه‌های هفته معلم در یزد اعلام شد 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: برنامه‌های هفته معلم در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شده و قرار است در هر شهرستان یک مراسم اصلی برگزار شود. 

محمدکاظم رحیمی نژاد بیان کرد: اصلی‌ترین برنامه هفته معلم در استان یزد در روز ۱۸ اردیبهشت برگزار و از معلمان برگزیده استان تجلیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد