Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه این هفته تهران طی سخنانی در خطبه‌های اول نماز اظهار داشت: از جمله عناصری که انسان را سعادتمند می‌کند عنصر صبر است.

وی افزود: صبر با ایمان گره خورده است و اگر ما می‌خواهیم با ایمان بمانیم باید صبوری پیشه کنیم لذا اگر بی صبری کردیم دینمان آسیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر استقامت در مسیر حق از بین برود ایمان هم از بین می‌رود.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد:کسانیکه که در جایگاه رهبری جامعه هستند و مسئولیت دارند باید چند برابر مردم صبوری پیشه کنند. از سوی دیگر قرآن به مادستور می‌دهد که زمانیکه با دشمن مواجه شدیم باید صبر و ثبات داشته باشیم و از میدان خارج نشویم.

بیشتر بخوانید واکنش وزارت امور خارجه ایران به تحولات اوکراین

امام جمعه این هفته تهران عنوان کرد:  انسانی که خود را نسازد حریص است و زمانیکه مشکلی بر او وارد شد بی صبر است و زمانیکه خیری هم به او رسید خیرش به مردم نمی‌رسد. مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی بر استمرار انقلاب تاکید داشتند و فرمودند این یکی از اصول مکتب امام است. ایشان فرمودندن یکی از مصادیق استمرار انقلاب این است که پژوهشگران حوزه و دانشگاه به حل مسائل کشور بپردازند.

وی گفت: ایشان یکی دیگر از مصادیق استمرار انقلاب را حضور در میدان‌های مودر نیاز انقلاب دانستند که نمونه این حضور را هم در ۲۲ بهمن دیدیم و مردم نشان دادند که این انقلاب هنوز زنده است.

حجت الاسلام خاتمی درباره بیماری کرونا گفت: هنوز هم ویروس کرونا در کشور وجود دارد و من روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید می‌کنم. وقتی رهبر انقلاب همگان را به زدن واکسن دعوت می‌کند نشان می‌دهد که این واکسن  زدن‌ها تاثیرگذار بوده است. عزیزانی که هنوز دوز سوم واکسن را نزده‌اند در این امر تسریع کنند. وقتی رهبر انقلاب مردم را به زدن واکسن دعوت می‌کنند یعنی همه جوانب آن را دیده‌اند.

وی با اشاره به بحران اوکران اذعان کرد: موضع نظام در مورد اوکراین را مسئولان محترم بیان کردند اما سیاست کلان ما در مسائل مشابه این است که همه کشورهای درگیر را به گفتگو و خویشتنداری دعوت می‌کنیم. آنچه دغدغه ما است کشته شدن بیگناهان است. در این حادثه اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در منطقه پیچیده‌تر کرده است. این نتیجه فضولی‌هایی است که آمریکا در کل دنیا دارد و به ناحق خود را ابر قدرت می‌داند در حالیکه ابر قدرت نیست. از سوی دیگر در این قصه کشورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می‌کوبند مثل اینکه نان خود را در این جنگ می‌دانند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران درباره طرح صیانت اظهار داشت: صدها طرح در مجلس می‌رود و مجلس هم جای طرح و نظر است.هر طرحی هم بعد از تصویب به شورای نگهبان می‌آید و این شورا هم تنها بر اساس قانون عمل می‌کند و در رابطه با این طرح هم هیچکدام از اعضای شورای نگهبان تاکنون مسئله‌ای را مطرح نکرده‌اند.کسب و کار مردم برای ما بسیار مهم است و مطمئن باشید در هنگام بررسی کسب و کار مردم را در نظر می‌گیریم. از سوی دیگر می‌خواهم رسانه ملی فضا برای گفتگو در این زمین را فراهم کند.نباید درباره طرحی که هنوز ابعاد آن مشخص نیست اظهار نظرهای قطعی و بی مورد کرد و این طرح باید در فضایی آرام و منطقی بررسی شود تا مسیر خود را طی کند.

وی با بیان اینکه هدف مذاکرات لغو تحریم ها بوده است، گفت: مذاکره کنندگان ما فرزندان این ملت هستند و تمام تلاششان تامین مصلحت این ملت است و می‌دانند نقطه نهایی لغو همه تحریم‌ها بخصوص تحریم‌های بانکی و تجاری است و اگر این تحریم‌ها لغو نشود گویا مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

حجت الاسلام خاتمی در پایان گفت: درباره بودجه به مجلس عرض می‌کنم که در بودجه بخشی نگر نباشند و بدانند نماینده تمام ملت ایران هستند. از سوی دیگر می‌خواهم درآمدها وهزینه‌ها را واقع بینانه ببینند. همچنین مجلسیان محترم باید به موضوع تولید به عنوان ستون فقرات رفع مشکلات اقتصادی توجه کنند و به اتمام طرح‌های نیمه تمام اولویت بدهند. مراقب باشید چیزی را تصویب نکنید که بر غم گرانی‌ها بیافزاید. ما از گرانی‌های سرسام آور به شدت در رنج هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131209 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین حجت الاسلام سوی دیگر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است