Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه سعودی از توافقنامه های به اصطلاح صلح امضا شده میان برخی از کشورهای عرب و رژیم صهیونیستی به عنوان " یک تحول بسیار مثبت" نام برد .

بن فیصل در گفت وگو با خبرگزاری آلمان ضمن اعلام این مطلب افزود : ما حتی قبل از امضای توافقنامه های آبراهام امیدوار بودیم که در جهت تحقق یافتن صلح و بهتر شدن شرایط در منطقه رویکرد جدیدی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همواره این نکته بسیار حائز اهمیت است که فراموش نکنیم که مشکل اصلی مشکل فلسطین است.

وزیر خارجه سعودی بر لزوم یافتن راه حلی به منظور تشویق فلسطینیان و اسراییلی ها جهت حضور بر سر میز مذاکرات تاکید کرده تا به ادعای وی بتوان از « راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی و اسراییلی و برقراری یک صلح دائمی» سخن به میان آورد.

بن فرحان همچنین در این مصاحبه مدعی شد که عادی سازی کامل روابط با اسراییل در منطقه نه تنها برای اسراییل حائز اهمیت و  خوب است بلکه برای تمام کشورهای منطقه از نظر اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی مفید است.

وی همچنین تاکید کرد : بدون حل و فصل مشکل فلسطین همه چیز متزلزل باقی خواهد ماند و در صورت وقوع هر گونه تنشی فورا می توان آن را در هم شکست .

وزیر خارجه سعودی از وضعیت موجود در مناطق فلسطینی به عنوان " وضع سخت و دشوار " نام برده و تاکید کرد که باید احیای فرآیند سازش میان اعراب و اسراییل در صدر اولویت ها قرار گیرد.

در پی سیاست‌های ستیزه‌جویانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دیدگاه ها و تحلیل های اشتباه کشورهای امارات و بحرین از شرایط منطقه و فرصت‌طلبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، پیمان نامبارک امارات و بحرین با رژیم تل آویو موسوم به پیمان ابراهیم در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) منعقد شد و دو کشور روابط پیشین خود را با این رژیم علنی کردند.

کشورهای سودان و مغرب به دنبال بحرین و امارات به عادی سازی روابط میان خود و رژیم صهیونیستی اقدام نمودند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اختلافات شدیدی میان سران سرویس‌های جاسوسی-امنیتی رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: سران نهادهای امنیتی می‌گویند نتانیاهو نمی‌خواهد مسائل مهم را نهایی کند.

روزنامه صهیونیستی مذکور اضافه کرد: این افراد از نتانیاهو می‌خواهند مساله عملیات در رفح، اسرای اسرائیلی و اوضاع بعد از جنگ در نوار غزه را یکسره و نهایی کند.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از وجود اختلافات میان نتیانیاهو و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا است به طوری رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند جلسه میان نتانیاهو و بلینکن در اراضی اشغالی بیشتر از زمان مشخص شده طول کشیده است.

این رسانه‌ها طولانی شدن نشست میان دو طرف را به دلیل وجود اختلافات گسترده بین نتانیاهو و بلینکن دانستند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به اراضی اشغالی تاکید کرده که واشنگتن نمی‌تواند از حمله رژیم صهیونیستی به رفح حمایت کند. رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که بلینکن سخنان نتانیاهو را در خصوص حمله به رفح کوچک و بی اهمیت شمرده است.

کد خبر 6095315

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام