Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:30:58 GMT

مسابقه کتاب خوانی، دختری با روسری آبی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۴۹۷۸

مسابقه کتاب خوانی، دختری با روسری آبی برگزار می شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب دختری با روسری آبی درباره خاطراتی از شهیده نسرین افضل و همچنین در مورد عفاف و حجاب منتشر شده و موضوع این مسابقه پیرامون محتوای کتاب یاد شده است.

حجت الاسلام کرم عباسی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر دارد با توجه به بزرگداشت روز شهدا و همچنین ایام شعبانیه این مسابقه ملی کشوری را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نفرات اول تا سوم به قید قرعه جوایز  نقدی از سه تا یک میلیون تومان و به نفرات چهارم تا سی و هشتم نیز هدایایی داده می شود.

عباسی بیان داشت : این مسابقه بیستم اسفندماه همزمان با روز راهیان نور و روز بزرگداشت شهدا برگزار و زمان اهدا جوایز هم شب ولادت حضرت ولیعصر (عج ) انجام می شود.

به گزارش ایرنا سابقه فعالیت های فرهنگی و مبارزاتی نسرین افضل به سال های قبل از انقلاب، زمانی که در مقطع دبیرستان درس می خواند باز می گردد.

وی در آن دوره که داشتن حجاب در مدارس ممنوع بود با دوستانش گروهی را تشکیل دادند که همگی روسری آبی به سر می کردند و در راستای پیروزی انقلاب فعالیت داشتند.

افضل پس از پیروزی انقلاب به عنوان نیروی داوطلب به مناطق عشایر نشین فارس رفت و به تدریس و آموزش های بهداشتی و تربیتی مشغول شد و در مدارس عشایر مسوول خوابگاه بود. در آن دوره جریانات حضور گروهک ها در میان قشر جوان و ترغیب آن ها برای عضویت در گرو هک های ضد انقلاب زیاد شده بود و افضل برای هدایت دانش آموزان و مبارزه با گروهک ها فعال بوده است.

شهیده افضل با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صورت نیروی داوطلب با گروهی متشکل از ۱۲ زن و سه مرد راهی مها باد شدند و کار خود را در زمینه مسایل فرهنگی و آموزش و نیز مبارزه با گروهک های ضد انقلاب آغاز کردند. در آن دوران مهاباد محل  حضور نیروهای گروهک های ضد انقلاب به حساب می آمد.

سرانجام افضل در دی ماه سال ۱۳۶۱ هنگام بازگشت از مراسم دعا توسط گروهک ها بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

فریبا طالش پور نویسنده کتاب دختری با روسری آبی است.

برچسب‌ها شیراز کتابخوانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز کتابخوانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شیراز کتابخوانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر روسری آبی گروهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است