درباره اهانت رسایی به تسنیم درباره نقد طرح صیانت: با همین درک سطح پایین از سیاست به حاج قاسم هتّاکی کردید
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۵۰۶۰
"تسنیم به شما درباره تشابه و همسانی «کارکرد» بخش قابل توجهی از اقداماتتان با «کارکرد» مواضع و اقدامات تاجزاده اعتراض کرده و گفته بود که نتیجه این رادیکالیسم با دوظاهر متفاوت، در واقع یکی است." - اخبار سیاسی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید رسایی که از توصیه خبرگزاری تسنیم به خود برای جدا کردن مسیر سیاسیاش از تاجزاده گلهمند شده در مطلبی با اشاره به یادداشت انتقادی خبرگزاری تسنیم از نحوه عملکرد کمیسیون ویژه مجلس درباره طرح صیانت، گفته است که پس با آن منطق، حال که تاجزاده هم منتقد صیانت است، شما هم الان مثل تاجزاده عمل میکنید و دستتان در دست اوست!
اتفاقاً طرح بحث خوبی برای توجه دادن بیشتر جناب رسایی است؛ در پاسخ به جوابیه عجیب و بیارتباط ایشان به مطلب اول تسنیم هم نوشتیم که یا واقعاً مطلب را نفهمیدید که در این صورت برای کسی مثل شما که اینهمه مدعای سیاست و سابقه نمایندگی مجلس دارید، واویلاست، و یا اگر فهمیدهاید و با اهانت و مباحث بیارتباط میخواهید از تسنیم انتقام بگیرید، که باز این بار باید بر مردمی غصه خورد که شما زمانی نمایندهشان بودید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امّا مزید اطلاع، نحوهای که شما استدلال کردهاید اخباریگرایانه و ظاهربینانه است، و از قضا به همین دلیل بود که معنای آن نامهی حاج قاسم به روحانی را هم درک نکردید و به او اهانت زشتی کردید که انقلابیون را رنجاندید.
تسنیم به شما درباره تشابه و همسانی «کارکرد» بخش قابل توجهی از اقداماتتان با «کارکرد» مواضع و اقدامات تاجزاده اعتراض کرده و گفته بود که نتیجه این رادیکالیسم با دوظاهر متفاوت، در واقع یکی است. هر دوی شما معمولاً با رویکردی رادیکال، چهرهای غیرعاقلانه و غیرمردمی از جمهوری اسلامی نمایش میدهید؛ شما در ظاهر و با نمایش سینهچاکی برای انقلاب، در موارد قابل توجهی مردم را منزجر و یا به دشمن کمک میکنید؛ و تاجزاده البته با همان نمایش اپوزیسیون جمهوری اسلامی و بازی به عنوان یار دوازدهم دشمن.
مساله فقط ظاهر امر نیست؛ وگرنه با این مغلطهی ابتدایی شما، میتوان مبتذلتر هم نوشت؛ مثلاً: تاجزاده غذا میخورد و 80 میلیون نفر ایرانی دیگر هم غذا میخورند پس باید این دو را مشابه دانست! حال اینکه اینچنین نیست و مطلب تسنیم درباره شما و تاجزاده هم صرفاً ربطی به ظاهر کارها نداشت بلکه نتیجه و کارکرد اقدامات را مدنظر داشت.
در همین ماجرای نقد به صیانت، کارکرد نقد تسنیم با کارکرد و منظور فردی مثل تاجزاده تفاوت میکند و این را غیر از کسانی که میخواهند مغلطه کنند، سایرین به روشنی درمییابند. تاجزاده با مواضع مستمر خود و از جمله در موضوع صیانت میخواهد کل سیستم را فاقد مشروعیت و عقلانیت و ضدمردمی نشان دهد، ولی کارکرد نقد تسنیم آن است که مخاطب میبیند فرآیند کاملاً قابل نقد 18 نفر در یک کمیسیون ربطی به همهی جبهه انقلاب ندارد و برخی در همین جبهه هم به آن نقد دارند.
اینها بدیهیات است، امّا آقای رسایی میخواهد فریاد بزند که همان دروس مقدماتی حوزه را هم احتمالاً دقیق نخوانده است و منطق را تک ماده کرده!
متاسفانه همانطور که گفته شد بر اساس همین ظاهربینیها و عدم درک عمیقتر از سیاست و عقلانیت است که آقای رسایی معنا و کارکرد درست نامه حاج قاسم به روحانی را -درعین اینکه آن سردار نامدار انتقادات بسیار بسیار زیادی به روحانی داشت- متوجه نشد و رو به بدگویی علیه حاج قاسم آورد.
علی ایحال، تمایلی به ادامه این تذکرها نیست، امّا آنچه باعث شد این مطالب اخیر هم نسبت به جناب رسایی توجه داده شود نگرانیهایی است که از منتهای مسیر ایشان در سیاست احتمال میرود؛ تاریخ انقلاب افرادی را بخاطر دارد که به جهت این عدم توجهها به تقوا و پیش گرفتن تکبر به بیراهه رفتند و شد آنچه شد.
آقای رسایی لباس پیامبر(ص) بر تن دارد و طبیعتاً مناسب است آداب و حرمت این لباس را هم به جای آورد؛ اما آنچه در بخصوص این نوشتارهای اخیر ایشان به چشم نمیخورد توجه کامل به همین ملاحظه است. به هرحال ما آنچه شرط بلاغ است با تو گفتیم؛ تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال. تمام
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: حاج قاسم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
طالبزاده با وجود اهانتهای گروههای مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده میشد
همایش «قدس از چشمان آقای نادر» روز گذشته ۹ اردیبهشت ماه به مناسبت سالگرد عروج نادر طالبزاده در سالن سوره حوزه هنری با حضور تعدادی از چهرههای فرهنگی و هنری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» روز گذشته ۹ اردیبهشت ماه به مناسبت سالگرد عروج نادر طالبزاده در سالن سوره حوزه هنری با حضور تعدادی از چهرههای فرهنگی و هنری برگزار شد.
حسن رحیمپور ازغدی سخنران افتتاحیه این همایش در توصیف ویژگی های منحصر به فرد نادر طالبزاده گفت: یکی از موارد، قدرت شخصیت او بود. هرکسی نمیتواند در خود، انقلاب شخصیتی ایجاد کند. اینکه فردی در شخصیت خود انقلاب کرده و فاعل باشد و نه منفعل، بیانگر قدرتمندی بودن او است.
وی افزود: طالبزاده از چه محیط و جایگاهی به چه محیطی آمد؟ چند نفر مانند او را میشناسید که مسیری از زندگی در آمریکا و تحصیل در دانشگاه کلمبیا تا حضور در جبهه جنگ را پیموده باشد؟ همینطور جبهه بعد از جنگ.
ازغدی اشاره کرد: طالبزاده با وجود اهانتهایی که از گروههای مختلف به او میشد، نه هیچ گاه مردد شد و نه ترسید. منبع جوشان ایمان او واقعا حیرت انگیز است.
این نویسنده بیان داشت: همه چیز در زندگیای که در آمریکا داشت، برای او محیا بود؛ همان چیزهایی که همه آرزوی آن را دارند و برای آن حاضر هستند حتی خیانت کنند.
دکتر مجید شاه حسینی، رئیس فرهنگستان هنر از دیگر مهمانان این همایش بود که تصریح کرد: ویژگی جالب در شخصیت نادر طالبزاده این بود که هرچه از او می کندند، بیتعلقتر میشد. هرچه از او دریغ میکردند، روحیه او با نشاطتر میشد.
وی بیان داشت: جمله حاج قاسم سلیمانی «که باید شهید زندگی کنی تا شهید شوی» در شخصیت آقای طالبزاده صادق بود و ما زیست شهیدانه را در او دیدیم. بنابراین بنده قطعا معتقد هستم که ایشان در میان شهدا هستند. طالبزاده حتی نسبت به کسانی که به او بدی میکردند نیز حسن نیت داشت.
شاهحسینی در ادامه خطاب به جوانان گفت: سلوک هنری نادر طالبزاده را روز به روز مرور کنید. هرچه او جلوتر رفت، موحدتر و انقلابیتر شد.
رئیس فرهنگستان هنر در پایان اظهار داشت: نادر طالبزاده با این شیوه زندگی، حجت را بر همه ما تمام کرد. نه حق خستگی، نه دلشکستگی و نه توقع برای کسی باقی نگذاشت.
دکتر سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه این همایش بیان داشت: این روزها که شاهد خیزش دانشجویان و اساتید آمریکا بخصوص دانشگاه کلبمیا محلی که نادر عزیز در آن تحصیل کرده بود، در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین هستیم که البته مدعیان آزادی بیان با برخوردهای خشن و بی رحمانه، اساتید و دانشجویان را به شدت سرکوب و صدها نفر از آنها را بازداشت کردهاند، بیشتر به یاد نادر عزیز می افتیم.
دکتر حسینی تاکید کرد: اگرچه نادر طالبزاده در آمریکا تحصیل کرد اما مثل غربزدهها مرعوب و مفتون تمدن مادی غرب نشد چرا که با بینش عمیق ماهیت واقعی صهیونیسم و امپریالیسم را بخوبی شناخته بود.
وی اظهار داشت: طبق سخن امام علی (ع) که فرمود: «رُبّ کلام انفذ من صولة» چه بسا سخنی که نفوذش از یورش و حمله کردن (نظامی) بیشتر باشد، لذا تاثیر کلام هنرمندانه در مواردی میتواند از جنگ و قدرت نظامی بیشتر باشد، همچنان که رهبر معظم انقلاب تاثیر رسانه را از موشک و پهباد افزون دانستند و حاج نادر عزیز از جمله کسانی بود که این مسئله را بخوبی درک کرده بود و حضورش در عرصه رسانه و هنر برای تحقق این هدف بود.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اسم «نادر» برای مرحوم نادر ظالبزاده کاملا با مسمی بود و بر این باوریم که ایشان نادرهای در حوزه رسانه بود و با خوش فکری و انتخاب هوشمندانه جریان سازی میکرد. او بسیاری از اندیشمندان و متفکران غرب را میشناخت و از ظرفیت آنها برای نقد و افشای ماهیت نظام سلطه استفاده میکرد.
رضا برجی، مستندساز حوزه جنگ، از دیگر سخنرانان همایش «قدس از چشمان آقای نادر» و طی سخنانی گفت: نادر این را درک کرد که تا ما نتوانیم فرهنگ ایرانی-اسلامی را توأما در کشورها گسترش دهیم، با مشکل مواجه هستیم.
وی اشاره کرد: در زمان آقای احمدی نژاد التماس کردیم یک رقم معقول به ما بدهند تا با کمک بچههای جهاد و روی زمینی که خود اهالی بوسنی در اختیار ما میگذارند، یک مسجد بسازیم، اما این پول را به ما ندادند. در همان زمان، سرهنگ قذافی پیش از سقوط خود یک مسجد نیمه کاره ساخته بود که اگر بخواهیم این هزینه را به امروز محاسبه کنیم، ۳۵ میلیارد میشود.
این مستندساز بیان داشت: شرایط مدیریتی حوزههای فرهنگی ما، خیلی وحشتناک است و نادر این موضوع را نیز درک کرده بود. ما شروع به آموزش بچههای لبنانی در باغ فردوس کردیم و آنها با همین آموزش چهار ماهه، شبکه المنار را تاسیس کردند. سپس اقدام به آموزش بچههای افغانی و بعد، بوسنیایی کردیم. اما مسئولین باغ فردوس را بستند و آن را به یک موزه تبدیل کردند. ما مطمئن شدیم که این اتفاق، حاصل جریان نفوذ است. این شبکه نفوذ، دقیقا میداند که در وزارت ارشاد باید چه کاری انجام دهد و در نتیجه، باغ فردوس را نابود میکند.
وی در مورد اهمیت حوزه مستند خاطرنشان کرد: در دنیا، یکی از مهمترین بخشهای شبکههای تلویزیونی، «مستند» است. همین بخش در تلویزیون ما، یکی از بیعرضهترین بخشها است. در کشورهای دیگر گفته میشود که اگر میخواهی فیلمسازی یادبگیری، اول چند فیلم داستانی بساز و بعد سراغ مستند برو؛ اما این سیر در کشور ما معکوس است.
برجی ادامه داد: در مورد فیلم سینمایی داستانی هم موضوع آن مهم است. آیا ما باید از این خوشحال باشیم که ۸۰ میلیون نفر در کشور «فسیل» را تماشا کردند؟ واقعا چنین مواردی خوشحالی ندارد.
وی اظهار داشت: یکی از دغدغههایی که نادر طالبزاده داشت، این بود که چرا دانشگاههای ما نسبت به سایر دانشگاهها عقب است؟ چرا الان تمام دانشگاههای آمریکا و اروپا، فریاد غزه سر میدهند اما دانشجوهای ما بیخیال هستند. این اتفاق به دلیل بیخیال بودن مسئولین دانشگاههای ما است.
برجی در پایان اشاره کرد: من یقین دارم نادر طالبزاده، فرجالله سلحشور و جمال شورجه، خط قرمز نفوذ را رد کردند و باید حذف فیزیکی میشدند.