Web Analytics Made Easy - Statcounter

تربیت اسلامی و ضرورت نهادینه سازی آن در جامعه، تنش بین روسیه و اوکراین، مشکلات اقتصادی کشور و لزوم حمایت قوای سه گانه برای کاهش فشار بر مردم، برجام و سفر وزیر کشور و پیگیری مشکلات مردمی به صورت میدانی مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ آیت‌الله مصطفی محامی؛ نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه زاهدان بیان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای گسترش فرهنگ اسلامی و تربیت نسل جوان و جدید، با تربیت اسلامی و تلاش برای خدمت به جامعه اسلامی و مردم و به خصوص نیازمندان است که باید همگان به آن توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هشت اسفند به عنوان روز امور تربیتی و تربیت اسلامی تصریح کرد: هدف اصلی در تربیت اسلامی، کار ویژه و مهم تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی است، باید جهت‌گیری تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی بر اساس هدف  جامعه باشد و هر کسی هر چقدر هم کار کند باید ببینیم خروجی آن چه است، جامعه چگونه تربیت شده، با همه این دستگاه‌های عظیمی که هستند و کار می کنند آیا جامعه ما تربیت اسلامی شایسته یافته یا خیر.

تربیت اسلامی باید با همکاری همه نهادها در اولویت باشد

 امام جمعه زاهدان ادامه داد: با وضعیت مطلوب از جهت تربیت اسلامی فاصله زیادی داریم، آنچه در جامعه می بینیم از آسیب‌ها، بد اخلاقی ها، فسادها و سبک زندگی و آنچه که به آن عادت کردیم، آیا همان است که خداوند و پیامبر (ص) می خواهند در آیات و روایات در توصیف یک انسان مسلمان و جامعه اسلامی آمده است، اما ظاهراً فاصله فراوانی داریم و این مسئولیت همه ما را زیاد می‌کند.

وی گفت: همه آموزشگاه ها، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاه ها مراکز دینی و تبلیغی و فرهنگی باید برای ترویج فرهنگ اسلامی و تربیت جامعه به سبک اسلامی تا سبک زندگی مردم اسلامی تلاش کنند و در این راستا دست به دست هم بدهند.

آیت الله محامی ادامه داد: یکی از مراکز مهم صدا و سیماست، علیرغم همه خوبی ها همه کارهای خوب اما با تاسف صدا و سیمای جمهوری اسلامی، تربیت اسلامی را در میان جامعه ترویج نمی دهد، بلکه مصرف گرایی و تشریفات و روابط زن و مرد را در فیلم های ایرانی نشان می دهد که باید پرسید آیا با تعالیم اسلامی و تربیت اسلامی سازگاری دارد.

وی اذعان کرد: صدا سیما نباید برای گفت و گو ها از هر کسی دعوت کند، باید دقت و نظارت بیشتری داشته باشد سخنان هر کسی را در صدا و سیما نگذارد که جای نقد و اشکال و ضعیف باشد، لذا مسئولیت صدا و سیما به مراتب بیشتر است.

حمایت جدی دولت؛ گره گشای مشکلات معیشتی و راه کاهش فشار اقتصادی

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ۹ اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اذعان کرد: این نامگذاری ها مکرر و نمادین است و دولت و نظام اسلامی وظیفه دارند در طول سال و در همه روزها باید از حقوق مصرف‌کنندگان دفاع کنند، سه قوه در این روزهای سخت معیشتی و روزهای پایانی سال جلوی رشد سرسام آور و بی حساب قیمتها را بگیرند، از مردم مصرف کننده و حقوق مصرف‌کنندگان دفاع کنند و نظارت بیشتر مورد انتظار است.

وی ادامه داد: کار بر مردم سخت شده و کمر جمعیت زیادی در این فشار اقتصادی برای تهیه حداقل ها و ضروریات زندگی کمر خم شده است و انتظار دارند تا دولت حمایت خود را نشان دهد.

دفاع و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مورد توجه قوای سه گانه باشد

خطیب جمعه زهدان اذعان کرد: نظارت و کنترل و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بیشتر شود، اصولاً هر کجا انحصار باشد رانت و فساد هم هست، هر کجا رقابت نباشد با یکه تازی هر گونه که بخواهند اجناس را به مردم می فروشند، نه فقط در یک روز به نمادین بلکه در همه روزهای سال قوای سه‌گانه به دنبال دفاع و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: این حمایت نه تنها از مصرف‌کنندگان باشد بلکه تولیدکنندگان خرد هم نیاز به حمایت دارند که فرهنگ کار به دلیل چنین مسائلی دچار آسیب شده است.

ایران جزو قدرت های اول منطقه است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به کشور قطر که بعد از ۱۲ سال انجام شد، دارای پیام مهم و نگاه اساسی، معقول و درست ایران به همسایگان بود.

وی افزود: ایران جزو قدرت های اول منطقه است که همسایگان می خواهند با کشورمان ارتباط داشته باشند.

امام جمعه سراوان گفت: روسیه، ایران و قطر سه کشوری هستند که حرف اول را در بحث گاز در در دنیا می زنند که خود ابزار مهمی است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: عربستان سعودی و امارات چندین سال است که علیه مردم مظلوم با آتش های استکباری می تازند، گروه مقاومت یمن مقابل این زورگویی ها ایستاده اند و از آنجایی که قطر کشوری است که می تواند بازدارندگی قوی داشته باشد، این سفر بسیار مهم بود و نقطه امید را دل محورهای مقاومت زنده کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نماد مقاومت در دنیاست، ۴۳ سال مقابل قلدرترین قلدرهای عالم ایستاد و در زمان هایی به آنها سیلی زده و امروز با پیروی و الهام گرفتن از این مقاومت؛ گروه های مقاومت در سراسر منطقه مانند سوریه، لبنان، یمن و فلسطین به پا خواسته اند و مقابل زورگویان عالم ایستادگی کرده اند.

خطیب نماز جمعه سراوان اذعان کرد: چنین سفرهایی هم در بعد اقتصادی و هم در ابعاد سیاسی اثر گذار است و امیدواریم دولت مردان و رئیس جمهور مردمی ایران در همه زمینه ها به ویژه در بحث اقتصادی گشایشی را برای معیشت مردم ایجاد کند.

رفتار گروه مذاکره کننده ایران با تکیه بر توان داخلی 

حجت الاسلام و المسلمین بامری تصریح کرد: در دولت های قبل در برجام مباحث نادرستی مطرح شد که منجر به نافرجامی فرجام شد و با لگد ترامپ دیوار برجام فروریخت اما گروه مذاکره کننده دولت جدید با نگاه مقاومت و نه سازش پذیری و با تکیه بر توان داخلی رفتار می کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا و اروپایی ها خدعه گر ترین دولت ها هستند، در فضای رسانه ای تلاش می کنند تا فضایی در افکار عمومی ایجاد کنند تا با فشار بر تیم مذاکره کننده د‌ر بعد روانی به اهداف خود برسند که باید توجه داشته باشیم، سیره و روش مقاومت و سازش نکردن مقابل زورگویان جواب خواهد داد‌.

امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه به اذعان همه امروز ایران اسلامی در قله قدرت در منطقه قرار دارد، خاطر نشان کرد: مقصر اصلی تنش و جنگ بین روسیه و اوکراین آمریکا و ناتو است، چرا که سالیان سال با خرابکاری بستر را برای سوق دادن کشورها به سمت جنگ فراهم کردند.

رفع مشکلات آبی و رونق مرز؛ مطالبه مردم از دولت جدید 

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: روز گذشته وزیر کشور به سراوان سفر کرد که در این سفر دو خواسته مهم مردم در زمینه مسئله آب که بسیاری از شهرها و روستاهای این منطقه دچار کم آبی هستند مطرح شد تا با یک اقدام جهادی این مشکل مردم مرتفع شود.

وی بیان کرد: مرز و رونق بازارچه های مرزی مسئله دومی بود که در حضور وزیر کشور مطرح شد، مسئولین بارها بازدید داشته و قول هایی در این زمینه داده اند، اما آنچه در میدان شاهد بودیم عدم تحقق وعده ها بود که امید است دولت جدید بتواند در این زمینه گشایش ایجاد کند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: حمایت از حقوق مصرف کنندگان حجت الاسلام و المسلمین جامعه اسلامی تربیت اسلامی جمعه سراوان امام جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست