Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@13:16:36 GMT

بحران اوکراین نتیجه فضولی‌های آمریکا است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۵۲۲۶

حجت الاسلام سید احمد خاتمی با اشاره به حوادث اوکراین، گفت: موضع نظام را رییس جمهور بیان کرد. سیاست کلان ما این است که همه کشورهای درگیر را به گفت‌وگو و خویشتن داری دعوت کنیم بحران اوکراین نتیجه فضولی‌هایی است که آمریکا در کل دنیا دارد و به‌ناحق خود را ابرقدرت می‌داند. ناطقان: حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه این هفته تهران طی سخنانی در خطبه‌های اول نماز اظهار داشت: از جمله عناصری که انسان را سعادتمند می‌کند عنصر صبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: صبر با ایمان گره خورده است و اگر ما می‌خواهیم باایمان بمانیم باید صبوری پیشه کنیم لذا اگر بی‌صبری کردیم دینمان آسیب می‌بیند. اگر استقامت در مسیر حق از بین برود ایمان هم از بین می‌رود.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: کسانی که در جایگاه رهبری جامعه هستند و مسئولیت دارند باید چند برابر مردم صبوری پیشه کنند، از سوی دیگر قرآن به ما دستور می‌دهد که زمانی که با دشمن مواجه شدیم باید صبر و ثبات داشته باشیم و از میدان خارج نشویم.

امام جمعه این هفته تهران عنوان کرد:  انسانی که خود را نسازد حریص است و زمانی که مشکلی بر او وارد شد بی‌صبر است و زمانی که خیری هم به او رسید خیرش به مردم نمی‌رسد. مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی بر استمرار انقلاب تأکید داشتند و فرمودند این یکی از اصول مکتب امام است، ایشان فرمودند یکی از مصادیق استمرار انقلاب این است که پژوهشگران حوزه و دانشگاه به حل مسائل کشور بپردازند.

وی گفت: ایشان یکی دیگر از مصادیق استمرار انقلاب را حضور در میدان‌های مورد نیاز انقلاب دانستند که نمونه این حضور را هم در 22 بهمن دیدیم و مردم نشان دادند که این انقلاب هنوز زنده است.

حجت الاسلام خاتمی درباره بیماری کرونا گفت: هنوز هم ویروس کرونا در کشور وجود دارد و من روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید می‌کنم. وقتی رهبر انقلاب همگان را به زدن واکسن دعوت می‌کند نشان می‌دهد که این واکسن ‌زدن‌ها تأثیرگذار بوده است. عزیزانی که هنوز دوز سوم واکسن را نزده‌اند در این امر تسریع کنند. وقتی رهبر انقلاب مردم را به زدن واکسن دعوت می‌کنند یعنی همه جوانب آن را دیده‌اند.

وی با اشاره به بحران اوکراین اذعان کرد: موضع نظام در مورد اوکراین را مسئولان محترم بیان کردند اما سیاست کلان ما در مسائل مشابه این است که همه کشورهای درگیر را به گفتگو و خویشتنداری دعوت می‌کنیم. آنچه دغدغه ماست کشته شدن بیگناهان است. در این حادثه اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در منطقه پیچیده‌تر کرده است، این نتیجه فضولی‌هایی است که آمریکا در کل دنیا دارد و به‌ناحق خود را ابرقدرت می‌داند در حالی که ابرقدرت نیست. از سوی دیگر در این قصه کشورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می‌کوبند مثل اینکه نان خود را در این جنگ می‌دانند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران درباره طرح صیانت اظهار داشت: صدها طرح در مجلس می‌رود و مجلس هم جای طرح و نظر است. هر طرحی هم بعد از تصویب به شورای نگهبان می‌آید و این شورا هم تنها بر اساس قانون عمل می‌کند و در رابطه با این طرح هم هیچ‌کدام از اعضای شورای نگهبان تاکنون مسئله‌ای را مطرح نکرده‌اند. کسب‌وکار مردم برای ما بسیار مهم است و مطمئن باشید به‌هنگام بررسی کسب‌وکار مردم را در نظر می‌گیریم، از سوی دیگر می‌خواهم رسانه ملی فضا برای گفتگو در این زمینه را فراهم کند، نباید درباره طرحی که هنوز ابعاد آن مشخص نیست اظهارنظرهای قطعی و بی‌مورد کرد و این طرح باید در فضایی آرام و منطقی بررسی شود تا مسیر خود را طی کند.

وی با یادآوری اینکه هدف مذاکرات لغو تحریم‌ها بوده است، گفت: مذاکره‌کنندگان ما فرزندان این ملت هستند و تمام تلاششان تأمین مصلحت این ملت است و می‌دانند نقطه نهایی لغو همه تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های بانکی و تجاری است و اگر این تحریم‌ها لغو نشود گویا مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

حجت الاسلام خاتمی در پایان گفت: درباره بودجه به مجلس عرض می‌کنم که در بودجه بخشی‌نگر نباشند و بدانند نماینده تمام ملت ایران هستند، از سوی دیگر می‌خواهم درآمدها و هزینه‌ها را واقع‌بینانه ببینند، همچنین مجلسیان محترم باید به موضوع تولید به‌عنوان ستون فقرات رفع مشکلات اقتصادی توجه کنند و به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام اولویت بدهند. مراقب باشید چیزی را تصویب نکنید که بر غم گرانی‌ها بیفزاید، ما از گرانی‌های سرسام‌آور به‌شدت در رنج هستیم. منبع: تسنیم برچسب ها: امام جمعه موقت تهران ، بحران اوکراین ، فضولی ها ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران بحران اوکراین فضولی ها آمریکا بحران اوکراین حجت الاسلام سوی دیگر تحریم ها فضولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی سال‌های گذشته و اخیر، لابی‌های صهیونیستی نفوذ گسترده‌ای در ساختار قدرت در غرب داشته‌اند و نه‌تنها دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا، بلکه احزاب سنتی و جدید اروپایی را نیز به متغیر‌هایی وابسته به خود تبدیل کرده‌اند. در این میان، یکی از استراتژی‌های حقوقی و قضایی مقامات آمریکایی و اروپایی در راستای صیانت از موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس، جرم‌انگاری علیه هرگونه انتقادی علیه اسرائیل است. بر این اساس، حتی مطالبه‌گری حداقلی در خصوص توقف جنگ و پایان دادن به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، مصداق یهودستیزی محسوب می‌شود و مطالبه‌کنندگان را با مجازاتی سخت از سوی نهاد‌های قضایی و امنیتی در غرب مواجه می‌سازد.

بااین‌حال، چنین سیاست‌گذاری وقیحانه‌ای در جریان اعتراضات عمومی در اروپا و آمریکا به چالش کشیده شد و بسیاری از شهروندان در این کشورها، باوجود فشار‌ها و تهدیدات مستقیم حقوقی و امنیتی علیه خود به خیابان‌های واشینگتن، نیویورک، لندن، پاریس، برلین و غیره آمدند.

ما با خیزشی ماهوی در نسل جدید آمریکا مواجه هستیم که استراتژی کلان واشینگتن در حمایت مطلق و حتی نسبی از تل‌آویو را پس زده و درصدد ترسیم آمریکای منهای اسرائیل و فراتر از آن، جهان منهای صهیونیسم برمی‌آید

دستگاه‌های قضائی و امنیتی غرب به‌جای عبرت‌گیری از خطای مطلق و وقیحانه خود در جرم‌انگاری از تحرکات ضدصهیونیستی که در مخالفت با جنگ غزه صورت می‌گیرد، دامنه این جرم‌انگاری را وسیع‌تر کرده‌اند تا از یک‌سو حمایت خود از اسرائیل را پررنگ‌تر کنند و از سوی دیگر، به خیال خود مانع از تشدید دامنه اعتراضات سراسری علیه صهیونیست‌ها شوند.

اما خیزش اخیر دانشجویی در دانشگاه‌های کلمبیا و تگزاس و تسری آن به دانشگاه‌های دیگر آمریکا، به‌وضوح این سیاست غیرانسانی غرب را به چالش کشید. صورت‌مسئله مشخص است: ما با خیزشی ماهوی در نسل جدید آمریکا مواجه هستیم که استراتژی کلان واشینگتن در حمایت مطلق و حتی نسبی از تل‌آویو را پس زده و درصدد ترسیم آمریکای منهای اسرائیل و فراتر از آن، جهان منهای صهیونیسم برمی‌آید. این مخالفت ماهوی در کشوری تجلی یافته که نه‌تنها خود را در سیاست‌های رسمی‌اش حامی صهیونیسم قلمداد می‌کند، بلکه در عمل متغیری وابسته به تل‌آویو به شمار می‌آید. در این اعتراضات، نه فقط عملکرد رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، بلکه ماهیت صهیونیسم به‌عنوان یک جریان قبیح و نامشروع به چالش کشیده شده است. 

اعتراضات دانشجویی رخ‌داده در آمریکا، نقطه آشکارساز شکست حمایت‌های وقیحانه و همه‌جانبه غرب از این رژیم نامشروع و همچنین شکست استراتژی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی رسانه‌ها و جریانات قدرت در آمریکا و اروپا محسوب می‌شود.

مقامات غربی پس از جنگ غزه، هزینه هرگونه اعتراضی را علیه رژیم اشغالگر قدس بالا بردند، اما نتیجه این روند، چیزی جز خیزش عمیق‌تر، آگاهانه‌تر و گسترده‌تر دانشجویی و عمومی علیه این رژیم نامشروع و بازیگران آمریکایی-اروپایی حامی نسل‌کشی در غزه نبوده است. یکی از موضوعاتی که غرب را شدیداً نگران ساخته، جنس آگاهانه این اعتراضات و غیر مقطعی بودن آن است. این اعتراضات محصول و خروجی یک روند است، نه یک حرکت احساسی و یک‌روزه که بخواهد با تهدید یا سانسور از بین برود. قطعاً غرب با اصرار خود در حمایت از صهیونیسم، بیش‌ازپیش منجر به تسریع این روند اعتراضی گسترده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد