Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پاتاوه حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت ظهر امروز جمعه (6) اسفند در خطبه های نماز عبادی سیاسی شهر پاتاوه به موضوع تقوا، فرزند وحقوق آنها بر پدر و مادر اشاره و به استناد آیه «22» سوره لقمان گفت: ای مردم تقوای الهی پیشه کنید و بترسید از روزی که نه پدر کیفر اعمال فرزندش را تحمل می‌کند و نه فرزند چیزی از کیفر پدر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه پاتاوه افزود: در اسلام به فرزند دار شدن و تکثیر نسل تشویق زیادشده در سوره آل عمران ( آیه 35) حضرت زکریای پیامبر(ع)دعا کرد و فرمود پروردگارا از نزد خود ذریه پاکی را ببخشای.

حجت الاسلام سیادت 6 مورد از حقوق فرزند بر پدر ومادر را به اختصار، انتخاب نام نیک، تعلیم و تربیت، شیر مادر، عقیقه و ایجاد محبت حضرت علی و اولاد آن امام علیه السلام بیان کرد و از لسان مبارک نبی اکرم (ص)گفت: ای علی (ع) حق فرزند برپدر این است که نام نیک برای او انتخاب کند و خداوند رحمت کند پدر و مادری که فرزندان خود را بر نیکی کردن بر خودشان یاری دهند و به فرزندان خود احترام بگذارید و آنها را نیکو تربیت کنید. 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز حمله روسیه به اوکراین را برای آزادگان دنیا خصوصآ مدافعین غرب و آمریکا مایه عبرت دانست و گفت: حمله روسیه به اوکراین و دو شهر آن سقوط و تجزیه شدند، سرنوشت مشترک لیبی و اوکراین باید برای آزادگان دنیا خصوصآ مدافعین غرب و آمریکا عبرت شود آمریکا، انگلیس و روسیه طبق معاهده بوداپست آنها را خلع سلاح هسته‌ای کرده‌اند که از استقلال و امنیت اوکراین دفاع کنند ولی امروز تبدیل به زمین بازی غرب و شرق شده روزی چهارمین قدرت هسته ای دنیا بود اکنون حالا کشور اوکراین تکه پاره شده است.

حجت الاسلام سیادت دربخش دیگری از خطبه سیاسی به جنگ رسانه ای غرب برای پیروزی در مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: مذاکرات روزهای حساسی را می گذراند، روایت سازی جهت‌دار از مذاکرات غرب به ویژه آمریکا به دلیل فقدان اراده و اختیار لازم برای گام برداشتن در مسیر رفع موانع توافق، تلاش می‌کند با بهره گیری از فشار روانی بر مذاکره کنندگان ایرانی و نهادهای تصمیم گیر در کشور را برای اتخاذ رویکرد حداقلی زیر فشار قرار دهد.

وی کاهش فشار بر ایالات متحده و ضلع غربی حاضر1+4-آمریکا و اروپا که به دلیل بی اختیاری و بی عملی، عملآ موجب کندی روند گفت‌وگوها شده اند بیان کرد: اراده لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی جهت حصول توافق را ندارند در حال القاء این معنا به افکار عمومی است که غرب و آمریکا آمادگی کامل برای توافق را دارد اما این طرف ایرانی است که حاضر به اتمام مذاکرات و توافق نیست.

حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت درقسمت دیگری از خطبه سیاسی باتبریک عید مبعث رسول اکرم (ص) به سخن امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: فلسفه بعثت آن حضرت(ص) راه رفع ظلم را به مردم فهماند، راه مقابله با قدرت های بزرگ ظالم، رفع ظلمت های اخلاقی مردم، نور علم و نورعدالت به جای جهل ظلمات. درس های بعثت ایستادگی و صبر بر مشکلات اقتصادی است همان طوری که امام مهدی(عج) فرمودند، خداوند پیامبر اسلام(ص) را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد و نعمت خود را تمام کند.

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه سیاسی سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به قطر برای کشور را منشاء خیر و برکت و دارای منافع اقتصادی، سیاسی،اجتماعی بیان کرد و گفت: سیاست اولویت نگاه به همسایگان و نگاه به شرق طبق منویات رهبر حکیم اسلامی اتخاذ سیاست تنش، مهار محور عربستان-امارات در رقابت منطقه ای، تقویت قطر بین کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس همچنین همکاری در حوزه گاز-ایران و روسیه و قطر سه ضلع مثلث قدرت در گاز جهان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس امام جمعه پاتاوه سیادت حجت الاسلام خطبه سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذار‌های تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرز‌های شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • لرستان در سوگ بنیانگذار مکتب تشیع
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند