Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به جدال روسیه و اوکراین در روزهای اخیر، گفت: روسیه می‌خواهد تا اوکراین پیش از این‌که مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو شود، کنترل شود و این کار منجر به درگیری شد ولی آن‌که در این رابطه منطقه را تهدید می‌کند، ناتو است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به مشاجره اخیر روسیه و اوکراین و حملات انجام گرفته، گفت: احکام توسط پوتین در وبسایت منتشر شده است و پوتین نیز برای برقراری صلح در مناطقی به وزارت خارجه خود دستور داده تا مذاکرات این دو منطقه ایجاد شود ولی گویا رئیس جمهور روسیه راه سوم یعنی به رسمیت شناختن دو جمهوری را انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر، افزود: سفر رئیس جمهور به قطر از منظرهای مختلفی اهمیت داشت به طوری که میزبانی جام جهانی و دخالت در تامین گاز جهان، موجب شده تا کشور سه میلیونی قطر به دنبال ایفای نقش یک بازیگر بزرگ در دنیا شود. 

وی ادامه داد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قطر را کشور راهبردی آمریکا در خارج از ناتو نامیده است، از این‌رو امیر قطر در نظر دارد تا علاوه بر حفظ اتحاد استراتژیک با آمریکا، روابط خود را با بازیگران بزرگ منطقه را ارتقا ببخشد و در برابر رقبای خود جایگاه بهتری را از آن خود کند. 

وی گفت: قطر یکی از سه ضلع مثلث قدرت در گاز و یکی از ارکان مهم اوپک گازی است به طوری که شراکت ایران و قطر در میادین مشترک نفت و گاز از یک سو روابط مضر را خواهد کاست و از طرف دیگر ارکان اوپک گازی جهان را تقویت می‌کند.

آل هاشم در بخش  دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره فیلم فجر امسال، پررنگ شدن آثاری با مضامین ملی و انقلابی است. در حالی که از میان ۲۲ فیلم، پنج فیلم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شخصیت‌های نامدار کشور پرداخته بود. 

وی افزود: فیلم «موقعیت مهدی» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره شد که در خصوص زندگی دو برادر شهید مهدی و حمید باکری بود. 

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان این‌که برای رسیدن به تقوای الهی باید به سمت تحقق الهی رفت، گفت: مبارزه با فقر و فساد دو راه رسیدن با تحقق الهی است. ضرر فساد اقتصادی به شکلی است که اگر لقمه حرام بین مردم و مسوولان رواج یابد، انواع فساد نیز در جامعه رایج می‌شود. 

وی در ادامه با تقدیر از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع دو خلبان و یک شهروند جان‌باخته در سانحه هوایی تبریز، خاطرنشان کرد: از همه نهادهای نظامی و امنیتی تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه سربلند باشید.

وی افزود: این خلبانان می‌توانستند پرش کنند، ولی به علت سقوط در منطقه مسکونی این کار را انجام ندادند و جان خود را از دست دادند. مردم نیز به نیروهای مسلح و بسیج علاقمند هستند و به راستی شعار مردم فدای ارتش و ارتش فدای ملت را همیشه در عمل نشان دادند. 

آل هاشم با اشاره به مناسبت مهم هفته اظهار کرد: این هفته مبعث پیامبر اکرم (ص) را داریم که بزرگترین عید مسلمانان است و امیدوارم این عید بر همه مبارک باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به بازداشت اخیر یک فرد در انگلیس به اتهام آتش‌افروزی در راستای منافع روسیه در املاک متعلق به یک شرکت تجاری اوکراینی، گفت که این اتهامات جنگ اطلاعاتی لندن علیه مسکو است.

زاخارووا تاکید کرد که روسیه چنین اتهاماتی را تحریک‌آمیز تلقی می‌کند و هرگز حملات خرابکارانه علیه اهداف غیرنظامی مرتکب نشده است.

انگلیس مدعی شده است که فرد بازداشت‌شده با اجیر کردن چند نفر، اقدام به آتش‌افروزی در ملکی متعلق به یک شرکت تجاری اوکراینی واقع در لندن کرده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس درباره این اتهامات عمیقاً ابراز نگرانی کرد و وزارت متبوع وی نیز ماه گذشته سفیر مسکو در لندن را جهت ابراز نگرانی درباره «اقدامات شرورانه تحت هدایت روسیه در خاک انگلیس» فراخواند.

زاخارووا دراین‌باره تاکید کرد: ما چنین اتهامات تحریک‌آمیزی را تازه‌ترین گلوله شلیک‌شده از «خیابان داونینگ» در جنگ اطلاعاتی انگلیس علیه کشور خود می‌دانیم. این تلاش‌های مذبوحانه رقت‌انگیز است. اتهامات واردشده نه تنها احمقانه است بلکه هیچ مدرک و پشتوانه‌ای هم ندارد. انگلیس باید از هراس‌افکنی ضد روسیه دست بکشد.

کد خبر 6100412

دیگر خبرها

  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • اتهام لندن علیه مسکو درباره آتش‌افروزی درملک اوکراینی احمقانه است
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد