Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نوواواکس از اثربخشی بالای نانوواکسن ضدکرونا خود روی کودکان و نوجوانان خبر داد. این نانوواکسن در کارآزمایی بالینی نتایج بسیار امیدوارکننده ارائه کرده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، شرکت نوواواکس (Novavax) اعلام کرد که واکسن کووید-۱۹ مبتنی بر پروتئین نانوذرات نوترکیب آن‌ها، NVX-CoV ۲۳۷۳، ایمنی‌زایی را در کودکان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج از آزمایش فاز III PREVENT-۱۹ به دست آمده است.

بر اساس این یافته‌ها، زمانی که نوع دلتا ویروس کرونا در آمریکا غالب بود، این واکسن اثربخشی کلی ۸۰ درصد را نشان داد. اثربخشی واکسن در گروه‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان مشابه بود. علاوه بر این، NVX-CoV ۲۳۷۳ اثربخشی ۸۲ درصدی در برابر نوع دلتا داشت.

کارآزمایی تصادفی‌شده، کنترل‌شده با دارونما و ناظر کور، ایمنی‌زایی و اثربخشی NVX-CoV ۲۳۷۳ در مقابل دارونما را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. ۲۲۴۷ نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله در ۷۳ مکان مختلف در آمریکا برای این کارآزمایی ثبت نام کردند.

داده‌ها نشان داد که نوجوانانی که دو دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند، پاسخ‌های ایمنی قوی، از جمله پاسخ‌های IgG در برابر پروتئین‌های اسپایک انواع مختلف SARS-CoV-۲ داشتند و دو تا سه برابر بیشتر از بزرگسالان بودند.

نتایج ایمنی اولیه نشان داد که واکسن به خوبی در افراد اطفال بدون هیچ گونه علائم ایمنی تحمل می‌شود. پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده در کودکان کمتر از پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده در کارآزمایی PREVENT-۱۹ در جوانان ۱۸ تا ۲۶ ساله بود.

پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده در نوجوانان تقریباً ۱٫۵ برابر بیشتر از بزرگسالان جوان بود و در نتیجه معیار‌های تعریف شده توسط سازمان غذا و دارو را برآورده می‌کرد.

فیلیپ دوبوفسکی، مدیر ارشد پزشکی نوواواکس گفت: «ما معتقدیم واکسن نوواواکس با توجه به فناوری پایه پروتئینی که قبلاً در سایر واکسن‌ها استفاده شده و پاسخ‌های مثبتی که در برابر انواع آن نشان داده شده است، فناوری و گزینه متفاوتی را برای این جمعیت جوان‌تر ارائه می‌دهد.»

این شرکت پیش‌بینی می‌کند در سه ماهه اول سال جاری، مواردی را به آژانس‌های نظارتی در سراسر جهان برای اندیکاسیون اطفال (paediatric indication) در نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ارائه کند.

نوواواکس همچنین قصد دارد مطالعات بیشتری را برای تجزیه و تحلیل واکسن در افراد جوان در سراسر جهان در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

در دسامبر سال گذشته، این شرکت گزارش داد که دو دوز NVX-CoV ۲۳۷۳ پاسخ‌های ایمنی متقاطع را در برابر Omicron و انواع دیگر نشان داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داروی ضدکرونا نانودارو نانوواکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید علی موسوی گفت: این جشنواره با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر  منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه سالجاری تعیین شده  است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی گفت: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان