Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین روز گذشته با فرمان ولادیمیر پوتین آغاز شد. به گفته رئیس جمهوری اوکراین تا کنون ده‌ها نفر در اثر حملات روسیه جان خود را از دست داده‌اند.
 به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنج اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دومین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارها دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،در حالی که مقامات غربی خواهان توقف حملات روسیه شده‌اند در روز جمعه صدای چندین انفجار در چند شهر اوکراین از جمله در کی‌یف، پایتخت، و خارکیف شنیده شد.
بر اساس گزارش‌‌ها بر اثر شدت گرفتن درگیری‌ها تا کنون ده‌ها هزارنفر آواره شده‌اند.

فرانسه: امنیت رئیس‌جمهوری اوکراین در خطر است
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، با بیان اینکه جان ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در خطر است گفت فرانسه آماده است «در صورت لزوم به او کمک کند».
آقای لودریان همچنین گفت ولادیمیر پوتین تصمیم گرفته است نام اوکراین را از نقشه دولت‌های جهان خارج کند.

ارتش اوکراین: نبرد با نظامیان روسیه به نزدیکی پایتخت رسیده است
ارتش اوکراین روز چمعه اعلام کرد که نبرد با نیروهای نظامی روسیه به دو منطقه دیمر و ایوانکیف در 45 و 80 کیلومتری شمال پایتخت رسیده است. 
نیروی زمینی ارتش اوکراین این خبر را در صفحه فیسبوک خود متتشر کرده است. به ادعای کی‌یف، تعداد زیادی خودروی زرهی به مناطق اشاره شده رسیده‌اند. 

زلنسکی: در دفاع از اوکراین تنها هستیم
ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در دومین پیام ویدئویی خود گفت که قدرت‌های جهانی اوکراین را در جنگ مقابل روسیه تنها گذاشته‌اند.
وی با ناکافی دانستن تحریم‌های اعلام شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو گفت: «آیا روسیه با تحریم‌های دیروز متقاعد شد که دست از حمله بردارد؟ امروز از 27 رهبر اروپا پرسیدم که آیا اوکراین عضو ناتو خواهد بود یا نه؟ مستقیم پرسیدم. همه می ترسند. آنها پاسخ نمی دهند.»
آقای زلنسکی همچنین اضافه کرد شخص وی هدف اول روسیه است و مسکو می خواهد با نابودی رئیس حکومت، نظام سیاسی اوکراین را از بین ببرد. رئیس جمهوری اوکراین با رد شایعات خروجش از کشور گفت: «من در پایتخت می مانم و با مردمم در پایتخت خواهم ماند. خانواده و فرزندان من نیز در اوکراین هستند.»
آقای زلنسکی همچنین اعلام کرد 137 نفر از شهروندان کشورش در جریان حملات روز گذشته روسیه کشته شده اند که 10 تن از آن‌ها را افسران نظامی بوده اند. به گفته او 316 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزیرخارجه اوکراین: کی‌یف از زمان حمله نازی‌ها چنین حمله‌ای را تجربه نکرده است
دیمیتریو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، با انتشار توییتی حمله روسیه به خاک این کشور را از زمان جنگ جهانی دوم بدین سو بی سابقه خوانده ا
آقای کولبا نوشت: «آخرین باری که پایتخت ما چنین چیزی را تجربه کرد در سال 1941 بود که توسط آلمان نازی مورد حمله قرار گرفت. اوکراین آن نیروی شر را شکست داد و این شر را نیز شکست خواهد داد.»
وزیر خارجه اوکراین همچنین خواستار انزوای بین المللی روسیه شده است.

آنتونی بلینکن: پوتین می‌خواهد امپراتوری شوروی را احیا کند
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پنجشنبه شب در مصاحبه با تلویزیون سی بی سی گفت هدف مسکو از اشغال اوکراین سرنگون کردن دولت کی‌یف است و ولادیمیر پوتین قصد دارد امپراتوری شوروی را احیا کند.
آقای بلینکن گفت: «این دقیقاً همان چیزی است که رئیس جمهور پوتین می خواهد. برای اثبات این شما نیازی به اطلاعات ندارید. او به صراحت گفته که می‌خواهد امپراتوری شوروی را از نو احیا کند و این بدین معناست که قصد دارد حوزه نفوذ را در کشورهای همسایه، که زمامی جزو اتحاد جماهیر شوروی بودند، بار دیگر گسترده کند.»

 113 هزار نفر از منطقه دونباس به روسیه پناهنده شدند
در حالی که گلوله باران مناطق دونباس ادامه دارد و ارتش اوکراین بیش از 170 بار این مناطق را گلوله باران کرده است، مهاجرت ساکنان این مناطق به روسیه ادامه دارد و بیش از 113 هزار نفر به این کشور پناهنده شدند.
در نخستین ساعات صبح روز گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.
روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.
اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

رئیس‌جمهور اوکراین: در کی‌یف هستم
زلنسکی گفت: از کشورهای اروپای شرقی که در عضویت ناتو هستند تقاضای کمک کرده‌ایم.
وی افزود: ما باید روسیه را به میز مذاکره بیاوریم و گفت، همچنان در کی‌یف و در کنار مردم اوکراین هستم.

نیروهای روسیه به در نزدیکی کی‌یف

معاون وزیر دفاع اوکراین: ممکن است امروز نیروهای روسیه وارد مناطقی در نزدیکی کی‌یف شوند. به رغم برتری عددی نیروهای روسیه در همه جهات در حال مقابله با آنها هستیم.

ادعاهای بن‌ والاس، وزیر دفاع انگلیس
وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: گزارش‌هایی در اختیار داریم که نشان می‌دهد روسیه بیش از 450 نیرو در جنگ اوکراین از دست داده است.
وی افزود: روسیه نتوانست ظرف یک‌روز اوکراین را به تصرف خود درآورد.

رئیس دومای روسیه: پوتین با آغاز عملیات در اوکراین از وقوع جنگ جهانی جلوگیری کرد
ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه گفت پوتین با آغاز عملیات در اوکراین، از وقوع جنگ جهانی جلوگیری کرد.
به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، والودین روز جمعه اعلام کرد: عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در واقع از وقوع یک جنگ جهانی جلوگیری کرد. 
وی افزود: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در مقام خود سه اشتباه سرنوشت ساز مرتکب شد که یکی از این اشتباهات، عدم اجرای سیاست مستقل بود. 
رئیس دومای روسیه تصریح کرد: کشوری مانند اوکراین باید سیاست مستقل خود را اجرا کند و نه اینکه در برابر آمریکا و اروپا تعظیم کند و خم شود و به واشنگتن و بروکسل تکیه کند. زلنسکی منافع مردم خود را ازیاد برد. 
به گفته والودین، زلنسکی توافقنامه مینسک را بی اعتبار کرده و نتوانست با نمایندگان منطقه دونباس (در شرق اوکراین) مذاکرات را آغاز کند. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین روسیه پوتین ناتو آمریکا اتحادیه اروپا رئیس جمهوری اوکراین ولادیمیر پوتین نیروهای روسیه وزیر خارجه جنگ جهانی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت