Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:01:02 GMT

۲ سال از شهادت نرجس خانعلی زاده گذشت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۵۵۶۴

۲ سال از شهادت نرجس خانعلی زاده گذشت

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - نرجس خانعلی زاده، پرستار جوان بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان سال ۱۳۹۸ در آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران؛ حین رسیدگی به بیماران، به کووید ۱۹ مبتلا و بستری شد.

او روز سه شنبه ۶ اسفند ماه در سن ۲۴ سالگی و در راه خدمت رسانی به بیماران، جان خود را از دست داد و به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت کشور نامیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلان از نخستین استان‌های درگیر ویروس کرونا در کشور بود.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ بیش از ۳۰ تن از کادر بهداشت و درمان استان، جان شیرین خود را با مظلومانه‌ترین شیوه ممکن در دوران کرونا از دست دادند.

مراسم دومین سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده دیروز (پنجشنبه ۵ اسفند ماه) در سالن ورزشی شهدای کلاچای برگزار شد.

بیشتر بخوانید

یک سال بدون نرجس گذشت/ نخستین سالگرد شهادت مدافع سلامت کشور جان پرستاران شرق گیلان با کمبود جدی تجهیزات محافظتی در خطر است متن احساسی همکار پرستار فوت شده در لاهیجان از روزهای سخت درمان ماندگاری تلاش زینب‌گونه شهید خانعلی زاده در تاریخ حوزه سلامت

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت دومین سالگرد عروج آسمانی نخستین پرستار مدافع سلامت کشور، شهید نرجس خانعلی زاده پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

۲ سال از عروج آسمانی فرشته سفیدپوش، شهید نرجس خانعلی زاده، اولین پرستار شهید مدافع سلامت کشور می‌گذرد.

ششم اسفند ماه سالروز شهادت این پرستار گرانقدر که از سوی وزارت بهداشت به عنوان روز بزرگداشت پرستار مدافع سلامت نیز نامگذاری شده است، نشان دهنده جایگاه ارزشمند پرستارانی است که عاشقانه دل و جان را در گرو دفاع از هموطنان خود در مقابل ویروس منحوس کرونا نهاده و در این مسیر همچون کوهی استوار پایداری کردند.

هرچند زبان از بیان فداکاری این حماسه سازان جان برکف قاصر است، اما این روز بزرگ فرصت مغتنمی است تا به پاس زحمات و ایثارگری‌های این فرشتگان سفیدپوش، سر تعظیم فرود بیاوریم و قدردان تلاش و ازخودگذشتگی آنان و خانواده‌های ایثارگرشان باشیم.

تلاش صادقانه و زینب‌گونه شهید نرجس خانعلی زاده در خدمت به بیماران و حضور در خط مقدم دفاع از مردم در برابر ویروس منحوس کرونا، قطعا به‌ عنوان نقطه عطفی در تاریخ حوزه سلامت استان و کشور، ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

تسلیت استاندار گیلان به درگذشت پرستار لاهیجانی و پزشک آستانه‌ای نامگذاری اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان به نام پرستارِ شهید نرجس خانعلی زاده  پخش فیلم مستند درباره نرجس خانعلی زاده از شبکه باران

این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید گرانقدر و ابراز همدردی با خانواده محترم ایشان، از درگاه خداوند منان، ریشه کنی ویروس منحوس کرونا و توفیق پیروی از آرمان‌های شهدای والامقام به ویژه شهدای مدافع سلامت را مسئلت دارم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا نرجس خانعلی زاده مدافع سلامت شهید نرجس خانعلی زاده مدافع سلامت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز ظهر (پنجشنبه) ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

وی سپس با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا