Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار کرد: بازرگانان باید به تجارت جدید بپردازند، این تجارت‌ها پول، امکانات زندگی و آبادی را برای مردم ایران به ارمغان خواهد آورد و در دسترس قرار می‌دهد. دولت به نسبت حجم پولی که دارد مدیریت می‌کند اما مردم، بازرگانان و تجار و تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه هستند که باید از فرصت‌های پیش رویشان استفاده کنند و در مسیر تجارت غفلت نورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژکام اضافه کرد: سه‌شنبه دهم اسفندماه مبعث حضرت رسول اکرم (ص) که بزرگترین جشن اسلامی  است که ان شالله در این روز در شیراز مراسم اختتامیه یک حرکت فرهنگی بسیار ارزشمند و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ نفر از اساتید دانشگاه عضو بسیج هستند، گفت: کنگره جهانی حضرت محمد (ص) در آینه ادب و هنر به همت بسیج اساتید، شهرداری، سپاه فجر و سایر نهادها برگزار شده است و شاعران شعرهای خود را از بنگلادش تا آفریقا برای حضرت محمد (ص) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

دژکام با اعتقاد به اینکه باید از ارتباطات بین المللی دانشگاه استفاده کنیم، گفت: مهم این است که مسلمانان در سراسر جهان همدیگر را پیدا کنند و محکم در دهان کسانی بزنیم که به ما و دین و پیامبر ما بی احترامی می‌کنند.

وی ابراز کرد: خدا را شکر این حرکت به خوبی آغاز شده و در سطح ملی و  بین المللی پاسخ خوبی گرفته‌ایم و هنرمندان از کشورهای مختلف در هفت هنر و یک تیم متشکل از ۱۲۰ استاد به داوری هنرهای مسلمانان پرداختند. همه مردم باید رسانه باشند تا معلوم شود پیامبر عظیم شأن ما شخصیتی است که همه جهان باید در مقابل شخصیتش احترام کنند و سر تعظیم فرود آورند.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، است، گفت: خدا شهید باهنر و شهید رجایی را رحمت کند که در این عرصه گامهای بلندی برداشتند. اگر به امور تربیتی نپردازیم نسل بعد را می بازیم.

دژکام ادامه داد: باید کار تربیتی به صورت جدی دنبال شود و کودکان ما باید راه شهدا را ادامه دهند. هرچند کار تربیتی محور اصلی آموزش و پرورش است اما نهادهای دیگری از جمله بسیج نیز در این کار دخیل هستند و می‌توانند به صورت ویژه در این زمینه کار کنند.

او گفت: در طول سالهای گذشته در زمینه سبک زندگی، که متأسفانه رفتارهایی در آن از فرهنگ غربی استنباط شده که مطلوب نیست. هرچند با مواردی که در غرب با ارزش‌های اسلامی مخالف نباشند مخالفت نمی‌کنیم اما با ضدارزش‌ها مخالف هستیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این ضدارزش ها باید پالایش شود و آموزش سبک زندگی بایستی به روش ایرانی و اسلامی اصیل مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و شهادت احمد بن موسی (ع) و شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) از مناسبت‌های مهم برای شیرازی ها به شمار می‌رود که همه ما باید نقش خود را در این روز به خوبی ایفا کنیم.

دژکام با اشاره به روز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام افزود: متأسفانه برنامه‌های مناسبی برای برگزاری شهادت امام هفتم (ع) در نظر گرفته نشده است و باید در این زمینه تدابیر بهتری اتخاذ شود. هرچند امسال مردمان بلوار مطهری جنوبی و اهالی منطقه همت کردند و از همه مسلمین و مجاورین شهر شیراز دعوت کردند که حرکت عظیم خودرویی را برای بزرگداشت این امام بزرگوار ترتیب دادند. مسیر ۱۲ کیلومتری این حرکت از مسجد امام حسن مجتبی (ع) در بلوار مطهری جنوبی آغاز می‌شود تا حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ادامه دارد.

دژکام در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید داشتند که مسئله اخلاق و معنویت در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: بیداری، تفکر و دانش، توبه و نظم از گام‌های مهمی است که باید در مسیر دستیابی به معنویت اسلامی برداشته شود.

وی با بیان اینکه روز مهندس به نام دانشمند بزرگ خواجه نصیر الدین طوسی نامگذاری شده است، گفت: این دانشمند بزرگ که در عرصه مهندسی میدان دار است و کارهای بزرگی در این عرصه انجام داده است، از نظر علمی یک شخصیت جهانی است که باید ببینیم در ادامه مسیر خواجه نصیر چه کرده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم و جوانان کشور چه نقشی در ادامه دادن مسیر این دانشمند داشته‌اند؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: خواجه نصیر الدین طوسی با کارهای بزرگی که انجام داد نظم جهان را ثابت کرد. جهان از نظم منسجمی بهره می‌برد و ما باید ببینیم در نظم فردی و اجتماعی خود در کجا قرار داریم و آیا توانسته‌ایم این نظم را در زندگی خود حکم‌فرما کنیم؟

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شیراز آیت الله دژکام تجارت مبدأ ارتباطات ایران امام جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس جزو هویت ملی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه به سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کردند با تحریف نام خلیج فارس به اهداف شوم خود در منطقه که تجزیه کشور‌های اسلامی است دست پیدا کنند، اما نه تنها موفق نشدن بلکه با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند.

امام جمعه کیش، افزود: دشمنان بدانند ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم، اما اگر قرار باشد توطئه‌ها و فتنه‌های خود را پیگیری کنند ما برای حفظ استقلال، هویت و عزت ایران اسلامی هرگز کوتاه نخواهیم آمد و آنان را پشیمان خواهیم کرد.

وی به روز جهانی کار و کارگر نیز اشاره کرد و گفت: پیشرفت و شکوفایی کشور مرهون تلاش‌های شبانه روزی کارگران است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با بیان اینکه ارتقای سطح زندگی کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آنان از وظایف مسئولان کشور است، افزود: اگرچه تشکر زبانی از کارگران لازم و ضروری است، اما کافی نیست و مسئولان باید با برطرف کردن مشکلات کارگران به آنان توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است به این معناست که همه اقشار جامعه باید به موضوع تولید و کارگران که ستون تولید در کشور هستند توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه کیش با قدردانی از کارگران کیش، گفت: از تامین مسکن، بیمه، حقوق و مزایای کارگران کیش غفلت شده است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای برای برطرف شدن مشکلات کارگران کیش داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز معلم، گفت: شهید مطهری از متفکران اسلام شناس و دشمن شناس بود و در شناخت معارف اسلامی به جوانان کمک قابل توجهی کرد.

امام جمعه کیش، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی معلمان را افسران پیشرفت کشور معرفی کردند به این دلیل است که تعلیم و تربیت زیربنای پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به مساعدت‌های سازمان منطقه آزاد و فرهنگیان برای ارتقای آموزش و پرورش کیش، گفت: مدارس و آموزش و پرورش کیش با وجود فعالیت‌های انجام شده همچنان وضعیت مطلوبی ندارند.

وی از مسئولان سازمان منطقه آزاد و آموزش و پرورش کیش خواست نسبت به حل مشکلات معلمان مانند مسکن، حقوق و مزایا توجه جدی‌تری داشته باشند.

امام جمعه کیش با قدردانی از اجرای طرح نور و مقابله با هنجارشکنان در حوزه حجاب و عفاف گفت: حجاب واجب شرعی و واجب سیاسی و قانونی است که باید رعایت شود و چنانچه فردی خلاف قوانین عمل کند باید با او برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز گفت: حجاب یک چالش تحمیلی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران است و در این حوزه برنامه ریزی کرده‌اند.

وی افزود: دشمنانی که با تحریم‌های اقتصادی فشار‌های زیادی را به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند امروز خود را مدافع حقوق زنان و دختران ایران اسلامی معرفی می‌کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به شهادت زنان و کودکان در غزه و دستگیری و شکنجه دانشجویان مدافع حقوق بشر در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، گفت: نقشه‌های شوم دشمنان به دلیل پیشرفت‌های زنان مومن و مقاوم ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف است پیشرفتی که ضربه سختی را بر تمدن غربی وارد کرده است.

وی به روز ایمنی حمل و نقل هم اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان برای حفظ ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای باید بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن روز شورا‌ها، گفت:مشورت مورد تاکید اسلام و شورا‌ها از ارکان مهم تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند.

وی افزود: شورا‌ها باید زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم در اداره امور کشور را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با اشاره به ساختار ویژه شورا‌ها در مناطق آزاد کشور گفت: امیدواریم با افزایش تعامل سازمان منطقه آزاد با شورای شهر کیش شاهد ارتقای کیفیت و سطح زندگی مردم کیش باشیم.

وی با اشاره به فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: محیط ورزشی باید با ایمان، جوانمردی، فروتنی و پاکدامنی همراه باشد و ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای می‌تواند به تحقق این امر در جامعه کمک کند.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست