Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه باید با «تورم» و «رکود» به عنوان دو بیماری بزرگ و فلج‌کننده اقتصاد کشور مبارزه کرد گفت: منابع کشور و بانک‌ها باید صرف تولید و افزایش بهره‌وری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبزی اظهار داشت: انتظار از مسئولان، ایجاد بسترهای تولید و اشتغال مولد است که در این راستا باید از هرگونه واردات غیرضروری به کشور جلوگیری کرد بنابراین نمایندگان مجلس باید با فاصله گرفتن از قانونگذاری منجر به هزینه‌ها، مسئله سرمایه‌گذاری مولد را دنبال کرده و نرخ بهره‌وری و رشد ناخالص ملی را افذایش دهند به طوری که نقدینگی به سمت رشد و تولید در مراکز تولیدی و کارخانجات کشور هدایت شود تا بتوان از نفت، گاز و منابع بزرگ موجود در کشور در راستای ایجاد ارزش‌افزوده بهره بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش چاپ اسکناس و برداشت از بانک‌ها تورم‌زاست چراکه چاپ اسکناس کشور را آباد نمی‌کند بلکه این تولید است که در کشور رونق و شکوفایی به وجود می‌آورد، البته که کیفیت تولید هم بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیذ در سخنانی درباره کیفیت خودرو تذکر دادند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بانک‌ها باید به جای آنکه باعث فلج شدن واحدهای تولیدی شوند باید آنها را آباد کرده و در مسیر تولید قرار دهند، به طوری که تاکید قانون بانکداری اسلامی مشارکت جدی و واقعی بانک‌ها برخلاف قراردادهای صوری که خلاف قانون و ربا است بوده و امیدواریم نظام بانکی در دولت سیزدهم متحول شود و عدالت حاکم باشد، بانک‌ها باید بانک اسلامی باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت تورم در کشور گفت: تورم برای همه مردم کمرشکن است ما باید با تورم و رکود که دو بیماری بزرگ و فلج‌کننده هستند مبارزه کنیم و کشور را از این بحران‌های خودساخته نجات بدهیم که این امر امکان‌پذیر است اما همت می‌خواهد بنابراین ریخت‌وپاش‌ها در کشور و دستگاه‌های مختلف باید کم شود و از اسراف و تبذیر به‌شدت پرهیز شود و روی تولید به معنای واقعی سرمایه‌گذاری کنیم و منابع ارزی و ریالی به بهترین شکل تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف از ضروریات کشور به شمار می‌رود و با توجه به این شرایط اقتصادی عدد و رقمی که موبایل وارد کشور شده است 2 تا 3 میلیارد دلار است، واقعاً تعجب‌برانگیز است و باید پزسید این حجم از واردات چه ضرورت دارد درحالی‌که ما باید گندم که یک نیاز اساسی را هم وارد کنیم.

‌امام جمعه ایلام: نتیجه اتکا به قدرت‌های شیطانی شکست و زبونی استامام جمعه بیرجند: انسان مسلمان عدل و عدالت را در همه زمینه‌ها رعایت می‌کندامام جمعه خرم‌آباد: مبارزه با گرانفروشی کالاها در لرستان تشدید شود/ تاکید بر رسیدگی به حقوق معوقه کارگران

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع جهاد تبیین و سخنان اخیر مقام معظم رهبری در این باره گفت: چشم و گوش ما باید در مسائل مختلف باز باشد و موضوعات را درک کنیم و با توکل بر خدا و اهتمام به امور می‌توانیم قله‌های بلند را فتح کنیم.

وی افزود: جنایات اسرائیلی‌ها تحت هر عنوان قابل‌اغماض نیست و این اقدام صهیونیست‌ها با حمایت آمریکایی‌ها کاملاً محکوم است و ما از ملت مظلوم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به تنش‌های نظامی اخیر بین روسیه و اوکراین گفت: اینکه غرب بخواهد به شرق دست‌اندازی کند کار غلطی است و غربی‌ها باید از این رفتارها و تحریک کردن پرهیز کنند که این هم به ضرر خودشان و هم به ضرر ملت‌هاست بنابراین برخورد با روش اشغال و بمباران با قوانین بین‌المللی سازگار نیست و انتظار نیست اگر می‌شود یک گره‌ای را با دست ‌باز کرد به یک کشور حمله شود چراکه عواقب خوبی ندارد این درحالیست که اگر نظام‌های بین‌المللی هم اشکال دارد باید برای اصلاح آن چاره‌اندیشی شود نه غرب از جنایات رژیم صهیونیستی و آل سعود حمایت کند و نه شرق از شیوه هایی که به ضرر ملت ها است.

وی خاطرنشان کرد: بمباران و اقداماتی از این دست مربوط به صدسال قبل است و کهنه‌شده و اساساً این اقدامات به مصلحت جوامع بشری نیست لذا امیدواریم طرفین دست از رفتارهایی که قابل دفاع نیست بردارند.

انتهای پیام/711/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد