Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این تماس تلفنی میان شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه دو طرف درباره تحولات منطقه به ویژه اوکراین صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهوری چین در این تماس تلفنی گفت، پکن از سازش بین روسیه و اوکراین از طریق گفت‌وگو حمایت می‌کند.

شبکه خبری رسمی چین نیز گزارش کرد: اخیرا وضعیت در شرق اوکراین به سرعت در حال تغییر بوده به طوریکه توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین از حل و فصل مناقشه بین روسیه و اوکراین از طریق مذاکره حمایت می‌کند.

رئیس جمهور چین همچنین از جامعه جهانی خواست تا ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته و به منافع امنیتی مشروع همه کشورها احترام بگذارند.

وی همچنین ادامه داد: پکن آماده است تا از طریق مذاکرات با هدف ایجاد یک مکانیسم امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپایی همکاری کند. چین مایل است با همه طرف‌ها در جامعه بین‌الملل همکاری کند تا مفهومی یکپارچه، جهانی از امنیت را حفظ کند و قاطعانه از نظام بین‌الملل با نقش مرکزی سازمان ملل متحد و نظم بین‌المللی بر اساس قوانین بین‌المللی دفاع کند.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور چین گفت: روسیه آماده مذاکره با اوکراین در سطح بالایی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شی جینپینگ ولادیمیر پوتین اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر روگوف، مقام منصوب روسیه در منطقه زاپروژیا که به‌تازگی به مسکو الحاق شده است، گفت که نیروهای مسلح اوکراین دیشب قصد داشتند تا با موشک «اتکمز» به کریمه حمله کنند.

روگوف در کانال تلگرامی خود نوشت: همزمان با تدارک اوکراین برای حمله موشکی به جمهوری کریمه، مقامات روسیه دیشب سامانه‌های پدافند هوایی را بر فراز شهرهای «ژانکوی» و «سیمفروپول» فعال کردند.

به گفته وی، ارتش اوکراین در تلاش برای حمله به غیر نظامیان در شبه‌جزیره کریمه از چندین موشک بالستیک «اتکمز» استفاده کردند.

پیش‌تر اولگ کریوچکوف، مشاور رییس شبه‌جزیره کریمه از شهروندان این منطقه خواست تا از عکسبرداری از فعال شدن پدافند هوایی یا انتشار تصاویر مرتبط در فضای مجازی خودداری کنند. همچنین دیشب ترددد روی پل کریمه نیز به حالت تعلیق درآمد.

کد خبر 6093109

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند