Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور چین در یک تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه خواستار مذاکره درباره مساله اوکراین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه‌های دولتی چین از گفت‌وگوی تلفنی «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور چین در این تماس تلفنی خواستار مذاکره درباره بحران اوکراین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    شی به پوتین گفته، پکن از حل بحران میان روسیه و اوکراین از طریق راه‌های مسالمت آمیز و مذاکره حمایت می‌کند.   وزیر خارجه چین پیش از این درباره اقدام روسیه در به رسمیت شناختن جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» اعلام کرده بود که تشدید تنش‌ها در اوکراین با اجرا نشدن توافقات مینسک، مرتبط است.   براساس گزارشها، پوتین نیز در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور چین از آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین در سطح بالا خبر داده است.    روسیه از روز پنج شنبه عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرده است و براساس گزارشها اکنون نظامیان روس در نزدیکی کی یف پایتخت اوکراین هستند.    «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیش از این با اشاره به اینکه هدف ما آزادسازی اوکراین از ظلم است در گفت، پس از تکمیل عملیات نظامی و آزادسازی اوکراین از نظامیگری، به مردم این کشور اجازه می‌دهیم که سرنوشت خود را تعیین کنند و به دنبال آن هستیم که اوکراین توسط اوکراینی‌ها اداره شود. لاوروف همچنین تاکید کرده که هیچ کس قرار نیست اوکراین را اشغال کند.   در دومین روز از درگیری‌ها در اوکراین بامداد امروز صدای چند انفجار در پایتخت این کشور شنیده شد و متعاقب آن آژیر خطر به صدار درآمد. ارتش اوکراین می‌گوید در حوالی شمال کی‌یف در حال مقابله با نیروهای روسیه است که قصد ورود به این شهر را دارند.   انتهای پیام/
 منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور جمهور چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد. کد خبر 847608 منبع: فارس برچسب‌ها روسیه - اوکراین هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد