Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت‌علوم گفت: دو هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های اوکراین تحصیل می‌کنند. برای کسانی که در دانشگاه‌های معتبر اوکراین مشغول تحصیل هستند امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور فراهم می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سالار آملی رئیس مرکز همکاری‌های بین المللی وزارت علوم با اشاره به این که پیش بینی می شود یک تا دو هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاههای اوکراین تحصیل می کنند گفت: این دانشجویان به حال خود رها نمی شوند و برای کسانی که در دانشگاههای معتبر اوکراین مشغول تحصیل بوده اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاههای داخل کشور فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سالار آملی ضمن با بیان این مطلب به آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین اشاره کرد و گفت: وزارت علوم به طور جدی از طریق وزارت امور خارجه کشور پیگیر آخرین وضعیت و انتقال این دانشجویان به کشور است. همچنین ما از کشور‌های همسایه و دوست نیز وضعیت این دانشجویان را پیگیری می‌کنیم که به امید خدا دانشجویان ما به سلامت از منطقه خطر دور شده و به میهن اسلامی برگردند.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت علوم همچنین با تاکید بر این که تلاش می‌کنیم زمینه تحصیل دانشجویانمان که در اوکراین هستند را در کشور، در آینده نزدیک فراهم کنیم گفت: آمار دقیقی از تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اوکراین وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد بیم یک تا دو هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های کشور اوکراین داریم.

سالار آملی تاکید کرد: تقریبا می‌توان گفت همه دانشجویان با هزینه شخصی در دانشگاه‌های اوکراین تحصیل می‌کنند و بسیاری از آن‌ها نیز در رشته‌های علوم پزشکی هستند و وزارت امور خارجه ما پیگیر وضعیت تمامی دانشجویان است تا مشکلات این دانشجویان رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین، از وضعیت این دانشجویان در کیف بازدید کرده و در کنار آن‌ها قرار گرفته است و امیدوار هستیم مشکلی برای دانشجویان ما و به طور کلی هموطنانمان در اوکراین پیش نیاید.

وی با تاکید بر این که تا به امروز مشکلی برای دانشجویان ایرانی ما در اوکراین گزارش نشده است افزود: مذاکرات همچنان برای انتقال دانشجویان ما ادامه دارد و درخواست بخش بین الملل و معاونت دانشجویی وزارت علوم با امور خارجه پیگیری می‌شود در هر دانشجویان ما در اوکراین رها نیستند و امیدواریم در یک چارچوب مناسب در خدمت آن‌ها قرار بگیریم.

سالار آملی در پایان تاکید کرد: در حوزه وزارت علوم دانشجویانی که در دانشگاه‌های معتبر اوکراین تحصیل کرده باشند امکان ادامه تحصیل آن‌ها در کشور فراهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم دانشجویان مقیم اوکراین تحصیلات تکمیلی حمله روسیه به اوکراین دانشجوی ایرانی دانشجویان ما وزارت علوم سالار آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

کد خبر 6096946

دیگر خبرها

  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی