Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی،امام‌ جمعه کرج، در خطبه‌های نماز جمعه ششم اسفند ماه کرج ضمن تبریک بعثت پیامبر اسلام گفت: یکی از محوری‌ترین پیام‌های بعثت رسول خدا پیام وحدت بین مسلمین بود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مستکبران عالم از امت واحده و وحدت بین مسلمانان وحشت دارند، افزود: امت واحده ظرفیت بزرگی است که همه موانع را از سر راه بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: باید مراقب ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی بود تلاش برای وحدت مورد تاکید اولیای دین است، تلاش برای ایجاد اختلاف در بین امت‌ها و مسلمانان مذموم و جزو گناهان بزرگ شمرده می‌شود.

وی تصریح کرد: دست‌های پنهان از گذشته تا کنون برای تفرقه افکنی در بین جامعه اسلامی و امت مسلمانان تلاش کرده‌اند به همین دلیل همه مسلمانان باید با بصیرت و دشمن شناسی برای مهمترین عامل سعادت خود اقدام وحدت هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: یکی دیگر از اهداف مهم بعثت و ماموریت انبیای الهی پیاده سازی قسط و عدل در جامعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعلیم تربیت و آموزش جوامع از اهداف مهم رسالت است و در مورد علم آموزی در منابع دینی ما فروان تاکید شده و جامعه مسلمانان باید از حسن خلق و رفتار نیکو برخوردار باشند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به مسائل سیاسی کشور هم اشاره و با تأکید بر عدم اعتماد به آمریکا با توجه به خلف وعده‌های گوناگون، گفت: اتفاقات گذشته بر سر ملت ایران و دیگر ملل از سوی آمریکا ماهیت پلید آنها را هویدا کرده است، کشوری مانند عراق در حال حاضر حتی اجازه ساخت یک سلاح برای دفاع از خود را ندارد.

وی اوکراین را نمونه دیگر این مساله عنوان کرد و گفت: اوکراین زمانی بهترین و مجهزین سلاح‌های پیشرفته را در اختیار داشت و به عنوان سومین قدرت برتر هسته‌ای دنیا مطرح بود، اما معاهده بوداپست بعد از فروپاشی شوروی اوکراین را به تحویل دادن سلاح‌ها مجبور کرد.

وی ادامه داد: بعد آمریکا و انگلیس و چند کشور دیگر بعد از تحویل سلاح‌های هسته‌ای اوکراین متعهد به حمایت از تمامیت ارضی این کشور در مقابل هر متجاوزی شدند، این تعهدات در بالاترین سطح امضا شد و روسای کشورها این تعهدات را امضا کردند. اوکراین به تمام تعهدات خود عمل کرد اما امروز آمریکا و انگلیس بعد از درگیری و جنگ اعلام کردند که ما فقط روسیه را تحریم می کنیم چون اوکراین برای این دو کشور ارزشی ندارد که به دفاع از این کشور وارد جنگ شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: رفتار آمریکا و انگلیس با اوکراین تجربه‌ای برای دستگاه دیپلماسی ایران است، امیدواریم از این تجربه‌ها به نحو احسن استفاده شود و در راستای حقوق مردم گام برداشته شود.

امام جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: امروز غرب با جنگ روانی و القای برخی از امور از طریق رسانه‌های خبری داخلی و واداده تلاش می‌کند که بر افکار عمومی ما تاثیر بگذارد، پذیرش توقعات کم ارزش در دستور کار رسانه‌های غربی برای تیم مذاکره کننده ایرانی قرار دارد.

وی گفت: مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هیچ گرهی از توافقات باز نمی‌کند، همه گره‌ها با این مذاکرات باز شده و آمریکا به جای بازی رسانه‌ای باید تصمیم بگیرد واگر تصمیم نگیرد پاسخ همیشگی ما به این زیاد خواهی‌ها شعار مرگ بر آمریکاست.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه دستورات رئیس جمهور در مورد اجرای قوانین بر زمین مانده و اجرا نشده قابل قدردانی است، گفت: در مورد نظارت بر بازار و قیمت اجناس و افزایش توان خرید مردم منتظر دستورات برنده رئیس جمهور هستیم تا مردم در این ایام دچار زحمت نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان به موضوع عزل و نصب‌ها در استان هم اشاره و اعلام کرد: عزیران در عزل و نصب‌ها دقت لازم را داشته باشند و خواسته مردم در این زمینه در نظر گرفته شود و نگذارید استان بیش از این ضرر کند.

وی در بخش دیگری افزود: در مسائلی که مربوط به قانونگذاری ، هدایت بشر، حکومت داری و کشورداری باید از سخن وحی استفاده شود؛ اگر نشد و فقط به عقل بشر توجه شد هوا و هوس است؛ . گاهی در نقاطی از جهان قوانینی مانند ازدواج با همجنس و یا حیوان را وضع می کنند.

وی ادامه داد: وقتی از وحی فاصله گرفتیم، می شود هوا و هوس. براین اساس رسول خدا (ص) رسول همه بشر است و قرآن برای همه بشریت نازل شده است، از قرآن فقط متقین و اهل تقوا استفاده می کنند و از رسول خدا (ص) هم فقط مومنین بهره می برند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در قرآن کریم اشاره شده است که قانونگذاری عالم برای اداره امور و روابط بین انسان ها و جوامع باید مطابق با کتاب و میزان باشد؛ همانطور که آسمان ها و کائنات به وسیله عدل برپا است؛ اگر فردی بخواهد به کمال برسد باید از قوانینی پیروی کند که بر پایه عدل باشد.

امام جمعه کرج گفت : ساختن جامعه آرمانی بدون توجه به قرآن نمی شود؛ قطعا بدون میزان که عدل را از ظلم جدا می کند نخواهد شد، بدون میزان عدالت اجتماعی میسر نیست و شئون جامعه اعم از سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اختیار آن است و این ترازو وقتی به درد می خورد که موزون را درست انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: عدل همان عدالت است ؛ مجری حقیقی آن در بین مردم و برقرارکننده آن در همه شون امام (ع) است ، مجری عدل امام است که با دقت تمام در عرصه های مختلف جلوی ظلم را می گیرد و عدالت اجتماعی را برقرار می کند که تجلی آن در حکومت حضرت علی (ع ) است .

وی بیان داشت : چرا وقتی حضرت علی (ع ) گرسنه و ستم دیده ای را می دید بدن مبارکش به لرزه در می آمد و در صف کمترین فرد جامعه زندگی می کرد که در زمان ظهور امام عصر (عج) همان روش عملیاتی و اجرا می شود؛ براین اساس ریشه عدالت اجتماعی عدل خدا است و همه عدالت از آن جا نشات می‌گیرد و عدالت سنت خدا است.

امام جمعه کرج تاکید کرد: مسوولان در نظام اسلامی باید مظهر عدل نظام اجتماعی اسلام و عدالت اجتماعی را به خوبی بشناسند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه کرج امام جمعه اوکراین آمریکا عملیات ویژه حمله جنگ مذاکرات ایران اروپا آیت الله حسینی همدانی آمریکا و انگلیس عدالت اجتماعی امام جمعه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه