Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:38:20 GMT

عضویت روسیه در شورای اروپا تعلیق شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۶۸۶۴

عضویت روسیه در شورای اروپا تعلیق شد

به گزارش روز جمعه ایرنا از رویترز، لوئیجی دی ماریو در بیانیه‌ای اظهار داشت: کمیته وزرای شورای اروپا که ایتالیا ریاست آن را برعهده دارد تصمیم گرفت که عضویت فدراسیون روسیه را در این شورا تعلیق کند. 

وی افزود: ایتالیا این اقدام را به دلیل وضعیت رویداد بین روسیه و اوکراین ضروری می‌داند.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد دیروز (پنجشنبه، ۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منابع خبری بامداد دیروز و پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

بر اساس گزارش‌ها درگیری بین نیروهای نظامی روسیه و اوکراین در مناطق مختلف از جمله حوالی شهر کی‌یف ادامه دارد، ولی دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ساعاتی قبل اعلام کرد ولادیمیر پوتین باتوجه به درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای گفت‌وگو، هیاتی را برای مذاکره به مینسک اعزام می‌کند.

شورای اروپا (Council of Europe) در سال ۱۹۴۹ با هدف حمایت از حقوق بشر و حکومت قانون با حضور ۴۷ کشور تاسیس شد. پایگاه این شورا در استراسبورگ فرانسه است و با اتحادیه اروپا ارتباطی ندارد.  

برچسب‌ها شورای اروپا اوکراین روسیه ایتالیا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اروپا اوکراین روسیه شورای اروپا اوکراین روسیه ایتالیا شورای اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)

رییس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضویت یکی از اعضای شورای شهر به دلیل تخلف و داشتن پرونده قضایی، تا اطلاع ثانوی تعلیق و از حضور در شورای شهر منع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل  از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور در این خصوص افزود: بر اساس پرونده قضایی نامبرده در شعبه 102 کیفری بندر امام خمینی (ره) با اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال و عضویت در شورای شهر برای وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بی‌قانونی و ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه را برنمی‌تابد، افزود: بر این اساس با هر گونه تخلف بدون توجه به القاب و عناوین افراد برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دادگستری خوزستان طی یک‌سال اخیر در راستای مبارزه با فساد اداری چندین مدیر در استان را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت