Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: درخواست طالبان برای خویشتن‌داری طرفین در بحران اوکراین، ساقط شدن دومین پهپاد آمریکایی توسط ارتش یمن در کمتر از 24 ساعت، کشته شدن ۱۲ عضو پ.ک.ک در شمال عراق و سوریه، اعلام حمایت بشار اسد از حمله روسیه به اوکراین در گفتگو با پوتین و دیدار اولیانوف و کمالوندی در وین از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست طالبان برای خویشتن‌داری طرفین در بحران اوکراین

وزارت خارجه‌ طالبان اعلام کرده است که وضعیت در اوکراین را از نزدیک تحت بررسی دارد.

عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ طالبان امروز (جمعه، ۶ اسفند) در بیانیه‌ای، خواستار خویشتن‌داری طرف‌های جنگ شده است.

بلخی گفت: لازم است که طرفین از مواضعی که باعث تشدید بحران در اوکراین شود، خودداری کنند.

سخنگوی طالبان تاکید کرده است که دولت طالبان براساس سیاست بی‌طرفی، از روسیه و اوکراین می‌خواهد که بحران کنونی را از راه گفت‌وگو و مسیر مسالمت‌آمیز حل کنند.

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ طالبان در عین حال در این اعلامیه از طرف‌های درگیر خواسته است که به زندگی دانشجویان و مسافران افغانستان مقیم اوکراین توجه کنند.

ساقط شدن دومین پهپاد آمریکایی توسط ارتش یمن در کمتر از 24 ساعت

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (جمعه)، از سرنگونی دومین پهپاد ساخت آمریکا در استان «مأرب» خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «پدافند هوایی ما -به‌ لطف خداوند- توانست یک پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا از نوع «اسکن ایگل» را با یک سلاح مناسب سرنگون کند».

یحیی سریع اضافه کرد که این پهپاد هنگام انجام مأموریتی خصمانه، صبح امروز، در حریم شهرستان «الجوبه» از توابع استان مأرب سرنگون شده است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که یحیی سریع ساعاتی قبل از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در حریم استان الجوف خبر داده بود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که نیروهای این کشور توانسته‌اند یک پهپاد ساخت آمریکا و متعلق به نیروی هوایی امارات از نوع «MQ-1» را با یک موشک زمین به هوا سرنگون کنند.

ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم تجاوز کشورهای عضو ائتلاف سعودی به حریم یمن تأسیسات راهبردی این کشور‌ها و تجهیزات نظامی آن‌ها را هدف حمله قرار خواهد داد. نیروهای صنعاء طی ماه‌های گذشته بارها از سرنگونی پهپادهای اماراتی و سعودی‌ خبر داده‌اند.

کشته شدن ۱۲ عضو پ.ک.ک در شمال عراق و سوریه

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای از کشته شدن ۱۲ عضو پ.ک.ک در شمال عراق و سوریه خبر داد.

 وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیروهای این کشور دو تروریست پ‌ک‌ک را در شمال عراق و ۱۰ تروریست شاخه «ی‌پ‌گ» این گروهک را در مناطق عملیاتی «چشمه صلح» و «شاخه زیتون» در شمال سوریه از پای درآوردند.

به گزارش آناتولی، نیروهای ترکیه با همکاری عناصر شبه نظامی وابسته به خود، عملیات «سپر فرات»، «شاخه زیتون» و «بهار صلح» را در شمال سوریه علیه گروه‌های تروریستی «داعش» و «پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ انجام دادند.

حملات ترکیه به مواضع گروه «پ. ک. ک» در شمال سوریه در حالی ادامه دارد که مقامات سوری بارها آن را محکوم کرده و آن را مصداق «اشغالگری» اعلام کرده اند.

ترکیه و گروه پ. ک. ک بیش از ۴۰ سال است که درگیر یک جنگ خونبار می باشند که تاکنون تلفات انسانی فراوانی از هر دو طرف برجای گذاشته است.

اعلام حمایت بشار اسد از حمله روسیه به اوکراین در گفتگو با پوتین

رسانه‌های رسمی سوریه، بعدازظهر امروز (جمعه)، خبر دادند که «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

بنابر گزارش دفتر ریاست جمهوری سوریه، دو طرف در این تماس تلفنی درباره وضعیت اوکراین و عملیات نظامی روسیه برای محافظت از ساکنان غیرنظامی منطقه دونبال گفت‌و‌گو کرده‌اند.

طبق این بیانیه، رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که آنچه امروز در حال رخ دادن است، تصحیح تاریخ و بازگرداندن توازن به جهانی است که این تعادل را پس از تجزیه اتحادیه جماهیر شوروی از دست داده است. بشار اسد همچنین اضافه کرد که اصرار غرب برای نگاه داشتن تاریخ در جای اشتباه به منظور هرج‌و‌مرج افکنی است.

اسد همچنین اظهار داشت که روسیه امروز تنها از خود دفاع نمی‌کند، بلکه این کشور در حال دفاع از جهان و اصول عدل و انسانیت است. وی ادامه داد: «کشورهای غربی مسئول هرج و مرج و ویرانی‌ای هستند که در نتیجه سیاست‌هایشان به به وجود آمده است؛ سیاست‌هایی که هدف از آن تسلط بر ملت‌هاست. این کشورها از شیوه‌های کثیف خود برای حمایت از تروریست‌ها در سوریه و نازی‌ها در اوکراین و نقاط دیگر جهان استفاده می‌کنند».

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه با تأکید بر اینکه سوریه بنابر اعتقاد به درستی موضع روسیه در کنار این کشور ایستاده است، اضافه کرد که مقابله با توسعه ناتو، حق روسیه است چراکه افزایش دامنه حضور آن خطری فراگیر برای جهان است و ناتو با هدف متزلزل کردن ثبات جهان به ابزاری برای محقق کردن سیاست‌های غیرمسئولانه کشورهای غربی مبدل شده است.

بشار اسد همچنین بیان کرد که دشمن ارتش سوریه و روسیه یکی است که این دشمن در سوریه افراطی‌گری و در اوکراین نازی‌‌گری است. اسد اشاره کرد که فدراسیون روسیه به جهان این درس را خواهد داد که کشورهای بزرگ تنها با توان نظامی خود بزرگ نیستند بلکه این اتفاق با احترام به قانون، اخلاق و اصول انسانی رخ می‌دهد.

بر اساس این بیانیه، اما در مقابل، رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که هدف از عملیات نظامی در دونباس بازگشت ثبات و پایان دادن به درد و رنج ساکنان این منطقه است؛ افردی که در هشت سال گذشته متحل رنج بسیاری شده‌اند. ولادیمیر پوتین در ادامه اشاره کرد که روسیه در سال‌های گذشته بر مذاکره و دیپلماسی تکیه داشته و تصمیمی مبنی بر استفاده از زور اتخاذ نکرده است مگر پس از آنکه مقامات اوکراینیِ مورد حمایت غرب عدم پایبندی خود را به توافق‌های پارلمان‌های لوهانسک و دونتسک اعلام کردند و از‌این‌رو این دو جمهوری از مسکو کمک نظامی خواستند.

دیدار اولیانوف و کمالوندی در وین

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از دیدار و گفت‌وگو با «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و همچنین رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران خبر داد.

او در این خصوص نوشت: دکتر «علی باقری کنی» مذاکره‌کننده ارشد ایرانی در مذاکرات وین درباره برجام هم اکنون در تهران است. اما همکارانش در وین می‌مانند. امروز با آقای بهروز کمالوندی قائم مقام سازمان انرژی اتمی ایران و آقای رضا نجفی معاون وزیر خارجه (ایران) دیدار کردم.

کمالوندی برای انجام رایزنی‌های فنی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده است. وی چندی پیش نیز به وین سفر و با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد که در پی آن درباره نصب دوربین‌های آژانس در مجتمع تسای کرج توافق شد. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران نیز ۲۶ بهمن ماه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس در وین دیدار و گفت‌وگو کرد. گروسی پس از این دیدار گفت‌وگویش با باقری را مهم خواند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین اوکراین روسیه چین اروپا آمریکا ایران خاورمیانه مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند