Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@23:34:39 GMT

پوتین و لاوروف تحریم شدند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۷۴۷۲

پوتین و لاوروف تحریم شدند

به گزارش  "سی ان ان"جوسپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی جمعه شب پس از نشست روز جمعه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. 

به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، بورل ادامه داد: این نتیجه نهایی گفت‌وگویی است که دیروز در شورای اروپا به پایان نرسید و امروز نمایندگان و وزیران اتحادیه اروپا درباره آن تصمیم گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بورل افزود: "بنابراین پوتین و لاوروف به همراه اعضای دوما که از این تجاوز (به اوکراین) حمایت می‌کنند، در فهرست افراد تحریم شده قرار دارند. "

اتحادیه اروپا همچنین بشار اسد رییس جمهور سوریه و لوکاشنکوف رییس جمهور بلاروس را پیش از این تحریم کرده بود. 

به گزارش تارنمای شبکه خبری یورونیوز، رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در پی تهاجم روسیه به اوکراین، نشست اضطراری در بروکسل برگزار کردند و بر سر تحریم‌هایی که برای تحمیل «عواقب گسترده و شدید» بر مسکو طراحی شده بود، توافق کردند. 

در نتیجه‌گیری نشست اضطراری رهبران اروپایی آمده است:  «این تحریم‌ها بخش مالی، بخش‌های انرژی و حمل‌ونقل، کالاهای با کاربرد دوگانه و همچنین کنترل صادرات و تأمین مالی صادرات، سیاست روادید، فهرست‌های دیگری از اشخاص روسی را در برمی‌گیرد. روسیه به خاطر این اقدام تجاوزکارانه و تمام ویرانی‌ها و تلفات جانی ناشی از آن، پاسخگوی اعمال خود خواهد بود.» 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه‌ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت. 

311311

کد خبر 1606901

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک بشار اسد به پوتین

رئیس جمهور سوریه امروز (چهارشنبه) انتصاب دوباره ولادیمیر پوتین در سمت ریاست جمهوری روسیه را به وی تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در پیام تبریک «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی آمده است: تحلیف شما به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه را تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی موفقیت روزافزون و موفقیت پایدار در وظایف و مسئولیت‌هایتان دارم.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، بشار اسد همچنین تاکید کرد: همه ما یقین داریم که سال‌های آینده برای فدراسیون روسیه، تحت رهبری شما و با اراده و تلاش ملت دوست روسیه، رفاه و پیشرفت بیشتری را به همراه خواهد داشت و شما با هم قادر خواهید بود با همه چالش‌ها مقابله کنید، از منافع ملی کشور خود دفاع کنید و تمدن باستانی آن را حفظ کنید.

این پیام پس از آن ارسال شد که ولادیمیر پوتین سه‌شنبه برای پنجمین بار در کاخ کرملین سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد.

این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد