Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: ماتئو برونیسخنگوی واتیکان بدون اظهار نظر در مورد اخبار مبنی بر مداخله واتیکان برای توقف رویارویی نظامی روسیه و اوکراین گفت که پاپ ۳۰ دقیقه در سفارت روسیه بوده و برای ابراز نگرانی در مورد تحولات اوکراین رفته بوده است. 

گفته می‌شود این اولین بار است که پاپ برای گفت وگو با یک سفیر در زمان درگیری به سفارت‌خانه‌ای رفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفرای خارجی در واتیکان معمولا برای دیدار با پاپ به کاخ فراخوانده می‌شوند. اندری یوراش سفیر اوکراین در واتیکان گفته بود کی‌یف آماده میانجی‌گری واتیکان برای جلوگیری از بروز جنگ است. 

چهارشنبه گذشته (چهارم اسفند) پاپ در خطابه‌ای عمومی برای شماری از پیروان مذهب کاتولیک ضمن آرزوی قلبی برای استقرار صلح در اوکراین گفت: خطر جنگ در این منطقه "قلب مرا به درد آورده است".

رهبر کاتولیک‌های جهان همه را دعوت کرد روز دوم مارس (۱۱ اسفند) را روز روزه برای صلح دانسته و در این روز به دعا و روزه برای استقرار صلح متوسل شوند تا شاید ملکه صلح جهان را از دیوانگی جنگ رهایی بخشد. 

منابع خبری بامداد پنجشنبه، ۵ اسفند و پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند.

روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

کد خبر 659905 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین مسیحیت - پاپ فرانسیس اول

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام وزارت کشور روسیه، نام آرسن آواکوف، وزیر کشور پیشین دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

پیشتر سرویس نظارت مالی فدرال روسیه نام آواکوف را در فهرست تروریستی و افراطیون قرار داده بود. وزارت کشور روسیه هیچ جزئیاتی را درباره اینکه این فرد ذیل چه ماده‌ای در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است، ارائه نکرد.

کمیته تحقیقات روسیه در سال ۲۰۱۸ با طرح اتهام ممانعت از بهره‌مندی شهروندان روسیه از حق رای در انتخابات ریاست جمهوری، پرونده کیفری را علیه آواکوف تشکیل داد.

براساس اعلام بازرسان پرونده، آواکوف در آن برهه به مقامات وزارت کشور اوکراین که مسئولیت تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک روسیه در کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو را برعهده داشتند، دستور داده بود تا از ورود روس‌ها به شعبه‌های اخذ رای خودداری کنند. آواکوف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ وزیر کشور اوکراین بود.

کد خبر 6098015

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت