Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - نیسان کیکس، یک کراس اوور ساب کامپکت بوده که قرار است در برابر نیسان روگ اسپورت رقابت کند.

 نیسان کیکس نسبت به بسیاری از خودروهای جمع و جور مانند سنترا یا فولکس واگن جتا، فاصله محوری کمتری دارد؛ کیکس خودرویی چابک است، همچنین دایره چرخش کوچکتری نسبت به اکثر سدان های کامپکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است فکر کنید که این یک نمایش ناعادلانه است، اما بسیاری از خریداران وقتی یک سدان را به یک کراس اوور اولویت می دهند، عمدتاً به این دلیل که فضای داخلی یک کراس اوور با سدان کامپکت فقط کمی بزرگ‌تر است.

     

طراحی جتا به اندازه یک کراس اوور روی فضای سر تأکید نمی کند، اما فضای پای بسیار خوبی دارد و فاصله بین دو محور طولانی تر، تجربه پایدارتر و روان تر در جاده را فراهم می کند، که برای کسانی که زمان زیادی را در بزرگراه ها می گذرانند، عالی است.

از نظر سبک، کراس اوورها بیشتر شبیه خودروهای هاچ بک به نظر می رسند تا SUV ها، در واقع، این کیکس فقط نیم اینچ بیشتر از سنترا فاصله دارد. بسیاری همچنین می گویند که این کراس اوور به دلیل ارتفاع سواری و موقعیت رانندگی بالاتر، بزرگتر و ایمن تر است.

     

در گذشته، خودروهای SUV ممکن است احساس ناخوشایندی و ناامنی داشته باشند، اما کراس اوورهای جدیدتر دارای کنترل پایداری الکترونیکی هستند، چیزی که از سال 2012 اجباری شده است. این بدان معناست که خودروهای بلند ایمن تر و کمتر مستعد واژگونی هستند. کیکس در واقع رتبه‌بندی Top Safety Pick را توسط IIHS دریافت کرده است و تنها چراغ‌های جلوی آن به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

جتا دارای یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت شده است که به لطف فناوری‌هایی مانند کرکره‌های جلوپنجره فعال و استارت/ایست خودکار، به خودرو کمک می‌کند تا در مجموع ۳۴ MPG کسب کند.

     

زیر کاپوت کیکس یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قرار دارد که با یک گیربکس CVT جفت شده است. تنها ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و هیچ نسخه چهار چرخ متحرکی از کیکس موجود نیست. 

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو یک کراس اوور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر از واژگونی یکدستگاه خودرو وانت نیسان حامل سوخت قاچاق و فوت راننده و یک نفر از سرنشینان آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی امروز هفتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان بندرخمیر حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک‌دستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، خودرو واژگون  و دچار حریق شد و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم و جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور