Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان می دهد زنانی که در ۲۴ یا ۲۵ سالگی بچه دار می شوند، بیشترین طول عمر را دارند.

خبرگزاری میزان - ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت: تحقیقات قبلی مادر شدن در ۳۰ سالگی را با طول عمر مرتبط می‌دانست و کارشناسان این نظریه را مطرح می‌کردند که زایمان ممکن است روند پیری را تسریع کند.

اما اکنون محققان دانشگاه سئول در کره جنوبی پس از مطالعه چهار هزار زن دریافتند که این نقطه ممکن است بین ۲۴ تا ۲۵ سالگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها دریافتند زنانی که که قبل یا بعد از ۲۴ یا ۲۵ سالگی بچه دار شده اند تا ۵ درصد بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۸ سال بعد به هر دلیلی در معرض خطر مرگ قرار گیرند.

بر اساس نتایج این مطالعه، این روند به شکل U است، به این معنی که هر چه سن مادر شدن از ۲۴ یا ۲۵ سالگی فاصله می گرفت، این خطر بیشتر می شد. گفته محققان، مادران بسیار جوان معمولاً از مناطق محروم هستند که آنها را در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های روحی و جسمی قرار می دهد.

آنها حدس زدند که عوارض فرزندآوری و زایمان ممکن است برای مادران مسن‌تر سخت‌تر باشد. آنها می گویند: زنان مسن تر برای بهبودی از اثرات فیزیکی بارداری مشکل بیشتری دارند.

سن اولین بارداری زنان در انگلیس و آمریکا تقریباً همانند کره جنوبی در دهه های اخیر افزایش یافته است. میانگین سنی که زنان در انگلیس اولین فرزند خود را به دنیا می آورند اکنون ۲۹ سال است. در آمریکا مرکز کنترل بیماری ها نیز گزارش می دهد که میانگین سن اولین بارداری زنان در این کشور در سال ۲۰۱۴،  ۲۶ سال بود.

دلایل مختلفی برای افزایش میانگین سنی اولین بارداری در انگلیس و آمریکا مطرح شده است. برخی این روند را به زنانی نسبت می‌دهند که می‌خواهند قبل از مادر شدن شغلی ثابت داشته باشند. برخی دیگر افزایش هزینه زندگی و قیمت ملک را عامل به تعویق انداختن بچه دار شدن می دانند چرا که زوج ها می خواهند از نظر مالی امنیت بیشتری داشته باشند. 

بیشتر بخوانید: چند روش برای ترک عادت مکیدن انگشت توسط کودک

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

با این حال نویسندگان این مطالعه اذعان کردند که مطالعه آنها چندین محدودیت دارد، یکی این که آنها فقط داده های دو منطقه از کره جنوبی را بررسی کردند و تحقیقات بیشتر باید به جمعیت های وسیع تری انجام شود. 

برچسب ها: مادر کودک زایمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مادر کودک زایمان ۲۵ سالگی مادر شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آنها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آنها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند زیرا چربی بدن آنها بیشتر از مردان است. آنها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

کد خبر 848545 منبع: ایسنا برچسب‌ها پژوهش مردان خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند