Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@12:00:52 GMT

خداحافظی تراکتور با سولدو بعد از ۱۰۳ روز

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۸۰۳۹

خداحافظی تراکتور با سولدو بعد از ۱۰۳ روز

زوونیمیر سولدو، ستاره اسبق تیم ملی کرواسی در تراکتور تبریز به موفقیت نرسید و از هدایت این تیم برکنار شد.

به گزارش مشرق، باشگاه تراکتور رسما از برکناری زوونیمیر سولدو خبر داد تا این سرمربی بعد از سه ماه و ۱۳ روز یا به عبارتی بعد از ۱۰۳ روز از هدایت تراکتور برکنار شود.

این سرمربی ۵۴ ساله که سابقه بازی برای تیم ملی کرواسی و باشگاه‌هایی چون اشتوتگارت آلمان را دارد در آبان‌ماه امسال به جای فیروز کریمی هدایت تی‌تی‌ها را به عهده گرفت تا این تیم را به جایگاه اصلی‌اش در بالای جدول برساند اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سولدو در ۱۶ بازی رسمی در لیگ و جام حذفی ۲ برد، ۶ تساوی و هشت باخت نصیبش شد. تیم او در سه هفته نخست توانست به یک پیروزی و ۲ تساوی دست پیدا کند و دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما کم‌کم اوضاع خراب شد و کار به جایی رسید که پرشورها در ۱۰ بازی اخیر خود ۶ باخت و چهار تساوی به دست آوردند و بردی عایدشان نشد. تی‌تی‌ها در چهار بازی آخر موفق به زدن یک گل هم نشدند و اگر درخشش محمدرضا اخباری نبود شاید همین چند تساوی هم برای آنها به دست نمی‌آمد.

بیشتر بخوانید:

دلیل غیبت ۳ بازیکن تراکتور مقابل پیکان

نتایج سولدو بدین ترتیب بود: سپاهان(تساوی)، پدیده(برد)، فولاد(تساوی)، الومینیوم(باخت)، مس(باخت)، نفت مسجدسلیمان(برد)، مس(باخت)، هوادار(باخت)، ذوب‌آهن(باخت)، پرسپولیس(باخت)، فجرسپاسی(تساوی)، نساجی(تساوی)، گل‌گهر(تساوی)، صنعت نفت(باخت)، استقلال(باخت)، پیکان(تساوی).

جالب است که پیکان مانند دور رفت باعث اخراج سرمربی تراکتور شد. فیروز کریمی هم بعد از باخت ۲ بر یک مقابل پیکان در هفته چهارم پست خود را از دست داد تا برای بازی با سپاهان، سولدو روی نیمکت بنشیند. حالا هم بعد از تساوی در جدال با پیکان، سولدو برکنار شد تا نفر جدید احتمالا از بازی با سپاهان، سکاندار پرشورها باشد.

این نتایج نه تنها باعث حذف تراکتور از جام حذفی شد بلکه آنها را تا جایگاه سیزدهم جدول رده‌بندی پایین آورد. حالا قرمزپوشان با منطقه سقوط تنها چهار امتیاز فاصله دارند و دیگر شانسی برای حضور در جمع تیم‌هایی که برای کسب سهمیه اسیایی می‌جنگند ندارند. تراکتور یکی از چهار تیمی است که باخت‌هایش در این فصل ۲ رقمی شده است. آنها چهارمین خط دفاعی ضعیف لیگ را دارند و چهارمین تیم ضعیف از حیث تعداد پیروزی به شمار می‌روند.

در لیگ بیست و یکم و تا به اینجای کار شاهد ۶ اخراج بوده‌ایم که سهم تراکتور ۲ اخراج بوده است. آنها در کنار پدیده از این حیث رکورددار هستند. تا به اینجا محمدرضا مهاجری(پدیده)، اکبر میثاقیان(پدیده)، عبدالله ویسی(فولاد)، فراز کمالوند(نفت مسجدسلیمان)، فیروز کریمی(تراکتور) و زوونیمیر سولدو(تراکتور) پست‌های خود را از دست داده‌اند و باید دید نفر بعدی در این لیست چه کسی خواهد بود.

سولدو که در دوران بازیگری، مدافع و هافبکی توانمند بود در عرصه مربیگری چندان نمایش رضایت‌بخشی نداشت. او به جز عملکرد خوب در دیناموزاگرب در سال ۲۰۰۸ در تیم‌های کلن آلمان و آدمیراواکر اتریش خیلی زود اخراج شده بود و حالا این ماجرا در تراکتور و در فوتبال ایران هم برایش تکرار شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت دینامو زاگرب باشگاه پرسپولیس فیروز کریمی تراکتور خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال با ۳گل برد، بایرن با ۳گل باخت!

دو تیم حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امروز در آستانه مصاف برگشت ، در لیگ داخلی نتایج متفاوتی کسب کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان کارلو آنچلوتی با کسب پیروزی خانگی مقابل یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر در آستانه فتح لالیگا قرار گرفتند اما شاگردان توخل که بوندس‌لیگا را به بایرلورکوزن تقدیم کرده‌اند، در یک جدال حیثیتی سه گل از اشتوتگارت خوردند.

رئال مادرید (2-1-3-۴): کورتوا | کارواخال، میلیتائو، ناچو، گارسیا | کاماوینگا، مودریچ، سبایوس | گولر | دیاز و خوسلو

کادیز (۱-۳-۲-۴): لدسما | زالدوا، فالی، چوست، هرناندز | اسکالانته، آلکاراس | سوبرینو، فرناندز، ناوارو | راموس

 در چارچوب دیدارهای هفته سی‌و‌چهارم لالیگای اسپانیا، عصر امروز (شنبه) تیم رئال مادرید صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها میزبان کادیس بود و میهمان رده هجدهمی خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.

گل نخست این بازی را براهیم دیاس در دقیقه 51 ، دومین گل را جود بلینگام در دقیقه 68 با پاسی که از دیاس دریافت کرد و سومین و آخرین گل بازی هم در دقیقه 3+90 توسط خوسلو با شاهکار ناچو فرناندز رقم خورد. به این ترتیب بیست‌و‌هفتمین پیروزی کهکشانی‌ها ثبت و شاگردان کارلو آنچلوتی به لطف این بازی 87 امتیازی شدند. این بدان معناست که اگر نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنها در جدول رده‌بندی یعنی بارسلونا امشب (ساعت 20) نتواند رقیب همشهری‌اش جیرونا را شکست دهد، سی‌و‌ششمین قهرمانی‌شان کهکشانی‌ها در لالیگا مسجل خواهد شد. پیروزی بارسلونا اما قهرمانی رئالی‌ها را مشروط به کسب پیروزی در هفته آینده خواهد کرد. در آخرین بازی امشب لالیگا نیز از ساعت 22:30 اتلتیکومادرید رده چهارمی میهمان مایورکا خواهد بود.

در جدول رده‌بندی مسابقات، رئال مادرید 87 امتیازی صدرنشین است، بارسلونا با 73 امتیاز در رده دوم قرار دارند. جیرونا با 71 امتیاز سوم است و اتلتیکومادرید با 64 امتیاز روی پله چهارم قرار گرفته است.

 

بایرن و کابوس از دست دادن رتبه دوم بوندس‌لیگا 

اما در دیگر لیگ معتبر اروپا، بایرن مونیخ تیم دوم جدول باشگاه‌های آلمان با تمام نفرات اصلی به اشتوتگارت باخت.

 در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌دوم بوندس‌لیگای آلمان، عصر امروز (شنبه) از ساعت 17 به وقت تهران 4 دیدار همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بایرن مونیخ در خانه اشتوتگارت با نتیجه 3 بر یک تن به شکست داد.

اشتوتگارت (2-2-2-4): نوبل | استرجو، آنتون، روئو، ایتو | کارازور، اشتیلر | لولینگ، فوریش | اونداف، گیراسی

بایرن مونیخ (1-3-2-4): نویر | کیمیش، کیم، دایر، دیویس | پاولوویچ، گریرو | گنابری، چوپوموتینگ، تل | کین

لئونیداس استرجیو در دقیقه 29 اشتوتگارت را پیش انداخت اما هری کین ستاره انگلیس بایرن مونیخ با گلی که در دقیقه 37 از روی نقطه پنالتی زد، اجازه نداد تیمش بازنده به رختکن برود. در نیمه دوم اما میزبان به هدفش رسید و با زدن 2 گل دیگر ابتدا توسط جئونگ وو یئونگ در دقیقه 83 و سپس به وسیله سیلاس کاتومپا اموومپا در دقیقه 3+90، تمام امتیازات را از آن خودش کرد.

این نتیجه باعث کاهش اختلاف بایرن مونیخ رده دومی و اشتوتگارت رده سومی به 2 امتیاز شد و جایگاه باواریایی‌ها را در فاصله دو هفته به پایان فصل برای کسب مقام نایب قهرمانی به خطر انداخت. در حال حاضر پس از بایرلورکوزن 81 امتیازی قهرمان زودهنگام مسابقات، بایرن مونیخ با 69 امتیاز در رده دوم قرار دارد و اشتوتگارت 67 امتیازی هم سوم است.

دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میهمانش آگزبورگ را با نتیجه 5 بر یک در هم کوبید. یوسف موکوکو در دقایق 4 و 29، دونیل مالن در دقیقه 20، مارکو رویس در دقیقه 34 و فلیکس انمچا در دقیقه 64 برای دورتموند گلزنی کردند و تنها گل آگزبورگ رده دهمی را هم روبن وارگاس در دقیقه 32 به ثمر رساند. دورتموند که به لطف این پیروزی 45 امتیازی شد، فاصله خود را با یک بازی بیشتر نسبت به اینتراخت فرانکفورت به 5 امتیاز افزایش داد تا با تثبیت جایگاهش در رده پنجم، به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر شود.

در بازی‌های همزمان وردبرمن و مونشن‌گلادباخ به تساوی 2-2 رضایت دادند و ولفسبورگ با نتیجه 3 بر صفر بر دارمشتات سقوط کرده به دسته دوم غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • مصاف آلومینیوم با پیکان در اتوبان تهران
  • تقابل آلومینیوم، پیکان در اتوبان تهران
  • واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین تصمیم گرفته می‌شود
  • خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد
  • (ویدئو) خلاصه بازی خیرونا ۴ - ۲ بارسلونا؛ بارسا باخت؛ رئال قهرمان شد
  • رئال با ۳گل برد، بایرن با ۳گل باخت!
  • میرالم پیانیچ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات