Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بحث استفاده از دهیاران و شوراهای روستایی را در قرارگاه مرکزی طرح کاداستر کشاورزی مطرح کردم و قرار شده از طرف وزارت‌خانه همکاری با اجرای طرح به شوراهای روستایی ابلاغ شود. - اخبار استانها -

حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه بعضی از استان‌های ما در اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) عقب‌گرد دارند، اظهار داشت: این عقب‌گرد عوامل مختلفی دارد که بخشی از آن به ضعف خود مدیر برمی‌گردد و یا به دلیل سنگ‌اندازی‌هایی است که اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمبود زمان برای هزینه‌کرد اعتبارات و بودجه طرح کاداستر را از جمله مشکلات این حوزه دانست اضافه کرد: در یک وضعیت خاصی قرار داریم؛ به طوری که باید در 50 روز همه اعتبارات هزینه شود و به همین خاطر سطح همکاری‌ها مهم است تا اعتبارات برگشت داده نشود.

بابایی با بیان اینکه کشاورزان در فصولی مانند پاییز یا زمستان بیشتر با اجرای طرح کاداستر همکاری می‌کنند، ادامه داد: با این حال در در فروردین‌ماه و اواخر سال یک مقدار همکاری کمتر است. به همین خاطر از مدیران کل ثبت اسناد و املاک و جهاد کشاورزی می‌خواهیم که با برنامه و نقشه راه خوب این کار را انجام دهند؛ چرا که حیف است این اعتبار برگشت بخورد.

معاون قوه قضائیه یادآور شد: البته نباید به هر قیمتی اعتبار را هزینه کنیم و اعتبارات اجرای طرح کاداستر باید در یک چارچوب قانونی خوب هزینه شود تا منافع آن به مردم و کشاورزان برسد.

بابایی با اشاره به اختصاص بخش دوم اعتبارات اجرای طرح کاداستر به استان‌هایی مانند قزوین افزود: همچنین بخشی از اعتباراتی که سایر استان‌ها نتوانسته‌اند هزینه کنند را به استان‌های فعال‌تری مانند قزوین تزریق می‌کنیم تا بتوانند با قوت و قدرت بحث کاداستر کشاورزی را تمام کنند.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در طرح کاداستر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تعاملی بین وزارت جهاد کشاورزی و شوراهای روستایی برای اجرای طرح کاداستر گفت: بحث استفاده از دهیاران و شوراهای روستایی را در قرارگاه مرکزی طرح کاداستر کشاورزی مطرح کردم و قرار شده از طرف وزارت‌خانه همکاری با اجرای طرح به شوراهای روستایی ابلاغ شود.

بابایی افزود: مردم روستا با شوراها ارتباط خوبی دارند و معمولاً قوم و خویش‌های خودشان هستند که در شوراهای روستایی حضور دارند. بنابراین اگر بتوانیم این شوراها را با خودمان همراه کنیم و شوراها در این قضیه پیشرو شوند، روند اجرای طرح شتاب بالایی پیدا می‌کند.

در حوزه کاداستر به اصلاح قانون نیاز داریمصدور اسناد کاداستری 20 میلیون هکتار عرصه‌ طبیعی در دو ماه گذشتهقرائت گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص نحوه اجرای قانون کاداستر

وی ادامه داد: در ضمن اگر بتوانیم ائمه جمعه و جماعات را برای فرهنگ‌سازی اجرای این طرح پای کار بیاوریم، می‌توانیم بعد از یک سال وضعیت مطلوبی را در حوزه اجرای طرح کاداستر داشته باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه کشاورزی استانداری قزوین قوه قضائیه کشاورزی اجرای طرح کاداستر شوراهای روستایی کاداستر کشاورزی ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با حضور فیلم از ۱۱۸ کشور در پایتخت چین برگزارشد این جشنواره در مجموع ۴۲۷۳ فیلم را دریافت کرد که ۸۷ درصد آن مربوط به کشور‌های خارجی بود.
یک کارشناس و تحلیل‌گر شرق آسیا می‌گوید ما مشتاقانه منتظر همکاری با فیلم‌سازانی در سراسر جهان هستیم تا آینده بهتری برای سینما ایجاد کنیم، فیلم‌های چینی دارای ژانر‌ها و مضامین مختلف هستند.
همزمان با برگزاری این جشنواره آقای محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با مائویو رئیس سازمان سینمایی چین دیدار و درباره موضوعات مختلف همکاری سینمایی بین دو کشور، تولید فیلم و سریال، مشارکت حداکثری در جشنواره‌ها و رویداد‌های سینمایی، اکران فیلم در دو کشور، تبادل استاد و دانشجو و هیأت‌های سینمایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مائویو رئیس سازمان سینمایی چین هم در این دیدار به ظرفیت دو کشور در زمینه تهیه و ساخت فیلم‌های سینمایی و تفاهم نامه‌هایی که وجود دارد اشاره کرد و گفت فیلم سازان دو کشور می‌توانند پیش از گذشته در تهیه و ساخت فیلم‌هایی با موضوعات مورد علاقه پکن و تهران تعامل و همکاری خود را گسترش دهند.
رئیس سازمان سینمایی چین گفت فیلم‌های ایرانی همیشه از سوی مخاطبان چینی مورد توجه قرار گرفته است، کارگردانان و فیلم سازان چینی و ایرانی همواره در جشنواره‌های دو کشور حضوری فعال دارند و باید با یک برنامه مدون در زمینه ساخت فیلم فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


۱- مونیکا جانگ - کارشناس و تحلیل گر امور سینمایی وفرهنگی
۲- محسن بختیار - سفیر جمهوری اسلامی ایران
۳- مائویو - رئیس سازمان سینمایی چین

دیگر خبرها

  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان