Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی در اردبیل تشکیل شد

به گزارش روز شنبه ایرنا، استان اردبیل در مجموع یک‌هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک‌خانواری، به بیش از یک‌هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.

جمعیت ساکن روستاهای این خطه با بیش از ۴۰۰ هزار نفر، برابر با ۳۲ درصد جمعیت این استان و رقمی قابل توجه است که با فقدان امکانات زیرساختی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در این راستا از تشکیل قرارگاه جهادی به منظور محرومیت‌زدایی در نقاط روستایی کم‌برخوردار این استان خبر داد.

علی قیطانی با اشاره به نخستین نشست مجازی قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: پس از ابلاغ تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی از سوی رییس جمهور، ساماندهی قرارگاه جهادی به عنوان یک اقدام مهم برای فعالیت مطلوب تشکل‌های غیردولتی در حوزه روستاها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های عمرانی روستاها با اقدام‌های جهادی، افزود: برنامه‌های خوبی برای توانمندسازی روستاییان از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی در دستور کار قرار دارد که این مساله مانع مهاجرت از روستاها به شهرها و حتی سبب مهاجرت معکوس خواهد شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه قرارگاه جهادی به منظور وسعت‌بخشی حضور مردم در رونق و توسعه روستاها تشکیل شده است، بیان کرد: حضور مردم در تشکیلات رسمی دولت، پیش‌برد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی روستاها و ایجاد بستر مناسب برای تولید محصولات استراتژیک در این قرارگاه صورت می‌گیرد.

تعاونی‌ها امسال ۱۱ میلیون دلار کالا صادر کردند

تعداد یک‌هزار و ۹۴۱ شرکت تعاونی با ایجاد فرصت شغلی برای ۱۶ هزار و ۵۹۴ نفر در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور در استان اردبیل در حال فعالیت اقتصادی، از جمله تولید کالاهای صادرات‌محور است.

در همین راستا در یک سال گذشته تعداد ۷۲ شرکت با ایجاد فرصت شغلی برای ۷۲۷ نفر در این استان راه‌اندازی شده و تعداد ۱۲ شرکت تعاونی راکد نیز با تغییر موضوع فعالیت، تغییر اعضای هیات مدیره و تزریق تسهیلات فعال شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در این زمینه اعلام کرد: شرکت‌های تعاونی استان اردبیل در سال‌جاری ۱۱ میلیون دلار کالای تولیدی خود را به مقصد کشورهای منطقه صادر کردند.

بهروز رحیم‌زاده در جمع تعاونگران استان اردبیل گفت: محصولات این شرکت‌های تعاونی به کشورهای مختلف از جمله آلمان، روسیه، قطر، ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به استقرار سامانه ثبت تعاونی کشور از نیمه دوم سال، انجام کلیه مراحل تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها از طریق این سامانه بدون نیاز به مراجعه متقاضیان به ادارات و به صورت خدمت الکترونیکی انجام می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بخش اقتصادی تعاون را مسیر اصلی مردمی کردن اقتصاد کشور در شرایط فعلی دانست و اظهار کرد: تجمیع سرمایه‌های اندک برای فعالیت اقتصادی و در نتیجه رونق تولید به خصوص در مناطق کم‌برخوردار از اهداف اصلی تعاون است.

مراودات تجاری استان اردبیل با روسیه قابل ارتقاست

در حال حاضر حدود یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل وجود دارد.

با وجود فعالیت این واحدهای تولیدی، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از پایانه‌های کمرگی این استان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده اما سهم کشورهای حوزه اوراسیا از آن بسیار ناچیز بوده است.

استاندار اردبیل با اشاره به قابلیت‌های ویژه این استان در تجارت خارجی و دیگر بخش‌ها تاکید کرد که اردبیل ظرفیت لازم برای بسط و گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه را دارد.

سید حامد عاملی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که به صورت ارتباط مجازی با سفیر ایران در مسکو برگزار شد، ضمن تشریح ظرفیت‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری استان خواستار گسترش همکاری‌های تجاری، کشاورزی و اقتصادی با روسیه شد.

وی با بیان اینکه میزان محصولات تولیدی کشاورزی در استان از رتبه‌های بالایی در کشور برخوردار است ، اظهار کرد: با توجه به مرز مشترک ۳۸۲ کیلومتر استان با آذربایجان ، بحث ترانزیت کالا و محصولات کشاورزی از این مرز برای ارتباط با آذربایجان و روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به اهمیت ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد و انجام مطالعات اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد، اجرای این پروژه می‌تواند در افزایش و سهولت ارتباطات تجاری و دسترسی به کشورهای اوراسیا موثر باشد.

۱۰۰ کیلومتر بزرگراه تا اواخر سال آینده بهره‌برداری می‌شود

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است، در حالی که این استان با توجه به حرکت در مسیر توسعه نیازمند محورهای ارتباطی امنی مانند بزرگراه‌ است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این زمینه گفت: با اجرای پروژه‌های راه‌سازی ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه  تا اواخر سال آینده در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محبوب حیدری اظهار کرد: قرار است با تامین اعتبار لازم هر سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اجرا شود که در صورت تحقق آن ،ایمنی جاده‌ها فراهم شده و میزان تصادفات جاده‌ای هم کاهش می یابد.

وی بیان کرد: ۶۸۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اختصاص یافته که ۲۷۰  میلیارد تومان از این منابع صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه  اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، اضافه کرد:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آب‌های گرم افزایش می‌یابد

شهر سرعین با داشتن ۲۲ دهنه آب گرم معدنی و مشگین‌شهر با بیش از ۱۵ آب گرم به عنوان مهمترین کانون آب درمانی ایران شهرت جهانی دارد، آب‌های گرم این شهرها هر یک با خواص شیمیایی، درمانی و درجه حرارت متفاوت یکی از عوامل مهم جذب گردشگر به منطقه است.

وجود ده‌ها چشمه آب‌گرم معدنی با خاصیت درمانی فرصت بی‌نظیری برای توسعه صنعت گردشگری در سطح کشور از جمله استان اردبیل ایجاد کرده که تا کنون با وجود اقدام‌های صورت گرفته، مغفول مانده است و به صورت حرفه‌ای مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آماده بودن بستر سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در بخش آب‌های گرم این استان خبر داد.

کریم قرایی اظهار کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری در آب‌های گرم استان توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل ارایه و راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش استان هموار شده است.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین مشوق‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به منظور توسعه آب‌های گرم را مدنظر قرار داده است و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آب‌های گرم و معدنی استقبال می‌کند.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ارایه برنامه‌های حمایتی سرمایه‌گذاری‌ در بخش آب‌های گرم را یادآور شد و گفت: برای ارایه خدمات بهتر به مردم از هر فرصتی استفاده خواهیم کرد تا زمینه برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه و ورود سرمایه بخش خصوصی به منطقه فراهم گردد.

۱۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت فعال است

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت ۱۷ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت این استان خبر داد.

حبیب ابراهیم‌پور افزود: در حال حاضر ۲۶۷ واحد فناور و ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند که ۱۷ مورد آن مربوط به بخش صنعت می‌باشد و از این تعداد ۱۲ مورد آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر است.

وی افزود: از لحاظ کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مقایسه با سایر استان‌های همتراز از شرایط بهتری برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا کیفیت ارایه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از گذشته ارتقا یابد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه محصولات ۹۶ شرکت دانش‌بنیان، فناور و مرکز رشد در استان تجاری‌سازی شده است، اضافه کرد: اولویت اصلی این مرکز علمی تمرکز اساسی بر روی ایده‌هایی است که بتواند جایگزین کالاهای وارداتی و تحریمی باشد.

وی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال خط اعتباری به شرکت‌های دانش‌بنیان این استان خبر داد و اظهار کرد: اولین قرارداد تخصیص خط اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی به شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان بین پارک اردبیل و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری اردبیل به امضا رسید.

افزایش سفرهای نوروزی مورد انتظار است

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل به شمار می‌رود و در سایه آنها پیش از شیوع ویروس کرونا، هتل‌ها و اقامتگاه‌های این استان سالانه هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را میزبانی می‌کردند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با وجود واکسیناسیون کرونا و فعال شدن دوباره ستاد خدمات سفر انتظار می‌رود با افزایش قابل توجه سفر در ایام نوروز مواجه شویم.

نادر فلاحی با اشاره به نشست اخیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اردبیل اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، ممنوع شدن سفرهای نوروزی و غیرفعال شدن بسیاری از مراکز اقامتی و تفریحی، صنعت گردشگری کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصادی استان اردبیل به شمار می‌رود، افزود: پس از گذشت۲  سال که اقتصاد گردشگری دنیا دچار بحران شده بود، دوباره می‌توان به رشد این صنعت از جمله در استان اردبیل امیدوار بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل با بیان اینکه ستاد خدمات سفر این استان با تمام توان برای سفرهای نوروز ۱۴۰۱ آماده می‌شود، گفت: تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم باید در زمینه سفرهای نوروزی حول محور شیوع ویروس کرونا داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.

۱۰ پروژه ورزشی در دست اجرا است

پیش از شیوع ویروس کرونا حدود ۶۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۰۰ هیات ورزشی در نقاط مختلف این استان فعالیت داشتند.

سرانه فضای ورزشی در استان اردبیل به ۲۶ سانتی‌مترمربع به ازای هر نفر می‌رسد که حدود ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از اجرای ۱۰ پروژه ورزشی در نقاط مختلف این استان و بهره‌برداری از آنها در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

سجاد انوشیروانی در این زمینه تشریح کرد: تالار وزنه‌برداری و سالن چندمنظوره ایران‌آباد اردبیل، چمن استادیوم خلخال، سالن ورزشی روستای قره‌قیه و پیست اسکی چمن فندوقلو نمین از جمله این پروژه‌ها است که اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۲ پروژه ورزشی استخر شهرستان مشگین‌شهرو زمین چمن شهید برزگر نیز با مشارکت بخش خصوصی و ماده ۲۷ در سال ۱۴۰۱ بهسازی و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای احداث، بهسازی و بازسازی پروژه‌ها، بیان کرد: امسال پروژه‌های سالن ورزشی نخستین احمدی شهرک زرناس، سالن الزهرای پارس‌آباد و استخر خلخال از طریق ظرفیت ماده ۲۷ انجام شد.

معضلات زیست محیطی با تقویت مسئولیت اجتماعی حل می‌شود

با وجود اینکه اردبیل یکی از استان‌های دارای هوای پاک و عاری از آلودگی در سطح کشور به شمار می‌رود، ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده محیط زیست در ۹ ماهه امسال در این استان شناسایی شده است.

استان اردبیل همچنین با برخورداری از محیط زیستی متنوع و غنی با مشکلاتی مانند تصفیه پساب واحدهای تولیدی و صنعتی و فاضلاب شهری روبه‌رو است و با وجود وعده‌های متعدد، هنوز در این زمینه اقدام ملموسی به چشم نمی‌خورد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در این زمینه گفت: معضلات زیست محیطی این استان با تقویت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همه دستگاه‌ها حل شدنی است.

حسن قاسم‌پور در دیدار جامعه اسلامی بازار و اصناف اردبیل با اشاره به بخشی از مشکلات افزود: اگر از هم‌اکنون به فکر حل این معضلات زیست محیطی نباشیم، در آینده گرفتار آلودگی هوا، تخریب جنگل‌ها، محیط پیرامونی و نارسایی‌های زیست محیطی شهری و روستایی خواهیم شد.

وی همچنین ارتقای سرانه فضای سبز، مدیریت درست آب‌های سطحی، حل گره‌های ترافیکی و حوزه حمل و نقل، انتقال کارگاه‌های مزاحم به خارج از شهر و ساماندهی سگ‌های ولگرد را از دیگر  وظایف خطیر دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها عنوان کرد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل آموزش و فرهنگ‌سازی را در تنویر افکار عمومی بسیار مهم برشمرد و گفت: انتظار می‌رود در کنار حمایت از سمن‌های فعال زیست محیطی، رسانه‌ها نیز خود را حامی و طرفدار محیط زیست بدانند و در عمل آحاد جامعه را به حفظ محیط زیست تشویق و ترغیب کنند.

طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

بنابر اعلام بهزیستی استان اردبیل، هفت هزار و ۹۲۷ نفر با خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در ۱۰ ماهه امسال تماس گرفتند که از این تعداد ۴۶ تماس در ارتباط با افکار خودکشی بود و با پیگیری و مداخله موثر خوشبختانه از اقدام در این زمینه منصرف شدند.

در افراد اقدام کننده به خودکشی عواملی مانند افسردگی شدید، اختلافات روانی شدید، بیماری‌های جسمی، اختلاف‌های زناشویی، درگیری با اعضای خانواده، شکست عشقی، الگو گرفتن از دوستان و نزدیکان، مشکلات مالی و ناشی دخیل بوده است.

استاندار اردبیل در این راستا گفت: یک طرح جامع استانی به منظور مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برش شهرستانی در کنار طرح‌ها و برنامه‌های کشوری باید تدوین شود.

سید حامد عاملی در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی اردبیل بیان کرد: موضوع پیشگیری قبل از اتفاق بسیار مهم است و باید برای هرگونه آسیب احتمالی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی یک برنامه قابل اجرا تدوین شود.

وی با تاکید بر فراهم نمودن بستر نشاط و شادی با برگزاری آیین‌های فرهنگی، افزود: نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید دلایل و عوامل دخیل در مشکلات اجتماعی و فرهنگی را بررسی کنند و برای حل این موضوع راهکار و برنامه ارایه دهند.

 استاندار اردبیل اظهار کرد: نباید فضا به گونه‌ای باشد که برای مردم و جوانان انگیزه و هدفی جهت تداوم زندگی وجود نداشته باشد و احساس کنند به آخر خط رسیده‌اند؛ انگیزه، امید به زندگی و تداوم آن در جوانان و مردم باید تقویت شود.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی سفرهای داخلی تعاونی بهسازی راه ها پروژه ساختمانی استان اردبیل توسعه روستایی واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سفرهای داخلی تعاونی آسیب های اجتماعی سفرهای داخلی تعاونی بهسازی راه ها پروژه ساختمانی استان اردبیل توسعه روستایی واحدهای آلاینده شرکت آب منطقه ای اردبیل شرکت های دانش بنیان استان خبر کیلومتر بزرگراه استاندار اردبیل استان اردبیل استان اردبیل استان اردبیل استان اردبیل سرپرست اداره کل شرکت دانش بنیان قرارگاه جهادی شمار می رود سرمایه گذاری بخش خصوصی کیلومتر راه بهره برداری شیوع ویروس زیست محیطی آب های گرم محیط زیست سال آینده یک هزار هزار نفر پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ

به گزارش ورزش ۳۶۰، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سرگذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمامی بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده