Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا تهران گفت: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از شماره‌های شخصی، پیامک ابلاغیه الکترونیکی یا سامانه ثنا، برای مردم ارسال نمی‌کند لذا هموطنان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، به هیچ عنوان روی لینک ارسال شده، کلیک نکنند. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح روند کلاهبرداری‌هایی که با پیامک جعلی سامانه ثنا روی می‌دهد، اظهار کرد: در چند ماه اخیر شاهد این شگرد بودیم و متأسفانه تعداد زیادی از هموطنان عزیز طعمه این مجرمان سایبری قرار گرفتند اما اقدامات بسیار خوبی توسط پلیس فتا در بازداشت این دسته از مجرمان سایبری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: در این نوع پرونده‌های کلاهبرداری، بیش از 40 متهم توسط پلیس فتا تهران بزرگ بازداشت شدند که گردش مالی بسیار زیادی نیز داشتند.

وی بیان کرد: اخیراً نیز یک باند چهار نفره از کلاهبرداران پیامک جعلی سامانه ثنا توسط پلیس فتا تهران بزرگ بازداشت شدند؛ متهمان این پرونده برای چند هزار نفر از هموطنان این پیامک جعلی را ارسال کرده بودند.

این مقام انتظامی با اشاره به ضرورت رعایت نکاتی توسط هموطنان برای جلوگیری از افتادن در دام شیادان سایبری، گفت: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از شماره‌های شخصی، پیامک ابلاغیه الکترونیکی یا سامانه ثنا، برای مردم ارسال نمی‌کند لذا هموطنان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، به هیچ عنوان روی لینک ارسال شده، کلیک نکنند.

گودرزی با اشاره به مخاطرات موجود در پی کلیک روی لینک‌های جعلی سامانه ثنا، خاطرنشان کرد: در صورت باز کردن آن لینک، یک بدافزار روی گوشی نصب می‌شود که به محتوی پیامک‌ها دسترسی داشته و حریم خصوصی را نقض می‌کند همچنین با باز شدن این لینک جعلی، اطلاعات بانکی نیز توسط مجرمان سایبری اخذ شده و متعاقباً حساب فرد توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت متذکر شد: در صورتی که هموطنان ناخواسته روی این لینک‌ها کلیک کردند، به سرعت اینترنت تلفن‌همراه خود را قطع کرده و گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانند زیرا آن بدافزار روی گوشی نصب شده که می‌تواند هم از طریق گوشی برای دیگران پیامک ارسال کند و هم دسترسی به محتوای گوشی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مجرمان سایبری از سایر شیوه‌های کلاهبرداری به این روش جدید کوچ کرده‌اند، گفت: خیر، به هر حال این روش نیز یکی از روش‌های کلاهبرداری آن‌ها است البته خوشبختانه در هفته گذشته با توجه به اطلاع‌رسانی وسیع صورت گرفته توسط پلیس فتا، هموطنان عزیز به توصیه‌های پلیس توجه کرده و شاهد کاهش چشمگیر قربانیان این شگرد بودیم.

مقام انتظامی یادآور شد: شماره تلفن‌ 096380 (شماره تلفن مرکز فوریت‌های سایبری) به صورت 24 ساعته پاسخگوی هموطنان عزیز است.

هشدار پلیس: رمز عبور را روی مرورگر ذخیره نکنید هشدار پلیس فتا درباره سوءاستفاده از حساب های بانکی با پیامک های جعلی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه پلیس فضای مجازی پلیس فتا قوه قضائیه پلیس فضای مجازی پلیس فتا جعلی سامانه ثنا پلیس فتا تهران مجرمان سایبری توسط پلیس فتا روی لینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com

سامانه بلیت فروشی بازی استقلال و تراکتور به نشانی ticket.tractor-club.com آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار استقلال و تراکتور در سامانه رسمی باشگاه تراکتور مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور در چارچوب دیدار هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار استقلال و تراکتور سامانه فروش، بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی باشگاه تراکتور دریافت کنند.

قیمت بلیط بازی استقلال و تراکتور

قیمت بلیت این دیدار ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

سامانه خرید بلیط استقلال و تراکتور

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار استقلال و تراکتور را دارند، می‌توانند از طریق سامانه ticket.tractor-club.com برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 748954

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم