Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی با بیان اینکه مراودات خود را با کشورهای همسایه به برجام گره نمی زنیم،گفت: یکی از مهمترین وجوهی که میتوان با قطر همکاری، کار و مذاکره کرد موضوع انرژی و به طور مشخص گاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، در مورد سفر آیت الله رئیسی به قطر با بیان اینکه رویکرد دولت قابل تقدیر است، اظهار کرد: رویکرد توجه و تعامل با همسایگان که تقریبا یک رویکرد جدیدی در سیاست خارجی در دولت سیزدهم است رویکرد قابل تقدیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مزایای این رویکرد را مشاهده میکنیم، افزود: افزایش مراودات با کشورهای همسایه و حجم مبادلات تجاری ما با کشورهای همسایه افزایش پیدا کرده این از برکات تغییر نگاه در دیپلماسی خارجی بوده که نگاه خوب و قابل تقدیری است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سفر آیت الله رئیسی در همین راستا بود چراکه کشور ما با قطر به عنوان یکی از همسایگان جنوبی وجوه مشترک و زمینه های همکاری خوبی داریم.

نخعی عنوان کرد: یکی از مهمترین وجوهی که میتوان با قطر همکاری، کار و مذاکره کرد موضوع انرژی و به طور مشخص گاز است.

وی اظهار کرد: بزرگترین منبع گازی دنیا که پارس جنوبی بوده محدوده مشترک بین ما و قطر است‌. ایران و قطر در کنار کشور روسیه جزو کشورهایی هستیم که بیشترین منابع گاز دنیا را در اختیار داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: گاز علاوه بر فاکتورهای اقتصادی از جنبه سیاسی و امنیتی هم بسیار قابل توجه و مهم است و تعامل همکاری و همفکری بین ایران و قطر خیلی میتواند در تامین منافع مشترک دو کشور به ویژه در حوزه انرژی و به طور مشخص گاز در دنیا نقش مهم و تعیین کننده ای ایفا کنیم.

نخعی بیان کرد: ایران ابتکار تشکیل مجمع کشورهای تولید کننده گاز را داشت و یکی از اعضای اصلی این مجمع قطری ها هستند و زمینه همکاری خیلی خوبی بین ایران و قطر در بحث سرمایه گذاری در صنایع بالادست گاز، سرمایه گذاری صنایع پایین دستی و صنایعی که میتواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

وی ادامه داد: سیاست گذاری در زمینه صادرات گاز در دنیا از دیگر مباحث است که هرچه ما؛ ایران، روسیه و قطر در تعامل بیشتر با یکدیگر باشیم حتما میتوانیم سیاست گذاری های دقیق تری در حوزه صادرات گاز در دنیا داشته باشیم به گونه ای که منافع این کشورها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و تامین شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به تاثیرات سفر رئیس جمهور به قطر در زمینه برجام و مذاکرات، گفت: این یک سیگنال مثبت در داخل و خارج کشور است که ما مراودات خود را با کشورهای همسایه به برجام گره نزدیم.

نخعی ادامه داد: ما روابط خارجی خودمان را کماکان با قدرت با اولویت کشورهای همسایه و کشورهای دیگر پیش ببریم و این دیپلماسی و ارتباط خودمان را داریم و دست همکاری خودمان را به سوی کشورهای همسایه و هر کشوری که بخواهد در چهارچوب منافع مشترک با ما همکاری کند حاضر به همکاری و تعامل هستیم.

وی افزود: این مفهومش این است که ایران و قطر همکاری خودش را به مذاکرات و نتیجه برجام گره نزده و امیدواریم برجام هم در چهارچوب منافعی که تعریف و خط قرمزهایی که تعیین شده به جمع بندی و نتیجه برسیم جدای از اینکه چه اتفاقی در حوزه برجام می افتد دولت تلاش میکند ارتباط خودش را با کشورهای مختلف با اولویت کشورهای همسایه دنبال کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه برجام اتفاق بیفتد یا نیفتد دولت این سیاست و دیپلماسی را به خوبی دنبال میکند و این پالس مثبتی است و نشان از اقتدار دولت دارد و حتما دست برتر در مذاکرات را میتواند برای ما داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی کشورهای همسایه ایران و قطر برجام گره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی چگنی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان عضو ACD، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران در نظر داریم با همکاری همه جانبه بتوانیم اهداف خود را پیش ببریم و به نتیجه برسیم، اکنون در زمانی هستیم که پیش‌بردن اهداف اقتصادی به تنهایی نتیجه ندارد، همکاری همه جهان را نیاز داریم، همچنین برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است تا همکاری‌های همه جانبه شامل همکاری‌های بین‌المللی از طریق افراد ذی‌صلاح انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در چنین مجامعی که اغلب اعضای ACD حضور دارند، پتانسیل های بسیار زیادی وجود دارد، افزود: در این مجمع می‌توان همه جانبه کار کنیم، هرکشوری توانایی‌های خاص خودش را دارد، امیدوارم این اجلاس به الگوهای ممکن ببین بخش‌های خصوص و دولتی تبدیل شود.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: وزارت امور خارجه آماده است تا از طریق پشتیبانی‌های دولتی و کشورهای عضو، خودش را به اهداف اقتصاد جهانی نزدیک کند، البته این رشد و پیشرفت سریع نیست و از طریق همکاری به وجود می‌آید، باید بدانیم کشورهای دیگر چه کمک‌هایی می‌توانند انجام دهند.

وی اضافه کرد: جلسات اجلاس بسیار مهم هستند و می‌توانند نقش مهمی در ارتقای ارتباطات ایفا کنند. کشورهای عضوACD را به نهایت همکاری دعوت می‌کنیم، حضور آنها در این مجمع نشان داد که می‌توانیم همکاری‌های فعالانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر،مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092258

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود