Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:30:22 GMT

دو کودک سوری در انفجار مین‌های داعش کشته شدند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۸۷۵۸

دو کودک سوری در انفجار مین‌های داعش کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انفجار مین‌های به جا مانده از تروریست‌های داعش در استان دیرالزور در شمال شرق سوریه، موجب کشته شدن دو کودک و زخمی شدن یک جوان سوری شد.

به نوشته خبرگزاری سانا، این حادثه در اطراف گورستان شهر دیرالزور رخ داد، شهری که در ۱۲ آبان ۱۳۹۶ از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شد و استان دیرالزور نیز با آزادی روستای «باغوز» در ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ پاکسازی و اینگونه سلطه میدانی داعش در سوریه پایان یافت، اما مین‌های به جا مانده از تروریست‌ها همچنان جان غیرنظامیان را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر حملات داعش در قالب هسته‌های کوچک نیز همچنان ادامه دارد و در این راستا روز پنج شنبه تروریست‌های داعش در منطقه «اثریا» در شرق استان حماه، به یک کاروان نظامی ارتش سوریه حمله کرده و در این رویداد چند تن از نظامیان سوری کشته و زخمی شدند.

شرق استان حماه تا بیابان‌های استان حمص و منطقه «تدمر» از مراکز اصلی فعالیت تروریست‌های داعش قلمداد می‌شود و ارتش سوریه نیز بارها در این منطقه عملیات جست‌وجو و پاکسازی انجام داده است. در این راستا در ۱۷ فوریه (ماه جاری میلادی) نیروهای ویژه ارتش سوریه وارد تدمر شده و عملیات پاکسازی در بیابان‌های استان حمص را آغاز کردند.

تروریست‌ها همچنین هر از گاهی در مسیر شبه‌نظامیان کرد (SDF) نیز کمین گرفته و یا به مقر این نیروها حمله می‌کنند. به طوریکه در یک هفته گذشته در حملات مختلف داعش، چهار شبه‌نظامی کُرد کشته و زخمی شده‌اند.

شبکه الشرقیه سوریه نیز امروز تصویر یکی از فرماندهان شبه‌نظامیان کُرد را که در حمله تروریست‌های داعش به خودروی وی در شهرک «هجین» در شرق دیرالزور کشته شده بود، منتشر کرد. روز پنج شنبه نیز یک شبه‌نظامی کُرد به دست تروریست‌های داعش ربوده و کشته شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش انفجار یمن شبه نظامیان ک رد سوریه ارتش سوریه تروریست های داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است،به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)