Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@20:45:37 GMT

تحریم پوتین و لاوروف توسط کانادا

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۸۷۶۲

تحریم پوتین و لاوروف توسط کانادا

به گزارش سی ان ان، نخست وزیر کانادا گفت: اتاوا سومین مجموعه تحریم‌های شدید و هماهنگ شده را اعلام می‌کند. اول ما علیه ولادیمیر پوتین و معماران جنگ بی‌رحمانه علیه اوکراین، رئیس ستاد مشترک و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه تحریم وضع می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، او ادامه داد: علاوه بر این، من حمایت کانادا از مسدود کردن دسترسی روسیه به سیستم پرداختی سوئیفت که بخش مهم سیستم بانکی جهانی است را اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، آمریکا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور، سرگئی لاوروف وزیرخارجه، سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را تحریم کرد.

اتحادیه اروپا پوتین و لاوروف را تحریم کرد

جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی هم جمعه شب پس از نشست روز جمعه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

آمریکا، پوتین و لاوروف را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز بامداد شنبه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور، سرگئی لاوروف وزیرخارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تحریم کرد.

آمریکا همچنین والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را نیز تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد امروز، آمریکا با هماهنگی متحدان و شرکای خود، با اعمال تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و همچنین سایر اعضای شورای امنیت این کشور به واکنش قوی خود به تهاجم غیرموجه، بی دلیل و از قبل برنامه ریزی شده روسیه به اوکراین ادامه داد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه‌ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کانادا ولادیمیر پوتین تحریم نخست وزیر کانادا سرگی لاوروف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سرگئی لاوروف وزیر اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است