Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جشنواره هُمام با ارائه آثار برگزیده توانیابان (افراد دارای معلولیت) در فرهنگستان صبای شهر تهران در حال برگزاری است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم افتتاحیه دومین جشنواره هُمام با حضور هنرمندان معلول و تعدادی از مسئولان مختلف کشور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی و دبیرکل دومین جشنواره  ملی- هنری هُمام برگزار شد، از هنرهای توانیابان رونمایی شد و این آثار در معرض دید عموم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا مشهدی دبیرکل دومین جشنواره  ملی ـ هنری هُمام در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: با برگزاری یک نمایشگاه از آثار تجسمی و صنایع دستی هنرمندان توانیاب متوجه ظرفیت بسیار درخشان این هنرمندان در سراسر کشور شده و اولین دوره جشنواره هُمام را دو سال پیش برگزار کردیم. 

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل قوی که در توانیابان مشاهده شد، هیئت برگزاری و شورای سیاست‌گذاری به این نتیجه رسید که جشنواره همام به‌صورت دوسالانه برگزار شده تا در نهایت هنرمندان توانیاب بتوانند برای دو سال آینده برنامه‌ریزی و فرصت کافی برای ارائه آثار خود را پیدا کنند.

دبیرکل دومین جشنواره  ملی ـ هنری هُمام خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته که دوره اول جشنواره هُمام برگزار شد، تعداد زیادی از هنرمندان توانیاب شناسایی شده و به جامعه هنری معرفی شدند و این هنرمندان با مسئولان برگزاری جشنواره، داوران و سایر هنرمندان در ارتباط بوده و در رویدادهای مختلف هنری به این هنرمندان پیشنهاد شد که اثری جدید خلق کنند.

مشهدی یادآور شد: ارتباط دوجانبه‌ای که بین برگزارکنندگان رویدادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان توانیاب به وجود آمد، تأثیر قابل‌توجهی بر رشد و معرفی هنرمندان توانیاب داشت.

وی همچنین تصریح کرد: از طریق بانک اطلاعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، سازمان بهزیستی و خیریه امام رضا(ع) فراخوان جشنواره به تمام توانیابان ارسال شد، همچنین این فراخوان از طریق رسانه‌های جمعی نیز اعلام شد و در مجموع ۳ هزار اثر شامل ۳۳ اثر موسیقی و بقیه در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع دستی به دبیرخانه همام ارسال شد.

دبیرکل دومین جشنواره ملی ـ هنری هُمام اضافه کرد: پس از ۳ مرحله داوری ۲۴۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد و تعدادی از آثار نیز به بخش فروشگاه عرضه محصولات راه پیدا کردند و در معرض فروش قرار می‌گیرند.

به گفته مشهدی نمایشگاه آثار افراد توانیاب برگزیده تا دهم اسفند ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی‌عصر(عج) چهارراه طالقانی برپا خواهد بود.

وی یادآورشد: در نظر داریم تا نمایشگاه آثار برگزیده با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی در کشورهایی چون آلمان، فرانسه و ژاپن هم برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره همام بهزیستی معلولان نقاشی موسیقی دبیرکل دومین جشنواره هنرمندان توانیاب هنری ه مام برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است