Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:07:00 GMT

پيش بيني بازار سرمايه در هفته دوم اسفند 1400

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۸۹۰۹

خبرگزاری آریا-کارشناسان معتقدند تاثیر درگیری نظامی روسیه با اوکراین روی بازار سرمایه ایران نسبت به حوزه‌های دیگر کمتر است. اما پیش بینی می‌شود امروز شنبه و یا فردا شاهد رفتار هیجانی و یا احساسی سرمایه گذاران باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، امروز شنبه هفتم اسفند در حالی آماده شروع معاملات بازار سهام خواهیم بود که در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار متعادل و با برتری نسبی سمت خرید همراه بود به طوری که شاخص کل در پایان با بیش از 3 هزار واحد، به محدوده یک میلیون و 290 هزار واحدی نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو پیش بینی می‌شود امروز معاملات کمی با چاشنی عرضه آغاز شود، اما رفته رفته سمت تقاضا تقویت شود.
در مجموع با توجه به اقدامات خوب دولت و مجلس در هدایت نقدینگی به سمت بخش تولید، مبنی بر لغو معافیت مالیاتی سپرده‌های بانکی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور که منجر به ورود پول به بازار سرمایه می‌شود می‌توان روند معاملات این هفته بورس را مثبت ارزیابی کرد.
همچنین چنانچه نرخ بهره بین بانکی به زیر 20 درصد کاهش یابد، رشد آرام بورس آغاز خواهد شد. از طرفی افزایش قیمت نفت و گاز در سطح جهان به دلیل درگیری نظامی روسیه با اوکراین پیش بینی شوکی مثبت روی قیمت برخی گروه‌های بازار مانند کامودیتی‌ها، پالایشی‌ها دیده می‌شود.
در کل به اعتقاد کارشناسان اسفند، ماه عرضه‌های بازار سرمایه است و تمامی گروه‌ها و افراد به دنبال نقدینگی هستند و با توجه به ارزندگی سهام در کف قیمتی به دید سرمایه گذاری بلندمدت سهام بنیادی مناسب سرمایه گذاری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیش بینی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، نماگر‌های تالار شیشه‌ای هفته‌ای که گذشت را با بازدهی منفی به پایان رساندند. ارزش معاملات خرد در هفته دوم اردیبهشت پس از ۱۰ روز از کانال ۳ هزار میلیارد تومان خداحافظی کرد و در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟