Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:07:52 GMT

ذخایر خونی قم در وضعیت شکننده قرار دارد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۹۰۳۶

ذخایر خونی قم در وضعیت شکننده قرار دارد

علی رضا کبیری روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ؛ بدلیل نقش زیاد و مهم قم در شبکه خون رسانی کشور لازم است تا ذخایر خونی استان اطمینان بخش‌تر باشد.

وی اضافه کرد:  از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه ۳۴ هزار اهداء کننده فرآورده های خونی در قم بار اصلی تامین و رفع نیاز افراد نیازمند را تامین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: اگر روحیه و اخلاق انسان دوستانه و خداپسندانه این ۳۴ هزار اهداءکننده خون در قم وجود نداشت بدون شک بسیاری از بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی یا به کام مرگ می‌رفتند یا روند درمانی آنان با مشکلات اساسی همراه می‌شد.

کبیری با اشاره نیاز دائمی به فرآورده‌های تازه خونی، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران مانند افراد سرطانی، تالاسمی، بیماران مجبور به عمل جراحی وغیره نیاز فوری و حیاتی به خون دارند.

وی بیان داشت: اداره‌کل انتقال خون قم در روزهای پایانی سال بخاطر نیازی که به این فرآورده‌های حیاتی وجود دارد از عموم مردم برای اهدای خون درخواست یاری، مرکز انتقال خون روح الله واقع در میدان رواح از ساعت  ۷:۳۰ الی  ۱۳:۳۰  و مرکز انتقال خون قم واقع در بلوار ۱۵ خرداد از ساعت ۷:۳۰ الی  ۱۴:۰۰  پذیرای مردم نوع دوست است، همچنین این دو مرکز طی روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۷:۳۰ الی   ۱۸:۰۰ مشغول خدمت رسانی است.

وی اضافه کرد: مرکز انتقال خون روح الله در طول روزهای نوروز سال ۱۴۰۱ از اول فروردین تا ۱۳ فروردین ماه به جزء روزهای جمعه آماده دریافت و استقبال از اهداءکنندگان خون خواهد بود.

کبیری یادآور شد: با مشارکت ۳۴ هزار اهداء کننده خون قم در سالجاری با کمبود فرآورده های خونی در قم بوجود نیامد و هم اکنون نیز ذخایر خونی قم  شکننده است و از آنجا که قم در شبکه خون رسانی کشوری سهم بالایی در تامین خون برخی شهرهای بزرگ مانند تهران را بر عهده دارد و به دلیل افزایش مصرف این فرآورده‌ها، هم اکنون ذخایر خونی استان کاهش پیدا کرده‌است.

وی در پایان بیان کرد: شاخص ارسال فرآورده‌های خونی قم به شبکه خون رسانی کشور ماهیانه یکهزار و ۲۱ واحد می‌باشد.

برچسب‌ها پلاسما قم تالاسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلاسما قم تالاسمی پلاسما قم تالاسمی فرآورده های خونی ذخایر خونی انتقال خون خون قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان محب مهر پلمب نشده است

به گزارش جام جم آنلاین، ساعاتی پیش تصاویری در فضای مجازی منتشر و در توضیح آن ادعا شده بود که بیمارستان محب مهر در شمال تهران به دلیل کشف حجاب پلمب شده است. در پی این ادعا اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت موصوع را تکذیب و اعلام کرد:‌ «درپی انتشار فیلم  پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند که این موضوع کذب است. اصل ماجرا این است که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد که دو بیمارستان محب مهر و هاشمی‌نژاد دارای یک در مشترک هستند و همین موضوع سبب اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور، نرده‌گذاری و پلمب این در شده است.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «فعالیت هر دو بیمارستان در حال انجام است»، آمده است:‌ «هر بیمارستان در ورودی مجزایی هم دارد که برای تردد مراجعین است.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین در پایان تاکید کرده که «پلیس هرگونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و آن تکذیب می‌کند. از مردم نیز درخواست می‌شود تا اخبار را از  رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند.»

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • قطعی: آرنه اسلوت وارث میراث یورگن کلوپ شد