Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:18:52 GMT

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۸ اثر طبیعی به استاندار گلستان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۹۵۳۸

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۸ اثر طبیعی به استاندار گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس، در یکی از نامه‌های علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور به علی محمد زنگانه استاندار گلستان آمده است: 

«در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ه، هیأت وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، «درخت چنار کهنسال روستای تیل‌آباد آزادشهر گرگان» واقع در استان گرگان، شهرستان آزادشهر، بخش چشمه ساران، ۱۳۰۰ متری ضلع شرقی روستای تیل‌آباد، پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۹۲۶ مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۶ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است. »
قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در سه نامه مشابه دیگر مراتب ثبت سه اثر طبیعی ملی را نیز به استاندار گلستان به شرح زیر ابلاغ کرده است: 

«درخت اورس کهنسال روستای شاهکوه شهرستان گرگان» واقع در شهرستان گرگان، بخش مرکزی، ۳۷۰۰ متری جنوب روستای شاهکوه پایین، به شماره ۹۲۷ مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۶

«آبشار لاشو آزادشهر» واقع درشهرستان آزادشهر، بخش مرکزی، دهستان خرمارود شمالی، ۳ کیلومتری جنوب روستای فاضل‌آباد، به شماره ۹۲۸ مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۶

«آبشار شادان کردکوی» واقع در شهرستان کردکوی، بخش مرکزی، به شماره ۹۲۹ مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۶

همچنین پیش از این علی‌اصغر مونسان وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در چهار نامه مشابه به استاندار وقت گلستان مراتب ثبت ملی چهار اثر طبیعی را به شرح زیر ابلاغ کرده بود: 

«درخت گردوی کهنسال روستای کنداب» واقع در شهرستان کردکوی، بخش مرکزی، جنوب روستای کنداب، به شماره ۶۶۷ مورخ ۱۳۹۸/۶/۶

«رویشگاه درختان سرونوش دهنه محمدآباد کتول» واقع در شهرستان علی‌آباد کتول، شهر فاضل‌آباد، بخش کمالان، دهنه محمدآباد کتول، به شماره ۸۳۶ مورخ ۹۹/۱۲/۳

«رویشگاه درختان زربین شهرستان رامیان» واقع در شهرستان رامیان، ۶ کیلومتری جنوب رامیان، به شماره ۸۳۷ مورخ ۹۹/۱۲/۳

«دره شمشیر بر» واقع در شهرستان کردکوی، بخش چهار کوه، جنوب روستای چمن‌ساور، به شماره ۸۳۸ مورخ ۹۹/۱۲/۳
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ثبت ملی آثار طبیعی گلستان واقع در شهرستان مورخ ۱۴۰۰ ۹ ۱۶ میراث فرهنگی جنوب روستای بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: ۶ اعتبارنامه منتخبان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در استان تائید و صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدعلی مهاجر ظهر امروز در جلسه ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: هم‌دلی هماهنگی و هم‌افزایی در خانواده انتخابات از جمله ستاد پیش‌گیری و رسیدگی به جرائم انتخابات که به خوبی نقش‌آفرین بود، انتخاباتی در بالاترین سطح کیفی برگزار شد.

وی افزود: اقدامات پیش‌گیرانه‌ای که در این ستاد با راهبری مدیرکل دادگستری استان انجام گرفت، کمک بسیاری در برگزاری موفق انتخابات بود که جای قدردانی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 6 اعتبارنامه منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به عهده استان بود در هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها با تایید هیئت نظارت صادر شده که در مرحله بعد باید به تأیید وزارت کشور و شورای نگهبان نیز برسد.

مهاجر افزود: دور دوم انتخابات را منحصر به شهرستان گنبدکاووس نمی‌دانیم و با تاکید استاندار، کل استان در کنار فرمانداری گنبدکاووس برای برگزاری انتخابات، به بهترین شکل هستند.

وی تصریح کرد: براساس قانون فقط افرادی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که یا در دور نخست رای نداده باشند یا در حوزه انتخابیه گنبد کاووس رای داده باشند و این خصوصیت توسط دستگاه‌های احراز هویت به سادگی قابل تشخیص خواهد بود.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه