Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@07:04:58 GMT

گرما موجب بحران سلامت روانی می شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۹۶۳۸

گرما موجب بحران سلامت روانی می شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ هلث دی نیوز نوشت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در طول افزایش شدید دمای تابستان، افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب، اختلالات خلقی و اعتیاد به مواد مخدر بیشتر به مراکز اورژانس بیمارستانی هجوم می‌آورند.

«آمروتا نوری سارما»، محقق ارشد از دانشگاه بوستون، گفت: «افزایش دما و نرخ مراجعه به بخش اورژانس به خاطر مشکلات سلامت روان، به شدت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او خاطرنشان کرد که گرما به خودی خود باعث این شرایط نمی‌شود، اما مقابله با این شرایط را برای افرادی که دارای این شرایط هستند دشوارتر می‌کند.

نوری سرما خاطرنشان کرد: «با افزایش دمای تابستان، افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای سلامت روان هستند، نیاز به خدمات اضافی مرتبط با سلامت روان دارند.»

او افزود: «با ادامه افزایش دما و تشدید فراوانی و شدت رویدادهای گرمای شدید، این مشکل احتمالاً افزایش خواهد یافت.»

نوری سرما گفت: «با شایع‌تر شدن امواج گرما در تابستان‌های آینده، می‌توان پیش‌بینی کرد که نیاز به خدمات بهداشتی مرتبط با سلامت روان نیز افزایش یابد.»

برای این مطالعه، تیم تحقیق داده‌های مربوط به ویزیت‌های اورژانسی مرتبط با سلامت روان را که شامل بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر ایالات متحده است، بررسی کردند.

بررسی‌ها نشان داد که در گرم‌ترین روزها، افراد بیشتری با مشکلات رفتاری و مصرف مواد، و همچنین اختلالات خلقی، اضطراب و اختلالات جسمی مرتبط با استرس، به اورژانس مراجعه می‌کنند. گرمای شدید همچنین با مراجعه به اورژانس برای اسکیزوفرنی مرتبط بود.

منبع: مهر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت روان مواد مخدر بیماری روانی گرمایش زمین سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند