Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب‌الله لبنان از دولت این کشور به خاطر محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرده و از وزیر خارجه خواست توضیح بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ابراهیم الموسوی، نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان در توییتی نوشت: لبنان چه سیاست خارجی را در پیش می‌گیرد و منفعت لبنان در این سیاست خارجه کجاست؟ وزیر خارجه باید برای ما توضیح بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان محمد المرتضی، وزیر فرهنگ که عضو جنبش امل و از هم‌پیمانان حزب‌الله است نیز به بیانیه وزیر خارجه لبنان درباره حمله روسیه به اوکراین اعتراض کرد و گفت: براساس ماده ۶۵ قانون اساسی کابینه باید سیاست کلی در تمام زمینه‌ها را تدوین کند. پس وزیر خارجه حق ندارد بدون مراجعه به کابینه موضعی را اتخاذ کند.

پیش از این وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که وزیر خارجه با سفرای فرانسه و آلمان در لبنان دیدار کرد. آنها از لبنان به خاطر موضعش درباره حمله روسیه به اوکراین تشکر کردند و از لبنان خواستند در تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره بحران کنونی در اوکراین مشارکت کند.

وزیر خارجه لبنان به این سفرا اعلام کرد، موضع لبنان ثابت است و به اصول و قوانین بین المللی پایبند است و در تصویب قطعنامه شورای امنیت شرکت نمی‌کند و باید موضع خود در این زمینه را از طریق مشورت با گروه کشورهای عربی بررسی کند.

این وزیر لبنانی اعلام کرد: موضع لبنان علیه روسیه یا هیچ کشور دوست دیگری نیست بلکه یک موضع اصولی و مستحکم است که لبنان در هر بحران مشابه آن را اتخاذ می‌کند.

وزارت خارجه لبنان پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این کشور حمله به اوکراین را محکوم کرده و از روسیه می‌خواهد عملیات نظامی را فوراً متوقف کند و دو طرف باید بر سر میز مذاکره بنشیند.

در این راستا مصطفی بیرم، وزیر کار لبنان هم گفت: موضع رسمی درباره روسیه باید با سیاست خویشتن داری هماهنگ و همسو باشد. موضع شتابزده وزیر خارجه لبنان درباره بحران اوکراین نامفهوم و توجیه نشدنی است. بیشتر وزرای دولت لبنان بر لزوم پایبندی به سیاست خویشتنداری تاکید کردند.

امل ابوزید، مشاور رئیس‌جمهور لبنان گفت: ما از موضع وزیر خارجه درباره روسیه و اوکراین تعجب می‌کنیم. به نظر می‌رسد که وزیر خارجه در معرض فشارهایی برای صدور بیانیه درباره روسیه قرار گرفته است. رئیس جریان آزاد ملی لبنان با سفیر روسیه تماس برقرار کرده و به او گفت که از بیانیه وزارت خارجه راضی نیست.

مشاور رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد که به مسکو سفر خواهد کرد و با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه برای توضیح موضع لبنان گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسيه به اوكراين خارجه لبنان وزیر خارجه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند